Maradnánk home office-ban!

forrás: Prím Online, 2020. július 14. 09:42

Szerettünk tovább aludni és örültünk, hogy többet lehetünk a családunkkal a karantén idején, derült ki az Allianz Hungária Zrt. által végzett felmérésből. A társaság egy rövid idejű felmérés keretében arra volt kíváncsi, hogy az elmúlt hónapok milyen hatással voltak a magyarok otthonukhoz és munkahelyükhöz való viszonyára, mi hiányzik és mit nem sírnak vissza a karanténidőszakból munkavégzésük szempontjából.

Még öt perc szundi munkakezdésig vagy dugóban ücsörgés? Levelek átnézése a kanapén vagy helyvadászat a zónázón? Első kávé a macska társaságában vagy közös kávé a kollégákkal? Vannak, akik remekül kihasználták az otthoni munkavégzés előnyeit, míg mások alig várták, hogy visszatérhessenek az irodába. Az Allianz Hungária arról kérdezte irodai munkát végző honfitársainkat, hogy milyen hatással volt munkavégzésükre a koronavírus-járvány. Nézzük az eredményeket!

 

Minden otthon töltött percet imádtam!

A válaszadók több mint felének korábban is adódott lehetősége az otthoni munkavégzésre, azonban ennél jóval többen, 77,4 százalékuk mondta azt az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján, hogy megszokta a home office intézményét, szívesebben dolgozik most otthonról. A kitöltők csupán 26,9 százaléka vallotta azt, hogy a munkahelyén érzi magát hatékonyabbnak. Közülük voltak, akik örültek, hogy otthon nem megy el idő munkahelyi udvariaskodó beszélgetésekkel és jobban tudnak haladni a saját feladataikkal. A felmérésben résztvevők több mint fele jelölte meg több válaszlehetőség közül pozitívumként, hogy tovább alhatott reggel, illetve, hogy több időt tölthetett a családjával.

 

 

Nem kell annyit agyalnom, mit főzzek!

Akik örülnek, hogy vége az otthoni munkavégzésnek, leginkább azt nem fogják visszasírni, hogy összefolytak a napszakok és sosem ért véget a munkaidő, de 15,4 százalékuk azt is nehezen viselte, hogy egy személyben volt dolgozó ember, szülő, tanár és a család szórakoztatására hivatott programfelelős. Sokaknak okozott fejtörést az is, miképpen hangolja össze az otthoni munkavégzést a főzéssel és a család étkeztetésével. A home office-ellenesek azon a véleményen vannak, hogy mindennek megvan a maga helye, s az otthon nem munkára való.   

 

Valóban felkészültek vagyunk a körülményeink megváltozására?

A kutatásból az is kiderült, hogy noha a válaszadók több mint fele vallotta magát felkészültnek a váratlan helyezetekre, csupán 28,7 százalékuk érzi úgy, hogy a karanténidőszak hatására tudatosabbnak kéne lenniük a biztosítások terén, és érdemes volna biztosítaniuk saját, valamint családjuk jövőjét. „Azt gondolom, hogy a jelenlegi helyzet mindenképpen felhívja a figyelmet arra, hogy bárkivel bármi megtörténhet, így a kockázati életbiztosításokban még sok lehetőség rejlik. Azonban nekünk, biztosítóknak még van feladatunk bőven az emberek edukálását illetően e témában. Az egészségügyi vészhelyzet során ugyanis felmerülhetnek olyan kérdések, mint például az egészségi állapot hirtelen romlása, vagy hogy egy váratlan súlyos betegség esetén hogyan gondoskodhatunk a gyógyulással kapcsolatban felmerülő költségek vagy a család mindennapi életéhez szükséges kiadások fedezéséről. Talán sokan nem gondolnák, de a különböző egészségbiztosítások alapján nyújtott szolgáltatások megoldást jelenthetnek ezekben az esetekben” – világított rá a felmérés kapcsán Csépai Orsolya, az Allianz Hungária Életbiztosítási igazgatóságának igazgatója. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01