A tévék titkos élete
A Samsung reprezentatív felmérése lerántja a leplet a tévék titkos életéről, kiderül, hogy mi történik egy átlagos készülékkel élete során, illetve, hogy mi lesz a sorsa, ha otthagy egy háztartást. A felmérésben résztvevők 97 százaléka rendelkezik televízióval, amelyből 75 százalék kettő vagy annál több készüléket tart az otthonában*. Azonban azt talán kevesen tudják, hogy milyen utat járnak be ezek az eszközök onnantól, hogy lekerülnek az áruházak polcairól, és otthonra lelnek a háztartásokban, végül pedig a televíziók örök körforgásának részeseivé válnak.
A Samsung 2020 májusában készült reprezentatív kutatásából többek között kiderül, hogy milyen szempontok alapján választják ki a háztartás legújabb tagját a vásárlók, hány éven át használják, mi történik vele, amikor már nincs rá szükség, illetve, hogy melyek a leggyakoribb indokok, amelyek miatt megválnak a fogyasztók a készüléküktől.
Egy átlagos tévékészülék élete egy háztartásban 3-5 éven keresztül tart, ez idő alatt a felhasználók számos különböző céllal használják. A televíziók elsődleges szerepe a szórkaztatás, kikapcsolódás, illetve az információszerzés. Népszerű felhasználási mód továbbá a zenehallgatás és a játék. Illetve egyre nagyobb arányban használják a fogyasztók készülékeiket otthoni sportolásra, amely lehetőséget jellemzően Magyarországon inkább a nők használnak ki.
A fogyasztók számos különböző variációból választanak a feleslegessé vált készülékeket illetően. A válaszadók egyharmada jellemzően elajándékozza a régi készüléket, főleg a fiatalabb korosztály tesz így, míg az idősebb korosztályra jellemzőbb, hogy a már nem használt televíziót hulladékudvarba adják. Mindössze a megkérdezettek 5 százaléka vásárol új készüléket régi televízió visszavásárlási akció keretein belül.
Új készülék vásárlásakor leggyakoribb érv volt, hogy a meglévő készülék a fogyasztó véleménye szerint technológiailag elavult vagy elromlott. Az elmúlt két évben a válaszadók 36 százaléka vásárolt új televíziót. A magyar nők többségében azért vásárolnak új készüléket, mert a korábban használt készülék elromlott, míg a magyar férfiak inkább fejlesztés céljából ruháznak be egy új készülékbe, számukra fontosabb, hogy a legújabb technológiákat tudják használni.
Az új készülék vásárlásakor a technológiai adottságok fontosabb szempontok, mint az ár vagy a márka, derül ki a felmérésből. A technológiát tekintve a képélesség mellett, lényegesek az olyan okosfunkciók, mint az internetkapcsolat, a különböző streaming szolgáltatások elérése, illetve az alkalmazások kezelése, véli a válaszadók 64 százaléka. Vásárláskor a magyarok számára a technológia mellett a készülék megjelenése is kiemelten fontos. A készülék megjelenését tekintve közel ötven százalék számára kiemelten fontos szempont a dizájn és az összhatás, míg a készülék keretének anyaga, vagy a talp formája mindössze a válaszadók 20 százalékának számára játszik kulcsszerepet a vásárlási döntés meghozatalában.
„Érdekes volt számunkra látni, mennyi mindenre használják a televíziókészülékeket a vásárlók, valamint, hogy milyen indokokból válnak meg adott esetben tőlük – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Vállalatunk célja olyan okos eszközöket és megoldásokat biztosítani a felhasználóknak, amelyek amellett, hogy hosszú távon velünk maradnak, a lehető legszélesebb körben felelnek meg a felhasználók elvárásainak, legyen szó akár otthoni sportolásról, munkavégzésről vagy éppen szórakozásról.”
______________
* A Samsung reprezentatív felmérése szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Szórakoztatóközpont vagy közösségépítő berendezési tárgy?
- Hozz ki többet televíziódból a gondos elhelyezéssel!
- Tiszta elektromos eszközökkel a jobb egészségért
- Újrahasznosítható csomagolást kapnak a Samsung Lifestyle televíziók
- A Panasonic bejelentette az új, 2020-as OLED és 4K LCD televíziókat
- Európába érkezik a Samsung 2020 QLED 8K TV sorozata
- A Sony új 75” 8K Full Array LED és 48” 4K OLED TV-kkel bővíti kínálatát
- Kutatás mutatja be a televízió társadalmunkra gyakorolt pozitív hatásait
- A Sony európai vizsgálata szerint a nagy képernyős tévék nagyobb élvezetet nyújtanak
- Az LG csúcskategóriás 2019-es televíziói a mesterséges intelligencia új korszakát képviselik
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
„Mit lájkol a gyerek?” – A szülőket segíti az NMHH új kiadványa
A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra.
Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire
Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.
A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával
Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket.