Trump nyerte az amerikai elnökválasztás webshopcsatáját
Donald Trump webshopja került ki győztesen az elnökjelöltek webáruházainak szakmai összehasonlításából. A dolog pikantériája, hogy hasonló „trükkel”, mint amit Barack Obama is használt a 2008-as kampányában.
Míg Magyarországon szerény hagyománya van a webshopok használatának a választási kampányban, az Egyesült Államok elnökválasztási kampányában kitüntetett szerep jut a webáruházaknak. Megvásárolhatjuk Trump legendás piros sapkáját, vagy az ellenfele, Biden nevével ékesített szájmaszkot, de azon sem botránkozik meg senki, hogy a gyerekek számára is kínál valamit mindkét jelölt, vehetünk például tipegőt vagy kisvonatot.
„Ha egy világhatalom választási küzdelmében a webshopnak ilyen kitüntetett szerep jut, akkor minden vállalkozásnak érdemes elgondolkodni, hogyan tudná használni. Az Ecommerce Revolutiont is azért hoztuk létre, mert szerettük volna bemutatni, hogy akár rövid időn belül milyen látványos eredményeket lehet elérni, ha a megfelelő eszközöket használjuk a megfelelő módon” – mondta Zilahi Krisztián, az Ecommerce Revolution üzleti valóságshow házigazdája, online-marketing-szakértő. Véleménye szerint a vállalkozások sokat tanulhatnak az amerikai elnökjelöltek webshopjából.
A párhuzam azért is érvényes, mert a szakember megdöbbenésére mindkét elnökjelölt nyilvános webshopmotort használ, hasonlóan a hazai* és nemzetközi** webshophasználók 80%-ához. Ez azt jelenti, hogy Donald Trump és Joe Biden pont úgy bérelhető webáruházrendszert használ a választási harcban, mint például az Ecommerce Revolution valóságshow-ban részt vevő magyar vállalkozások a vevőkért folytatott versenyben.
Bár számos szempont szerepelt az összehasonlításban, Zilahi Krisztián szerint a csata már a webshop első oldalán eldőlt. A republikánus elnökjelölt, Donald Trump webshopjának leglényegesebb előnye, hogy már a webshop nyitóoldalán e-mail-listát épít, míg demokrata ellenfele, Joe Biden eladni akar.
„Az egyfázisú értékesítés ideje lejárt. Ma már rengeteg információ, impulzus éri az embereket, ezért nem tudnak vagy nem akarnak az első látogatás alkalmával azonnal döntést hozni. Több érintési pont kell ahhoz, hogy a látogatóból vásárló legyen, még egy világhatalom elnökjelöltjének a webshopjában is” – magyarázza Zilahi Krisztián.
A szakértő úgy véli, ezt használja jól Trump marketingcsapata, mert a termékek mellett már a nyitóképernyőre bekerült egy e-mail-cím-gyűjtő rész, ahol a látogatók megadhatják az e-mail-címüket és az irányítószámukat. Ez azért is okos megoldás, mert az irányítószám ismeretében személyre szabott kampányüzenetek küldhetők számukra. A dolog pikantériája, hogy korábban éppen a Trumpot élesen bíráló korábbi elnök, Barack Obama használt*** hasonló megoldást a 2008-as kampányának honlapján.
Ezzel szemben Biden nyitóoldalán egy úgynevezett slider, diavetítés fogadja a látogatót termékajánlatokkal. Ez azért is kevésbé hatékony, mert az új látogatók kétharmada a nyitóoldal látványvonal feletti részét nézi csak meg egy webáruházban, és nem görget lejjebb. Ezért a nyitóoldalt jól ki kell használni. Ebből a szempontból Biden webshopjának megoldása kevésbé korszerű és hatékony.
Ettől eltekintve minden másban szinte hasonló a két oldal. Hasonlóak a termékek, hasonló a digitális ügyfélélmény, még a hibák is hasonlók, például mindkét webshop kicsit lassú mobilon. Ezért tulajdonképpen már a nyitóoldalon eldőlt az elnökjelöltek webshopcsatája.
