Mit tesz értünk a mesterséges intelligencia?
A mesterséges intelligencia (MI) régóta foglalkoztatja az emberek fantáziáját, hiszen használatával egy új aranykor köszönthet be. Már az 50-es évektől kutatták a területet, de az igazi áttörést 2012ben a deep learning rendszerek hozták el. A nagyvállalatok mellett (mint az Amazon, Microsoft vagy a Google) egyre több KKV is elkezdett a területtel foglalkozni, hiszen a cégek adatvagyona felbecsülhetetlen. Az ITware gyakorlati példákon keresztül mutatta be a hazai nagyvállalatok szakembereinek, hogyan is tudják ők alkalmazni a gépi tanulást saját iparágukban. A nagysikerű ingyenes webinár öt szakterület esettanulmányain (HR, gyártás, minőség-ellenőrzés, mezőgazdaság, telekommunikáció) keresztül demonstrálta, hol tart ma ez a technológia. A Develor szervezetfejlesztő cég azt is megmutatta, hogyan kezeljük a változás emberi oldalát, hogy a szervezeti ellenállást leküzdve elkötelezetté tegyük munkatársainkat, akiknek hozzáállásától és viselkedésétől függhet a technológia bevezetésének sikere.
A jelenlegi helyzetben sok vállalat halasztja el a tervezett beszerzéseket, csökkenti a fejlesztésre szánt költségkeretét és írja át a 2020-ra kitűzött bevételi terveit. A járvány miatt számos rendezvény elmaradt, viszont az igény a tanulásra, a fejlődésre, az előre menekülésre megmaradt. Az ITware Kft. ebben a megváltozott és nehéz helyzetben a tudásával támogatja környezetét, ezért fizetős rendezvényét átvitte az online térbe, ahol hatalmas sikernek örvend.
„A legtöbb vállalati vezető tisztában van a mesterséges intelligencia használatának előnyeivel, mégis csak kevesen használják jelenleg hazánkban. Azért is hoztuk létre ingyenes webinárunkat, mert szeretnénk konkrét példákon keresztül megmutatni, hol tart valójában ez technológia és mi az, amit már most hasznosítani tudnak a vállalatok. Nagyon örülünk, hogy az eddigi, több mint 120 résztvevőnk 100%-a ajánlaná ezt a webinárt kollégáinak, ismerőseinek.” - mondta el Dankó Sándor, az ITware ügyvezetője.
A HR területén az elmúlt évek során rengeteg változás és technikai fejlődés történt, ma már nem csak a nagyvállalatok engedhetnek meg toborzási, kiválasztási rendszereket. Az egyik képzésajánló rendszer amit ismertettek, hasonló a webshopok termékajánlóihoz. Segítségével a vállalat dolgozóinak csakis olyan továbbképzéseket ajánlottak automatikusan, ami a végzettségüknek és aktuális tudásszintjüknek megfelelő. Ezzel nőtt a munkvállalói elköteleződés és elégedettség is és csökkent az adminisztrációs teher a HR osztályon.
A gyártástechnológia élen jár a mesterséges intelligencia használatban, mivel itt nem csak a selejetképződést lehet megakadályozni, hanem a gépek időelőtti meghibásodását, vagy akár egy teljes részleg leállását. Esettanulmányaikban mélytanuláson alapuló képfelismerő rendszert és egy klasszikus, 50 lépésből álló idősorozatelemzést mutattak be. Ezek segítségével a gyártósorokban akár 30%-kal csökkenhet a selejtképződés és megakadályozható, hogy a drága berendezések idő előtt amortizálódjanak.
A telekommunikáció területén az ügyfél megtartás és lemorzsólódás elkerülésére mutattak be esettanulmányt, melyben gráf-elméletet használtak, mely kiválóan alkalmas szociális hálók elemzéséhez. Ennek segítségével beazonosítható váltak azok az ügyfelek, akik vélhetően nagy befolyással bírnak társaikra, így fontos a vállalat számára ezen ügyfél megtartása, akár személyre szabott ajánlatokkal.
„A mestereséges intelligencia (MI) használata ma már nem csak a nagyvállalatok kiváltsága, a KKV-k üzleti területein is sikeresen alkalmazható. A MI projekt sikerének első lépése az üzleti probléma megértése. Csak ezután következhet az adatok összegyűjtése, megértése és előkészítése, a modellezés, a kiértékelés, majd az üzembehelyezés. Esettanulmányainkat éppen emiatt üzleti perspektívából közelítettük meg. ” - mondta el Budaházy Gábor, az ITware vezető adattudósa.
A rendezvény sorozat folytatódik, tovább bővítve a technikai területet a humán oldallal. Hogyan kezeljük a változás emberi oldalát az előkészítéstől a bevezetésig? Mire kell figyelnie a vezetőknek, hogy a fejlesztéssel töltött idő és a ráfordított erőforrások minél hatékonyabban hasznosulhassanak. Erről a témáról a Develor Tanácsadó Zrt. senior trénere Csirmaz Nándor fog előadást tartani.
A webinár megmutatja annak lehetőségét is, hogy aki számára még inkább ismeretlen a terület, az hogyan indulhat el az alkalmazás útján. Ehhez ötletet adnak a gyakorlati példák, akik pedig már komolyan gondolkodnak az AI bevezetésén az üzleti folyamataikba, azok számára is nyújt megoldást az ITware az AI Clinic terméke segítségével.
Kapcsolódó cikkek
- Jövőbemutató fejlesztések a Debreceni Egyetemen
- Intelligens drónok segíthetik a jövő repülőtereit
- Jobb teljesítmény és több funkció a céges adatok biztonságban tartásához
- Megvannak a DigiGirlZ AI Challenge nyertesei
- Május végén startolt a Publicis Groupe AI vezérelt platformja Magyarországon
- Az ABB és a Covariant MI-vel támogatott robotikai megoldásokat fejleszt
- Így alkalmazza a mesterséges intelligenciát a Bosch
- Az infokommunikációs szakemberek a mesterséges intelligenciában bíznak
- CES 2020 – Bosch: Fókuszban a mesterséges intelligencia
- 2020: az adatok évtizedének kezdete
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.