EasyBID – a hirdetési bevételek növelése automatikusan

forrás: Prím Online, 2020. november 2. 10:45

Új szolgáltatással gazdagodott Magyarország piacvezető médiaoldali hirdetéskiszolgáló rendszere, az Adverticum AdServer, amely az automatizált reklámok világában jelent nagy áttörést azok számára, akik direkt értékesített hirdetéseiket szeretnék megversenyeztetni programmatic típusú kampányokkal egy felületen, átlátható módon, ezáltal pedig jelentős bevételnövekedésre szert tenni. A Header Bidding technológián alapuló, EasyBID nevet viselő megoldást egy webinárium keretében mutatták be a nagyközönségnek.

Az Adverticum fejlesztőcsapata a HOPPex szakértői tanácsait figyelembe véve alkotta meg az immáron széles körben elérhető, EasyBID névre keresztelt szolgáltatást, amely a Header Bidding programmatic technologián alapul. A funkció legmarkánsabb előnyei közé tartozik, hogy több automatikus hirdetési piacteret, úgynevezett SSP szolgáltatót versenyeztet meg egy időben, és a legtöbb bevételt hozó ajánlatot választja ki, jelenteti meg.

 

A szolgáltatást immáron hivatalosan is bemutatta az Adverticum csapata. Egy webinárium keretében igyekeztek körüljárni a funkciót, és egyben választ adni a felmerülő kérdésekre.

 

Az Adverticum 2017-ben lépett be a programmatic hirdetési vérkeringésbe az EasyBID elődjével, az EasySSP szolgáltatással, amely lehetővé tette a tartalomszolgáltatóknak, hogy az AdServerbe integráltan, a megszokott felületen együtt kezeljék a direkt értékesítésű és a programmatic kampányaikat. Az EasyBID a gyorsan változó piacban rejlő további bevételek növelésének gondolatára alapozva született meg. Az új megoldás nemcsak funkcionalitás tekintetében haladja meg elődjét, hanem korszerűbb is, hiszen újabb, OpenRTB 2.5-ös szabványra épül, és a korábbi, HOPPex számára fejlesztett szolgáltatás utódjaként célozza meg a nagyközönséget.

 

Ihász Ingrid, a HOPPex ügyvezetője az előadása során elmondta, hogy programmatic kiadói partnerségként folyamatosan figyelik, mi történik a világban, és igyekeznek az összes náluk felhalmozódott, valamint a nemzetközi piacon látott tudást visszacsatornázni és a hazai viszonyoknak megfelelően lefordítani, ezzel is segítve a folyamatokat. Kiemelte továbbá azt is, hogy szervezeti szinten nagyon szeretnék, hogy hazánkban is a legfejlettebb piacokéhoz hasonló ökoszisztéma álljon elő, és ennek egyik fontos lépése a most bevezett EasyBID megoldás is.

 

Az internetes hirdetési piacon egyre több online tartalomszolgáltató próbálja meg a nagy nemzetközi automatizált (programmatic) hirdetési piactereken is értékesíteni reklámfelületeit, mert így olyan globális kampányokból is részesülhetnek, amelyhez amúgy, a hazai értékesítési láncon keresztül nem lenne esélyük. A Header Bidding a programmaticon belül egy olyan technológia, amelynek segítségével további lehetőségek nyílnak meg, mivel egyidejűleg meg is versenyeztethető több ilyen automatikus hirdetési piactér (SSP). 

 

 

Az Adverticum fejlesztésével mindez kiegészült azzal, hogy az AdServerrel való összefűzés révén egy rendszerben, teljesen átláthatóan kezelhetőek a különféle, direkt és a programmatic kampányok oly módon, hogy a kiszolgáláskor a rendszer adott hirdetési helye(ke)t/zóná(ka)t úgy versenyezteti meg a SSP szolgáltatókkal, hogy figyelembe veszi az Adverticum AdServerében felvett kampányok beállításait, prioritásait és árait, és azt a hirdetést jeleníti meg, amely a legtöbb bevételt hozhatja.

 

„A programmatic piac már talán nem szorul bemutatásra, hiszen évek óta halljuk ezt a kifejezést az online hirdetések világában, azonban az napról napra változik, hogy ezen a szegmensen belül milyen bevételmaximalizálási lehetőségek állnak rendelkezésre. Célunk az, hogy az Adverticum ügyfelei a piac dinamikus fejlődéséből profitáljanak, ezért igyekszünk ezeket a lehetőségeket olyan funkciók segítségével elérhetővé tenni, amik biztosítják ezt számukra. Azoknak a tartalomszolgáltatóknak, illetve hirdetési hálózatoknak ajánljuk az EasyBID funkciót, akik több SSP szolgáltató árait szeretnék megversenyeztetni a saját kampányaikkal, így érve el a legnagyobb bevételt” – mondta el Szutor Ferenc, az Adverticum Zrt. vezérigazgató-helyettese. 