Az Ecommerce Revolution első évada október elején indult, és november 9-én fejeződik be. A műsor producere Máté Krisztina, a szakmai hátteret az OptiMonk biztosítja. Az online üzleti valóságshow honlapja a https://ecommercerevolution.hu internetcímen érhető el.
Donald Trump webshopja: https://shop.donaldjtrump.com
Joe Biden webshopja: https://store.joebiden.com
_______________
* Forrás: https://trends.builtwith.com/shop/country/Hungary
** Forrás: https://trends.builtwith.com/shop/traffic/Entire-Internet
*** Forrás: http://www.4president.us/websites/2008/barackobama2008website.htm#
Kapcsolódó cikkek
- Legjobb boltok - Cyber Monday Magyarország
- Hatékony termékkeresés a GLAMI szolgáltatásával
- Online üzleti valóságshow indult webáruház tulajdonosoknak
- Kihirdették az Év Webshopja 2020 verseny győzteseit
- Az online piacterek menthetik meg a magyar vállalkozásokat
- A Mammutban nyitotta meg második üzletét az eMAG
- Ötszáz érintésmentes csomagautomatát telepít az eMAG és az Extreme Digital
- Második hullám a neten: újra robbantanak a hazai webáruházak?
- Új technológiával fejlesztenek a webshopok
- Rekordkínálattal indult el Gódor András sonkás-sajtos webshopja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Három országos informatikai verseny legjobbjait díjazták az ELTE-n
Május 8-án az Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatikai Karán tartották három országos informatikai diákverseny közös díjátadó ünnepségét. A Kovács Mihály Országos Grafikus Programozási Verseny, a Nemes Tihamér Nemzetközi Programozási Verseny, valamint a Nemes Tihamér Országos Alkalmazói Tanulmányi Verseny legjobbjai vehették át elismeréseiket. A versenyeken induló általános és középiskolás diákok algoritmikus gondolkodásban, programozásban és számítógépes alkalmazások használatában mérték össze tudásukat.
Tanítás a jövő eszközeivel – már ma
Óratervezés percek alatt, egyedi feladatlapok egyetlen kattintással, prezentációk mesterséges intelligenciával – ez már nem a jövő zenéje, hanem a mindennapok része több száz magyar pedagógus számára. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli hatalmas érdeklődés mellett indította el első, tanároknak szóló AI-képzését, amelyen közel 500 résztvevő szerzett gyakorlati tudást arról, miként alakíthatja át a mesterséges intelligencia a tanítás világát.
Az ABB segítségével takarít meg energiát a világegyetem rejtélyeit fürkésző CERN
A világegyetem anyagának jobb megértése iránti kutatások ösztönözték a CERN – az Európai Nukleáris Kutatási Szervezet – 1954-es megalapítását. A francia–svájci határon működő kutatóintézet olyan világszínvonalú létesítményeket üzemeltet, mint a Nagy Hadronütköztető, a világ legnagyobb és legerősebb részecskegyorsítója, amely 27 km hosszan húzódik a föld alatt.
Ingyenes házhoz szállítás? A Telekom most megoldja a Wolttal!
Május 12-től a Magyar Telekom ügyfelei díjmentesen aktiválhatják a Wolt+ előfizetést, amely a Wolt prémium szolgáltatása: ingyenes házhoz szállítást és exkluzív kedvezményeket kínál számos étterem, élelmiszerbolt és helyi üzlet kínálatára.
A Zyxel Networks kiemelkedő értékelést kapott a Techconsult felmérésében
A Zyxel Networks tűzfal- és VPN-termékei a rangos Techconsult (a Heise csoport független német kutató- és elemzőcége) legutóbbi Professional User Ratings (PUR) felmérésében Champion elismerést kaptak a biztonsági megoldások kategóriájában.