Átmentek a startupok a pandémiás vizsgán
Digitális fejlettségüknek köszönhetően a hazai startupok jelentős részének kevésbé okozott nehézséget az elmúlt félévre jellemző online működés, hatékony mentorálás és üzletfejlesztési segítség nélkül azonban a koronavírus-járvány az ő növekedésüket is visszavetheti. A K&H a jelenlegi helyzetben is kitartóan támogatja a hazai startup ökoszisztéma fejlődését, ezért meghirdeti őszi jelentkezési időszakát a Start it @K&H inkubátorprogramba, ahová október 2-ig – iparági korlátozás nélkül – várják a csapatok pályázatait.
A járványhelyzet miatti online munkarendre való átállás és a hosszú ideje tartó home office kevéssé okozott kihívást a startupoknak, hiszen náluk természetes a digitális érettség, és méretükből adódóan is gyorsabban képesek változni, igazodni a piaci igényekhez a „hagyományos” vállalkozásokhoz képest. „Az elmúlt fél év komoly próbatétel volt arra nézve, hogy ki mennyire képes egy ilyen változásra megfelelően és időben reagálni. A március óta digitálisan működő Start it @K&H inkubátorban lévő csapatok nagyrésze jól vette a kezdeti akadályokat. Tapasztalataink szerint azok tudtak gyorsan alkalmazkodni a digitális átálláshoz, akik kellőképpen proaktívak és rugalmasak tudtak lenni. Az online térben tartott megbeszélések gördülékenyen vitték előre a munkát, mivel struktúrát adtak a napi működésnek, és sokszor hatékonyabbak voltak, mint a személyes egyeztetések. Támogatást nyújtottunk startupjaink számára azzal is, hogy az inkubátorban márciustól elérhető a világszerte több mint 100 inkubátort és akcelerátort tömörítő Global Accelerator Network (GAN) nemzetközi hálózatának szolgáltatáscsomagja. A leghasznosabb segítségnek a videokommunikációs és a projektmenedzsment szoftverek, valamint a felhőszolgáltatások bizonyultak” – foglalta össze az online inkubáció tapasztalatait Németh Balázs, a K&H Operáció, technológiák és lakossági hitelkezelési divízió vezetője.
Bár a digitális átállás okozta első akadályokat sikeresen vették a startupok, a vírusjárvány hosszabb távú negatív hatásai őket sem kímélik. A Start it @K&H, Magyarország vezető, iparágfüggetlen nagyvállalati inkubátorprogramja ezért a jelenlegi nehézségekre is reagálva fokozottan részt kíván venni a hazai startup ökoszisztéma fejlesztésében: újabb jelentkezési hullámot indít minimum 2 fős, ötlet fázisú csapatok és érettebb, akár már a nemzetközi piacra lépést tervező vállalkozások számára. Az inkubátorprogramban eddig, 2017. óta, összesen 60 csapat fejlődhetett, ami a jelenlegi hullámban további 12 ígéretes startuppal bővülhet, akik a Start it @K&H budapesti és a győri irodáiban találnak majd otthonra. Az érdeklődőknek érdemes már a jelentkezés során figyelembe venni, hogy a kiválasztási folyamat és a bekerült csapatok mentorálása – a pandémiás helyzetre való tekintettel – kizárólag a digitális térben fog történni.
Az online kiválasztási folyamat részét képező beszélgetés és pitch esetében azt vizsgálja majd a zsűri, hogy az inkubátor által nyújtott értékek és szakmai mentorálás mennyire van összhangban a vállalkozás szükségleteivel, de emellett az ütőképes csapat és a vállalkozás dinamikája is fontos kiválasztási szempont. Az érdeklődők jelentkezését 2020. október 2-ig várják a szervezők.
Kapcsolódó cikkek
- Kriptovaluta kereskedés mesterséges intelligenciával
- Az elektromos autózás legnagyobb kihívására ad megoldást a magyar fejlesztés
- „Mindent is” automatizálnának az SAP legújabb, házon belül indított startupjai
- AerinX: 700 milliós befektetést kapott a magyar légiipari startup
- Startup ötletgyár épül a válság ellen
- Google képzési programok európai és izraeli startupok számára
- Sikeres a magyar szurkolói képküldő alkalmazás
- Nyolc országból 110 startup ötlet érkezett a magyar innovátorokat segítő programra
- 4 úttörő magyar fejlesztés az EIT Health InnoStars Awards elődöntőjében
- Virtuális Startup Campus
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Árvízkezelés: közös válságtérképet használ Csehországban a lakosság és a katasztrófavédelem
Csehországban ezekben a napokban nagyon hasonló az árvízhelyzet, mint hazánkban: van, ahol már intenzíven védekezni kell, máshol még csak készülnek a közelgő árhullámra. A helyzetre reagálva a Munipolis, a cseh önkormányzatok és lakosság közötti kommunikáció vezető, Magyarországon is jelen lévő platformja bevezetett egy új, katasztrófatérkép nevű funkciót. Ezt a lakosok és az önkormányzatok mellett a válságkezelő csapatok és a különböző vonuló szolgálatok (mentők, tűzoltók, rendőrség, katasztrófavédelem, önkéntesek, de akár a hadsereg) is folyamatosan látják és nyomon tudják követni. Az alkalmazást Magyarországon is több, az árvíz által veszélyeztetett település használja, így hazánkban is gyorsíthatja a lakosság és az önkormányzatok közötti információcserét a következő napokban.