Maradnánk home office-ban!
Szerettünk tovább aludni és örültünk, hogy többet lehetünk a családunkkal a karantén idején, derült ki az Allianz Hungária Zrt. által végzett felmérésből. A társaság egy rövid idejű felmérés keretében arra volt kíváncsi, hogy az elmúlt hónapok milyen hatással voltak a magyarok otthonukhoz és munkahelyükhöz való viszonyára, mi hiányzik és mit nem sírnak vissza a karanténidőszakból munkavégzésük szempontjából.
Még öt perc szundi munkakezdésig vagy dugóban ücsörgés? Levelek átnézése a kanapén vagy helyvadászat a zónázón? Első kávé a macska társaságában vagy közös kávé a kollégákkal? Vannak, akik remekül kihasználták az otthoni munkavégzés előnyeit, míg mások alig várták, hogy visszatérhessenek az irodába. Az Allianz Hungária arról kérdezte irodai munkát végző honfitársainkat, hogy milyen hatással volt munkavégzésükre a koronavírus-járvány. Nézzük az eredményeket!
Minden otthon töltött percet imádtam!
A válaszadók több mint felének korábban is adódott lehetősége az otthoni munkavégzésre, azonban ennél jóval többen, 77,4 százalékuk mondta azt az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján, hogy megszokta a home office intézményét, szívesebben dolgozik most otthonról. A kitöltők csupán 26,9 százaléka vallotta azt, hogy a munkahelyén érzi magát hatékonyabbnak. Közülük voltak, akik örültek, hogy otthon nem megy el idő munkahelyi udvariaskodó beszélgetésekkel és jobban tudnak haladni a saját feladataikkal. A felmérésben résztvevők több mint fele jelölte meg több válaszlehetőség közül pozitívumként, hogy tovább alhatott reggel, illetve, hogy több időt tölthetett a családjával.
Nem kell annyit agyalnom, mit főzzek!
Akik örülnek, hogy vége az otthoni munkavégzésnek, leginkább azt nem fogják visszasírni, hogy összefolytak a napszakok és sosem ért véget a munkaidő, de 15,4 százalékuk azt is nehezen viselte, hogy egy személyben volt dolgozó ember, szülő, tanár és a család szórakoztatására hivatott programfelelős. Sokaknak okozott fejtörést az is, miképpen hangolja össze az otthoni munkavégzést a főzéssel és a család étkeztetésével. A home office-ellenesek azon a véleményen vannak, hogy mindennek megvan a maga helye, s az otthon nem munkára való.
Valóban felkészültek vagyunk a körülményeink megváltozására?
A kutatásból az is kiderült, hogy noha a válaszadók több mint fele vallotta magát felkészültnek a váratlan helyezetekre, csupán 28,7 százalékuk érzi úgy, hogy a karanténidőszak hatására tudatosabbnak kéne lenniük a biztosítások terén, és érdemes volna biztosítaniuk saját, valamint családjuk jövőjét. „Azt gondolom, hogy a jelenlegi helyzet mindenképpen felhívja a figyelmet arra, hogy bárkivel bármi megtörténhet, így a kockázati életbiztosításokban még sok lehetőség rejlik. Azonban nekünk, biztosítóknak még van feladatunk bőven az emberek edukálását illetően e témában. Az egészségügyi vészhelyzet során ugyanis felmerülhetnek olyan kérdések, mint például az egészségi állapot hirtelen romlása, vagy hogy egy váratlan súlyos betegség esetén hogyan gondoskodhatunk a gyógyulással kapcsolatban felmerülő költségek vagy a család mindennapi életéhez szükséges kiadások fedezéséről. Talán sokan nem gondolnák, de a különböző egészségbiztosítások alapján nyújtott szolgáltatások megoldást jelenthetnek ezekben az esetekben” – világított rá a felmérés kapcsán Csépai Orsolya, az Allianz Hungária Életbiztosítási igazgatóságának igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- A virtuális tárgyalóban is fontos a személyesség
- A koronavírus nyertese a home office
- NMHH-felmérés: a netezők hetven százaléka vásárol online
- Az informatikusok 75%-a hatékonyan tudta végezni munkáját a járvány alatti home office-ban
- A jövő munkahelyeinek 5 ismérve
- Mindörökké home office?
- A koronavírus-válság kezelése IT területen
- Egyes országokban ötszörösére nőtt a kiberbiztonsági támadások száma a járvány alatt
- Hasznos tippek nem csak a home office-ból visszatérőknek
- Egyre inkább digitálisan intézi közművekkel kapcsolatos ügyeit a lakosság
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.