A tévék titkos élete

forrás: Prím Online, 2020. október 24. 17:35

A Samsung reprezentatív felmérése lerántja a leplet a tévék titkos életéről, kiderül, hogy mi történik egy átlagos készülékkel élete során, illetve, hogy mi lesz a sorsa, ha otthagy egy háztartást. A felmérésben résztvevők 97 százaléka rendelkezik televízióval, amelyből 75 százalék kettő vagy annál több készüléket tart az otthonában*. Azonban azt talán kevesen tudják, hogy milyen utat járnak be ezek az eszközök onnantól, hogy lekerülnek az áruházak polcairól, és otthonra lelnek a háztartásokban, végül pedig a televíziók örök körforgásának részeseivé válnak.

A Samsung 2020 májusában készült reprezentatív kutatásából többek között kiderül, hogy milyen szempontok alapján választják ki a háztartás legújabb tagját a vásárlók, hány éven át használják, mi történik vele, amikor már nincs rá szükség, illetve, hogy melyek a leggyakoribb indokok, amelyek miatt megválnak a fogyasztók a készüléküktől.

 

Egy átlagos tévékészülék élete egy háztartásban 3-5 éven keresztül tart, ez idő alatt a felhasználók számos különböző céllal használják. A televíziók elsődleges szerepe a szórkaztatás, kikapcsolódás, illetve az információszerzés. Népszerű felhasználási mód továbbá a zenehallgatás és a játék. Illetve egyre nagyobb arányban használják a fogyasztók készülékeiket otthoni sportolásra, amely lehetőséget jellemzően Magyarországon inkább a nők használnak ki. 

 

A fogyasztók számos különböző variációból választanak a feleslegessé vált készülékeket illetően. A válaszadók egyharmada jellemzően elajándékozza a régi készüléket, főleg a fiatalabb korosztály tesz így, míg az idősebb korosztályra jellemzőbb, hogy a már nem használt televíziót hulladékudvarba adják. Mindössze a megkérdezettek 5 százaléka vásárol új készüléket régi televízió visszavásárlási akció keretein belül. 

 

 

Új készülék vásárlásakor leggyakoribb érv volt, hogy a meglévő készülék a fogyasztó véleménye szerint technológiailag elavult vagy elromlott. Az elmúlt két évben a válaszadók 36 százaléka vásárolt új televíziót. A magyar nők többségében azért vásárolnak új készüléket, mert a korábban használt készülék elromlott, míg a magyar férfiak inkább fejlesztés céljából ruháznak be egy új készülékbe, számukra fontosabb, hogy a legújabb technológiákat tudják használni. 

 

Az új készülék vásárlásakor a technológiai adottságok fontosabb szempontok, mint az ár vagy a márka, derül ki a felmérésből. A technológiát tekintve a képélesség mellett, lényegesek az olyan okosfunkciók, mint az internetkapcsolat, a különböző streaming szolgáltatások elérése, illetve az alkalmazások kezelése, véli a válaszadók 64 százaléka. Vásárláskor a magyarok számára a technológia mellett a készülék megjelenése is kiemelten fontos. A készülék megjelenését tekintve közel ötven százalék számára kiemelten fontos szempont a dizájn és az összhatás, míg a készülék keretének anyaga, vagy a talp formája mindössze a válaszadók 20 százalékának számára játszik kulcsszerepet a vásárlási döntés meghozatalában.  

 

„Érdekes volt számunkra látni, mennyi mindenre használják a televíziókészülékeket a vásárlók, valamint, hogy milyen indokokból válnak meg adott esetben tőlük – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Vállalatunk célja olyan okos eszközöket és megoldásokat biztosítani a felhasználóknak, amelyek amellett, hogy hosszú távon velünk maradnak, a lehető legszélesebb körben felelnek meg a felhasználók elvárásainak, legyen szó akár otthoni sportolásról, munkavégzésről vagy éppen szórakozásról.” 

 

______________
* A Samsung reprezentatív felmérése szerint.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A viszonteladók életét segíti a Circle platform

A biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú otthoni és üzleti megoldások szállítója, a Zyxel Networks bemutatta a Circle-t, a partnerek számára fejlesztett új licenc és előfizetés-kezelő platformját, amely egy helyen vonja össze az eszközök kezelését, a számlavezetést és az e-kereskedelmet, zökkenőmentes felhasználói élményt nyújtva.

2021. május 5. 19:58

Nemzetközi felmérés bizonyítja a digitális kompetenciafejlesztés fontosságát

Európai diákok körében végzett felmérést az OECD a Vodafone Németország Alapítvány társfinanszírozásában. A „21. századi olvasók: Az olvasási készségek fejlesztése a digitális világban” című jelentés a 15 éves korosztályra vonatkozóan nyújt mélyreható elemzést. 

2021. május 5. 18:11

A magyarok online szerencsejáték szokásaira volt kíváncsi a Vegas.hu

A Vegas.hu több mint 1000 főt kérdezett meg arról, hogy általánosságban és a pandémia alatt milyen volt az online szerencsejátékra való hajlandóságuk. A kérdések témája főleg arra irányult, hogy az elmúlt egy év alatt hogyan változott a játékkedv, illetve, hogy milyen területi és generációs eloszlás jellemzi az online szerencsejátékot hazánkban. Az országosan reprezentatív kutatás kizárólag a 18 évnél idősebb lakosságot vizsgálta. 

2021. május 5. 16:20

Megnyitott a Samsung Webáruház

Április 29-én elindult hazánkban a Samsung Magyarország hivatalos Webáruháza, amelyen keresztül a felhasználók közvetlenül a hivatalos magyarországi forgalmazó weboldaláról vásárolhatják meg a legújabb mobil és viselhető eszközöket. A saját üzemeltetésű értékesítési felület a márka weboldalába épülve kínál kényelmes lehetőséget a vásárlásra. A Samsung Webáruház nyitását különleges akciókkal ünnepli a vállalat, az első vásárlók kedvezményekben részesülhetnek és akár termékeket is nyerhetnek.

2021. május 5. 14:17

Elindult Magyarország új fogyasztóvédelmi blogja

Panaszakadémia egy olyan közösséget kíván létrehozni, ahol mindenki független és szakmai tanácsot kap, és egyúttal mások figyelmét is felhívja a fogyasztókra leselkedő veszélyekre.

2021. május 5. 12:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35