Az utakra viszi 3D-s kijelzőjét a Continental
A Continental beltéri kamerája alapvető szerepet kap a technológiában, hiszen érzékeli a vezető tekintetét, és a 3D-s nézetet a fej pontos pozíciójához igazítja. Annak az elkerülése érdekében, hogy a 3D-s kijelző elvonja az autóvezető figyelmét, a kamera képes felismerni azokat a lehetséges pillanatokat, amikor a sofőr elfárad vagy másra koncentrál. A műszerek 3D-s megjelenítésével a Continental arra törekszik, hogy a gépkocsivezetőt ne terheljék túl a vezetést segítő fejlett rendszerek, a hagyományos kijelzők, a kommunikációs szolgáltatások és az infotainment alkalmazások által adott információk.
„Új szintre emeljük az ember és gép közötti kapcsolatot az autosztereoszkopikus 3D technológiával rendelkező, sorozatban gyártott kijelzőnkkel, és lefektetjük az alapjait a holnap hálózatba kapcsolt vezetőfülkéjében helyet kapó intuitív kommunikációnak” – mondta Dr. Frank Rabe, a Continental Human Machine Interface üzleti egységének vezetője. „Annak érdekében, hogy a biztonság és a kényelem ne a lean elektronikai architektúra rovására növekedjen, a központi konzol és a műszerfal különféle kijelzőit a Cross Domain Hub-ba, azaz a különféle területeket átfogó központunkba integráltuk.”
A Cross Domain Hub megszünteti az egyedi kijelzők és a vezérlőegységek közötti határokat
A komplexitás csökkentése, valamint a súly- és helymegtakarítás érdekében kevés vezérlőegységre lesz szükségük a járműbe épített be- és kimeneti eszközöknek a jövőben. A Cross Domain Hub egy nagyteljesítményű számítógép, és annak a Continental 3D-s kijelzőnek az alapját képezi, amelyet a HMC Genesis is használ. Ez pedig mérföldkő a modern elektromos/elektronikus architektúra átalakulásában. A cél az, hogy a sok egyedi vezérlőegység helyett mindössze néhány nagyteljesítményű számítógépre kerüljön a hangsúly. A Continental különböző területeket átfogó megoldásának következő generációjában az összes kijelzőt egyetlen egységbe integrálják. A sofőr a tartalmat különböző kijelzőkre oszthatja szét, például kézmozdulatos vezérlést használva a navigációs térképeket áthúzhatja az elöl utazó utas kijelzőjéről a sajátjára, és pontosan oda teheti, ahol azt látni szeretné. Az automata vezetés módban a kijelzők egybeolvadnak a vezetőfülke teljes szélességében, és az összes olyan szolgáltatást és alkalmazást felkínálják, amely alaphelyzetben csak a sofőr melletti utas oldalán érhetők el.
Lightfield kijelző: 3D-s filmek az autóban mindenki számára
Annak érdekében, hogy az elöl és hátul utazók is élvezhessék a háromdimenziós élményt, a Continental egy olyan új, 3D-s kijelző fejlesztésén dolgozik, amely a Szilícium-völgyből érkező, a Leia Inc. által létrehozott 3D Lightfield technológián alapul. Ennek a technológiának sem fejmozdulatokat észlelő kamerákra, sem 3D szemüvegekre nincs szüksége. Így a természetes 3D-s kijelző nem csak súlyt, helyet és költséget takarít meg, hanem a digitális szolgáltatások teljesen új világát nyitja meg az hálózatba kapcsolt autó utasai előtt – a videokonferenciától és az online vásárlástól kezdve a kiterjesztett valóságot alkalmazó játékokig és 3D-s filmekig. A fent említett parallaxis gátak helyett ez a rendszer a Leia DLB (Diffractive Lightfield Backlighting) technológiáját alkalmazza. A diffrakciós ráccsal rendelkező optikai hullámvezető és a kijelző panel mögötti nanostruktúrák természetes 3D hatást érnek el a fény hajlításával. A Continental ezt a technológiát is használni fogja a járműveiben, a rendszert a tervek szerint 2022-ben kezdik el gyártani.
Kapcsolódó cikkek
- A General Motors a 2019-es év legjobb beszállítói közé választotta a Continental Tire-t
- Új technológiával gyártott Continental abroncsok
- Díjazták a Continental budapesti gyárát az „Év Gyára” megmérettetésen
- Új technológiával fejlesztenek a webshopok
- Órák alatt fejleszt önvezető megoldásokat a Continental és az NVIDIA számítógép klasztere
- Két díjat is nyert a Continental pitypanggumiból készült abroncsa
- Már a 100. munkatárs csatlakozott a Continental budapesti MI fejlesztő központjának csapatához
- Az LG is elnyerte az General Motors innovációs díját
- Egyedülállóan gyors, kézi 3D szkenner
- Magyar alkalmazás a világ legjobbjai között
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.