Rekordszámú magyar résztvevővel indul a Huawei technológiai tehetségprogramja

forrás: Prím Online, 2020. november 9. 11:00

Rekordszámú, 120 magyar diák részvételével indul el a Huawei Technologies Seeds for the Future elnevezésű tehetségprogramja, amely idén rendhagyó módon online avatja be az egyetemi hallgatókat az úttörő IT-technológiák rejtelmeibe.  Az egyhetes, intenzív digitális tanfolyamon a jövő mérnökei, az 5G, a kiberbiztonság és a mesterséges intelligencia gyakorlati alkalmazása mellett vezetői elméletet is tanulnak és elmélyedhetnek a kínai kultúrában. Sikeres vizsga esetén a hallgatók oklevelet és számítástechnikai eszközöket kapnak a vállalattól.

A 2008-ban elindított Seeds for the Future programot évek óta Kínában, a Huawei Technologies központjában rendezték meg, ahova a világ minden tájáról, köztük Magyarországról is érkeztek egyetemi hallgatók.  A magyar diákok 2014 óta vesznek részt a programban, eddig 65 hallgató látogatott el Sencsenbe és ismerkedhetett meg testközelből a világ vezető infokommunikációs vállalata által fejlesztett és alkalmazott technológiákkal. A Covid-19 járvány miatt a Huawei idén rendhagyó módon a digitális térben szervezi meg a tehetségprogramját, egyhetes, intenzív online tanfolyam formájában. 

 

„A képzésünk elsődleges célja, hogy a hallgatók valós, gyakorlati ismereteket szerezhessenek, a világ egyik vezető technológiai vállalatától, ezzel is közelítve egymáshoz az egyetemen megszerezett tudást és az iparág által megkövetelt készségeket” – emelte ki Gecse Mariann.  A Huawei magyarországi és nyugat-balkáni kormányzati kapcsolatokért és kommunikációért felelős igazgatója hozzátette, hogy az infokommunikáció nagymértékben megváltoztatta az üzleti modelleket és az ügyfelek elvárásait, így kulcsfontosságúvá vált az olyan új szakemberek képzése, akik technikai tudásukkal képesek kezelni a modern kor kihívásait.

 

 

Virtuális kínai túra, IoT és cloud computing is a programban

A november 9-13. között zajló programra az idén rekordszámú, közel 200 magyar mérnökhallgató jelentkezett, akik közül 120 kiválasztott – bosnyák, szlovén és ciprusi hallgatók társaságában – vehet részt a kötelező és választható kurzusokat egyaránt tartalmazó tanfolyamon. A magyar hallgatók többsége az Óbudai Egyetemről, a győri Széchenyi István Egyetemről érkezett, de az Eötvös Lóránd Tudományegyetemet, a Miskolci Egyetemet és a Pannon Egyetemet is képviselik. Az idei Seeds keretében összességében 60 országból, több mint 2000 hallgatónak nyílik lehetősége elmélyülni a technológia rejtelmeiben. 

 

A résztvevők megismerhetik belülről is a Huawei-t, megérthetik a legújabb technológiai trendeket, és felfedezhetik a kínai technológiai ökoszisztémát, valamint a legjobb szakemberektől tanulhatnak és belekóstolhatnak a kínai kultúrába is. Emellett a hallgatók beszélgethetnek a Huawei Kínában élő külföldi vezetőivel tapasztalataikról és véleményeikről, valamint virtuális túrát tesznek a sencseni campuson, hogy még jobban megérthessék a vállalat működését. A képzés során alap- és középszinten tanulnak olyan technológiákról, mint az 5G, a felhőalapú számítástechnika, a mesterséges intelligencia és az intelligens otthonok működése, de az online órák a Dolgok Internetét és a Huawei mobilökoszisztémájának, a HMS-nek a működését is érintik.