 

Az EasyBID immáron széles körben elérhető. A HOPPex tagok esetében közvetlenül a szervezetnek szükséges jelezni, hogy mely SSP partnereket szeretnének az EasyBID-en keresztül integrálni. A HOPPex tagsággal nem rendelkező tartalomszolgáltatók esetén érvényes szerződéssel kell rendelkezni valamelyik (vagy több) SSP szolgáltatóval. Az Adverticum technológiai szolgáltatóként vesz részt a felületek értékesítésében, vagyis nem szerződik közvetlenül az SSP szolgáltatókkal. Szükség van továbbá egy Adverticum AdServer szolgáltatási szerződésre is, tehát minden AdServer felhasználó igényelheti az új szolgáltatást.

 

Bővebben a szolgáltatásról az AdServer Blogon olvashatnak, a Header Biddingről pedig korábbi blogbejegyzésünkben írtunk részletesen.

Bővebb információ a szolgáltatásról az Adverticum szakértő kollégáitól az ertekesites@adverticum.com címen kérhető.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

Exkluzív budapesti esemény keretében mutatták be a hazai szakmai közönségnek május 23-án, az Everguest Intelligence-t. A mesterséges intelligencia a szemünk előtt alakítja át és forgatja fel a turizmus és a vendéglátás mindennapjait. Az Everguest legújabb fejlesztése pedig már a piaci bevezetése előtt jelentős figyelmet kapott, mostanra pedig már több mint 250 szálláshely iratkozott fel a várólistára. Azóta a szoftvert már nemzetközi környezetben, Bécsben, Barcelonában és Amszterdamban is bemutatták, mindenhol kitörő sikert aratva. Az eseményen szó esett az AI emberi vonatkozásairól is.

2024. május 27. 17:30

Magyarországon lép az európai piacra a díjnyertes amerikai felhőszolgáltató

Magyarországon és Romániában terjeszkedik az Intuitive.Cloud, amely a térség diverz és tapasztalt tehetségbázisát veszi célba, hogy továbbra is csúcsminőségű szolgáltatásokat nyújthasson ügyfeleinek. A felhőszolgáltató a következő egy évben több, mint 10 pozíciót tervez nyitni és 200 IT-szakembert venne fel a toborzással foglalkozó Hays segítségével, ezzel pedig életjeleket mutathat az utóbbi időszakban visszaeső IT-piac. 

2024. május 27. 15:56

Eredményes évet zárt a CETIN Hungary

A CETIN Hungary Zrt. sikerrel zárta harmadik teljes üzleti évét. A független, integrált távközlési infrastruktúraszolgáltató beruházásait, árbevételét és nyereségét is jelentősen növelte. A vállalat idén közel 23 milliárd forintot tervez hálózatfejlesztési beruházásokra fordítani.

2024. május 27. 14:28

Sebészeti robot segíti a Széchenyi-egyetem kutatásait és a győri kórház gyógyító munkáját

Az egészségügyi kutatás-fejlesztéseket és közvetlenül a betegeket szolgálja a győri Széchenyi István Egyetem által a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Petz Aladár Egyetemi Oktató Kórházzal stratégiai együttműködésben vásárolt, hivatalosan május 25-én bemutatott sebészeti robot. A modern eszközzel már csaknem száz műtétet végeztek a kórház orvosai, s az eddigi tapasztalatok szerint csökkent a páciensek beavatkozások utáni fájdalma, felépülésük pedig gyorsabbá vált.

2024. május 27. 12:59

Az ABB bemutatja „Kőbe zárt zene” sorozatának legújabb részét

Az észak-európai faházakról elsőre egy fjord partján álló színes halászkunyhó vagy egy tóra néző erdei faház juthat az ember eszébe. A svédországi Skellefteå-ban épült Sara Kulturális Központ egy hipermodern technológiával felszerelt, 20 emeletes felhőkarcoló, amely új fenntarthatósági szinteket megcélzó, innovatív megoldásokra épít, ugyanakkor alapjaiban egy faszerkezetes toronyház.

2024. május 27. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17