A tévék titkos élete
A Samsung reprezentatív felmérése lerántja a leplet a tévék titkos életéről, kiderül, hogy mi történik egy átlagos készülékkel élete során, illetve, hogy mi lesz a sorsa, ha otthagy egy háztartást. A felmérésben résztvevők 97 százaléka rendelkezik televízióval, amelyből 75 százalék kettő vagy annál több készüléket tart az otthonában*. Azonban azt talán kevesen tudják, hogy milyen utat járnak be ezek az eszközök onnantól, hogy lekerülnek az áruházak polcairól, és otthonra lelnek a háztartásokban, végül pedig a televíziók örök körforgásának részeseivé válnak.
A Samsung 2020 májusában készült reprezentatív kutatásából többek között kiderül, hogy milyen szempontok alapján választják ki a háztartás legújabb tagját a vásárlók, hány éven át használják, mi történik vele, amikor már nincs rá szükség, illetve, hogy melyek a leggyakoribb indokok, amelyek miatt megválnak a fogyasztók a készüléküktől.
Egy átlagos tévékészülék élete egy háztartásban 3-5 éven keresztül tart, ez idő alatt a felhasználók számos különböző céllal használják. A televíziók elsődleges szerepe a szórkaztatás, kikapcsolódás, illetve az információszerzés. Népszerű felhasználási mód továbbá a zenehallgatás és a játék. Illetve egyre nagyobb arányban használják a fogyasztók készülékeiket otthoni sportolásra, amely lehetőséget jellemzően Magyarországon inkább a nők használnak ki.
A fogyasztók számos különböző variációból választanak a feleslegessé vált készülékeket illetően. A válaszadók egyharmada jellemzően elajándékozza a régi készüléket, főleg a fiatalabb korosztály tesz így, míg az idősebb korosztályra jellemzőbb, hogy a már nem használt televíziót hulladékudvarba adják. Mindössze a megkérdezettek 5 százaléka vásárol új készüléket régi televízió visszavásárlási akció keretein belül.
Új készülék vásárlásakor leggyakoribb érv volt, hogy a meglévő készülék a fogyasztó véleménye szerint technológiailag elavult vagy elromlott. Az elmúlt két évben a válaszadók 36 százaléka vásárolt új televíziót. A magyar nők többségében azért vásárolnak új készüléket, mert a korábban használt készülék elromlott, míg a magyar férfiak inkább fejlesztés céljából ruháznak be egy új készülékbe, számukra fontosabb, hogy a legújabb technológiákat tudják használni.
Az új készülék vásárlásakor a technológiai adottságok fontosabb szempontok, mint az ár vagy a márka, derül ki a felmérésből. A technológiát tekintve a képélesség mellett, lényegesek az olyan okosfunkciók, mint az internetkapcsolat, a különböző streaming szolgáltatások elérése, illetve az alkalmazások kezelése, véli a válaszadók 64 százaléka. Vásárláskor a magyarok számára a technológia mellett a készülék megjelenése is kiemelten fontos. A készülék megjelenését tekintve közel ötven százalék számára kiemelten fontos szempont a dizájn és az összhatás, míg a készülék keretének anyaga, vagy a talp formája mindössze a válaszadók 20 százalékának számára játszik kulcsszerepet a vásárlási döntés meghozatalában.
„Érdekes volt számunkra látni, mennyi mindenre használják a televíziókészülékeket a vásárlók, valamint, hogy milyen indokokból válnak meg adott esetben tőlük – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Vállalatunk célja olyan okos eszközöket és megoldásokat biztosítani a felhasználóknak, amelyek amellett, hogy hosszú távon velünk maradnak, a lehető legszélesebb körben felelnek meg a felhasználók elvárásainak, legyen szó akár otthoni sportolásról, munkavégzésről vagy éppen szórakozásról.”
______________
* A Samsung reprezentatív felmérése szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Szórakoztatóközpont vagy közösségépítő berendezési tárgy?
- Hozz ki többet televíziódból a gondos elhelyezéssel!
- Tiszta elektromos eszközökkel a jobb egészségért
- Újrahasznosítható csomagolást kapnak a Samsung Lifestyle televíziók
- A Panasonic bejelentette az új, 2020-as OLED és 4K LCD televíziókat
- Európába érkezik a Samsung 2020 QLED 8K TV sorozata
- A Sony új 75” 8K Full Array LED és 48” 4K OLED TV-kkel bővíti kínálatát
- Kutatás mutatja be a televízió társadalmunkra gyakorolt pozitív hatásait
- A Sony európai vizsgálata szerint a nagy képernyős tévék nagyobb élvezetet nyújtanak
- Az LG csúcskategóriás 2019-es televíziói a mesterséges intelligencia új korszakát képviselik
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
ABB: Erős kezdés 2025-ben és folyamatos növekedési kilátások
Morten wierod vezérigazgató: „Az ABB erőteljesen indította a 2025-ös évet. Eredményeink szinte minden soron javulást mutatnak, pénzáramlásunk stabil, és megerősítjük korábban megfogalmazott kilátásainkat az évre vonatkozóan. Ugyanakkor nem hunyhatunk szemet a növekvő geopolitikai és gazdasági bizonytalanságok felett. Bízunk benne, hogy a portfóliónk aktív menedzselésével és a Robotika üzletág tőzsdére vitelével tovább tudunk értéket teremteni.”
Hogyan csökkentheti az adatközpontok energiafogyasztását egy magyar megoldás?
A digitális gazdaság alapját jelentő adatközpontok számára kínál energiahatékony megoldást a HeatVentors, az InnoEnergy portfóliójába tartozó magyar scale-up. Az általuk fejlesztett, saját szabadalmon alapuló intelligens hőakkumulátor alternatívát nyújt az adatközpontok növekvő energiaigényének kielégítésére. A rendszer -30 és +120 Celsius-fok között képes hosszú távon energiát tárolni, így akár évi 25%-ot meghaladó energiamegtakarítást is lehetővé tesz.
Continental: Jövőbe mutató megoldások az Auto Shanghai 2025-ön
A Continental az idei Auto Shanghai kiállításon a vezetés élményét és biztonságát új szintre emelő világítástechnikai fejlesztéseit állítja a középpontba. A technológiai vállalat széles skálájú járművilágítási megoldásokat mutat be: az alacsonyabb költségű rendszerektől – mint a Headlamp Control Module (HCM) Air – egészen a legmodernebb fejlesztésekig, mint például a lézeres vetítési technológiára épülő rendszerek (Laser-Based System, LBS), amelyek színes, nagy felbontású és mélységélességű képeket képesek kivetíteni a jármű környezetére.
Milliárdos támogatással startol az AI- és greentech-inkubátor
Elindult Magyarország első greentech és mesterséges intelligencia fókuszú inkubátora – jelentette be az Incubator Zero Zrt. az MTI-nek küldött közleményében.