 

Vezető iparági szakértőktől tanulhatnak

A tanfolyamon élő, online előadások és eLearning platformról letölthető írásbeli feladatok is várják a tanulókat. A szemináriumokon a kiberbiztonság és a digitális transzformáció szakértői tartanak előadást. Az egyik fontos cél az üzleti tevékenységet és a stratégiai döntéseket befolyásoló témák áttekintése, de emellett bónusz kreditékért a sikeres emberek 7 szokását, a kultúrák közötti munkavégzést és stratégiai vezetési modelleket is elsajátíthatják a hallgatók. 

 

A tanfolyam sikeres teljesítésének kritériuma az egyik válaszható tanfolyam elvégzése és a kötelező tanfolyamok során legalább 60 kredit megszerzése. Emellett kötelező a részvétel az élő közvetítéseken, foglalkozásokon is. A követelményeket sikeresen teljesítő hallgatók november 13-án, pénteken átvehetik a Seeds for the Future program tanúsítványát, valamint egy tabletet is kapnak a vállalattól.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Repülésbiztonság minden szinten

Egy híján százhúsz éve ünnepeljük május 10-én a madarak és fák napját. A kezdeményezés Chernel István ornitológus nevéhez fűződik, a célja pedig már a kezdetektől az, hogy felhívja a társadalom figyelmét a környezetvédelem, ezen belül a madarak védelmének fontosságára. Ebből az alkalomból a Hortobágyi Madárpark – Madárkórház Alapítvány munkáját mutatjuk be, amelyet immár több mint 10 éve támogat a magyar légiforgalmi szolgálat.

2021. május 10. 19:27

Online divatcikk-vásárlási szokások 2020 és 2021 áprilisa között

A Glami.hu divatkereső platform nemzetközi fogyasztói felmérése szerint a koronavírus-járvány hatására a magyarok több mint fele nagyobb gyakorisággal rendelt ruházati cikkeket az interneten az elmúlt 12 hónapban, mint korábban, valamint akik ebben az időszakban tapasztalták meg az online vásárlás előnyeit a járványhelyzet megszűnése után is többet terveznek vásárolni webáruházakban.

2021. május 10. 17:32

Ezek a brandek nyerték meg az internetezőket tavaly

A 2020-as évben az autómárkák mozgatták meg legjobban az online közösséget, szépségápolás kapcsán a fórumokon történt a legtöbb bejegyzés, a koronavírus hozta korlátozások miatt pedig megnövekedett az internetes párbeszéd az élelmiszerboltok körül. A magyar online közönség véleményét mérő Social Index 6 kategóriában, 338 márka kapcsán kutatta az internetezők véleményét. A SentiOne adatelemzésének alapját a 2020-as online említések mennyisége mellett azok minősége, és a kommentek érzelmi töltete adta. 

2021. május 10. 15:49

Kutatás mutat rá, hogy káosz uralkodik a magyar cégek marketingjében

A középvállalkozások mindössze hat százaléka tudta nagymértékben növelni a marketingtevékenységét 2020-ban, derül ki egy friss kutatásból. A felmérés arra is rávilágított, a cégek megszokás útján terveznek, ha terveznek egyáltalán és a többségnek nincs arra vonatkozó stratégiája, hogyan tudna tovább növekedni. Marozsák Szabolcs, a Clientfactory CEO-ja arról beszélt, tapasztalataik szerint csak a vállalkozók töredéke költi legalább bevételei 5 százalékát a marketingre, pedig egyetlen forint sem lenne kidobott pénz megfelelő előkészítés esetén.

2021. május 10. 13:44

Az online térbe tolódnak a nagy beszélgetések

A pandémia mindössze néhány hónap alatt átrendezte a kommunikációs szokásainkat: a mély, bensőséges beszélgetések sosem látott arányban terelődtek át a digitális csatornákra, a videóchat-használat egyenesen megduplázódott. Mint arra az NN Biztosító legutóbbi kutatása rávilágított, a többség nem mond le arról, hogy az élet fontos dolgait megbeszélhesse azokkal, akikkel átmenetileg nem találkozhat. Ehhez a megkérdezettek kétharmada a telefon mellett már az online lehetőségeket is kihasználja. 

2021. május 10. 12:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35