100 millió eurós tőkebefektetés a Bolt-nál
Újabb, 100 millió euró (35 milliárd forint) értékű befektetési kört zárt a Bolt, a vezető európai utazási és szállítási platform. A befektetésből a vállalat tovább folytatja utazásszervező, mikromobilitási és ételszállító szolgáltatásainak terjesztését Európában és Afrikában. A Bolt személyszállítási mobilapplikációjával lépett a magyar piacra 2016-ban - előbb Budapesten, majd Debrecenben -, pár hete pedig elindította a Bolt Food ételházhozszállító szolgáltatását a magyar fővárosban.
A legújabb befektetés a Naya Capital Management-től érkezett, melyet Masroor Siddiqui alapított 2012-ben. Az újabb körrel együtt a Bolt több mint 300 millió euró befektetéshez jutott eddig összesen.
A Bolt jelenleg több mint 150 európai és afrikai országban működteti személyszállítási szolgáltatását. Múlt hónapban felgyorsította a Bolt Food ételrendelési és házhozszállító alkalmazás terjesztését, amely így már 12 országban érhető el. Emellett számos országban elindította a Business Delivery terméket, amely a kiskereskedőket segítő, aznapi szállítást lehetővé tévő disztribúciós szolgáltatás.
A vállalat jelenleg taxi és étel házhozszállító szolgáltatásaival van jelen Budapesten, illetve taxiszolgáltatással Debrecenben. A pár hete indult Bolt Food applikáción keresztül egyszerűen, pár kattintással, a mobileszközön belüli bankkártyás fizetéssel, minden esetben érintkezésmentesen lehet házhoz rendelni számos ismert étterem ételeit, illetve élelmiszer áruház online rendelt termékeit. Ma már közel 100 étterem és élelmiszerbolt kínálata érhető el az alkalmazásban. A vállalathoz eddig 800-an jelentkeztek futárnak, kiképzésük folyamatosan zajlik a következő hetekben. A Bolt Food ellenőrzött, szigorú egészségügyi és higiéniai protokollok mentén működik: minden futár rendszeresen fertőtlenített gépjárművel szállítja ki a megrendelt ételt, kizárólag érintkezésmentesen.
Markus Villig, a Bolt társalapítója és vezérigazgatója elmondta: „A járvány alatti kijárási és utazási korlátozások nem változtattak azon a trenden, hogy hosszú távon az emberek fokozatosan áttérnek a saját autó használatáról a környezetbarátabb megoldásokra, köztük az úgynevezett igény szerinti mobilitásra (on-demand mobility). A mostani befektetés tovább erősíti cégünket, és örülünk, hogy olyan befektető támogat minket, amelyik nem hisz a manapság a Szilícium-völgyben népszerű, pénzégető startup üzleti modelljében. Ehelyett az általunk követett, hatékonyságot és lokalizációt alapul vevő modellben bízik, ahogy én is abban hiszek, hogy ezek az on-demand iparág legfőbb előnyei. Ez a befektetés lehetővé teszi, hogy megfizethető utazást és szállítást biztosítsunk ügyfeleink millióinak, és jövedelemszerzési lehetőséget kínáljunk partnereinknek a járvány utáni nehéz időszakban.”
Masroor Siddiqui, a Naya Capital Management ügyvezető partnere hozzátette: „Örömmel fektettünk be a Bolt-ba, hiszen Markus irányítása alatt a cég a szállítmányozási iparág egyik legversenyképesebb és leginnovatívabb szereplőjévé nőtte ki magát. Hiszünk abban, hogy a Bolt alapvető változást segít elő a felhasználók és a városi közlekedési infrastruktúra viszonyában. Valamint örömmel támogatjuk a cég hosszú távú terveinek megvalósítását.”
Kapcsolódó cikkek
- Házon belülről érkezett az SAP fejlesztőközpontjának új operatív vezetője
- Az E.ON a legvonzóbb hazai energiacég
- A Magyar Telekom a legvonzóbb munkahely a telekommunikációs szektorban
- A válság „keltheti ki” a Beachegg strandszéfet
- Karanténban nyert el összesen 60 milliós befektetést négy egyetemi startup
- A Huawei Technologies nyilatkozata az amerikai exportszabályozással kapcsolatban
- A Magyar Telekom 2020. első negyedéves eredményei
- A kórházi dolgozókért fogtak össze a Bridgestone munkatársai
- A gyik.hu-val és 2 további oldallal bővül a SAKKOM média-portfóliója
- Folyamatos a Vivre növekedése
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.