Így vásároljunk mobiltelefont idős hozzátartozóinknak karácsonyra

forrás: Prím Online, 2020. november 23. 11:05

Segítségkérés, ügyintézés, kapcsolattartás: egy friss, reprezentatív kutatás szerint a koronavírusjárvány következtében a hatvan év fölöttiek körében is megnőtt az igény a telefonáláson és sms-küldésen túlmutató, adatforgalmat igénylő mobilkommunikációra. 

Az újszerű igények kiszolgálására azonban már nem feltétlenül alkalmasak az idősebb korosztály által többségében használt 2G-s és 3G-s telefonok, így a Black Friday akciók vagy a karácsonyi ajándékvásárlás során érdemes az idősebbek számára vásárolt készülékek esetében is figyelni arra, hogy már a fejlettebb technológiájú és gyorsabb internetkapcsolatra alkalmas 4G-s vagy akár 5G-s készülékeket, valamint az adatigényüknek megfelelő mobilelőfizetést válasszunk – figyelmeztet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. 

 

A tudatos vásárlói döntések különösen időszerűek év végén, amikor előbb a Black Friday, majd a karácsonyi ajándékvásárlás időszakában talán még a korábbiaknál is többen vásárolnak majd mobiltelefonokat. Az idősebbek jellemzően gyerekeik, unokáik tanácsait követik ebben a kérdésben, akik azonban eddig egyetlen kézlegyintéssel letudhatták a dolgot azzal, hogy a nagyi „úgyis csak telefonálásra használja majd”. A koronavírus-járvány azonban alapjaiban változtatta meg hétköznapjainkat. A kiemelten veszélyeztetettek közé tartozó időskorúak tartós otthonlétre kényszerültek. A kényszerű bezártság enyhítésére tökéletes eszköz lehet az internet: a világhálón keresztül kapcsolatot tarthatnak szeretteikkel, barátaikkal.

 

 

A pandémia az idősek digitalizációját is gyorsította 

A járvány hatására a nagyszülők generációjában is egyre többen ismerik fel a digitális kapcsolattartás modern eszközeiben rejlő lehetőségeket, hiszen így nem csupán hangban lehettek együtt az unokákkal, barátokkal, hanem – például egy videóchatben – vizuálisan is. Ehhez a döntő többség mobiltelefont használ. Az NMHH megbízásából készült, a szüleivel rendszeresen kapcsolatot tartó 35-59 évesek körében végzett kutatásból az látszik, hogy a nagymamák 82, a nagypapák 78 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal, az idős nők mindössze 12, a férfiak 14 százaléka képes vagy lenne képes egyedül elboldogulni egy okostelefon funkcióival. Pedig a kiemelt rizikócsoportba tartozó hatvan év felettiek is egyre gyakrabban végeztek adatforgalmat igénylő tevékenységeket a COVID-19 első hulláma alatt. „Az idősebb korosztály tagjai egyre nagyobb rutinnal használják a videóhívást, amikor például nem tudnak részt venni egy családi eseményen (52%), vagy ha valaki a családból elutazott (50%). Ötödük (22%) pedig már akkor is használja, ha csak rossz napja van, vagy éppen meg akarja beszélni a napi történéseket” – mondja Karl Károly, az NMHH Hírközlés-felügyeleti Főosztályának vezetője.

 

Az már most látható, hogy az okostelefonok nagy szolgálatot tesznek majd a kapcsolattartás megkönnyítésében az ünnepek idején is. „A mobilon a megfelelő applikációk segítségével könnyen és gyorsan lehet segítséget kérni, ha baj van, el lehet intézni rajta létfontosságú dolgokat, de legfőképp tartani lehet a kapcsolatot a külvilággal olyan időkben is, amikor a személyes találkozás nem ajánlott vagy kifejezetten kerülendő” – véli Karl Károly. Hozzátette: „az alapfunkciókat meghaladó igényeket már nem feltétlenül fedik le a korábban – kedvező áruk és rendkívül egyszerű kezelhetőségük miatt – népszerűnek számító 2G-s és 3G-s telefonok. Célszerű olyan okostelefont választani, amely mind megbízhatóságát, mind az alkalmazott technológiát (4G és 5G) tekintve képes hosszútávon is kiszolgálni a használóját”. 

 

Az NMHH 10 pontos ajánlással  – amely a mellékletben található, de a linkre kattintva is elérhető –  segíti a mobiltelefon-készülék vásárlásban a fogyasztókat, az egyedi igényekre szabott mobil szolgáltatáscsomag megtalálásában pedig az NMHH kalkulátora  nyújthat segítséget, hiszen a hazai mobilszolgáltatók mindegyikénél létezik elérhető áron olyan konstrukció, amelynél a népszerű üzenetküldő, audio- és videóchat-alkalmazások által felhasznált adatmennyiség nem számít bele az adatforgalomba.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A holnap mérnökeit keresik az Engineering Newcomer versennyel

A nyolcadik éve megrendezésre kerülő Engineering Newcomer verseny a kezdő mérnököknek nyújt lehetőséget arra, hogy rangos díjat nyerjenek, bemutassák terveiket és pénzdíjat vigyenek haza.

2021. június 18. 14:58

PR ügynökséget választott a Yuspify

A Clue PR ügynökséget választotta kommunikációs partnerének a Yuspify, ami személyre szabott ajánlásokkal teszi hatékonyabbá a webshopok működését. A megbízás magában foglalja a márka ismeretségének növelését, valamint a PR kommunikációs aktivitások tervezését és megvalósítását.

2021. június 18. 13:16

Még nagyon kevesen vetik be az építőipar "csodafegyverét"

A magyar építőipar hároméves lemaradásban van, nem a Nyugathoz, önmagához képest, hangzott el a Portfolió által szervezett, Építőipar 2021 elnevezésű konferencián. A lemaradás okát az előadók szerint az ágazat digitalizációs visszamaradottságában kell keresni. A megoldás a BIM (Building Information Modelling), vagyis az épületinformáció-modellezés széleskörű elterjedése, alkalmazása, amely lehetővé teszi, hogy az adott projektek résztvevői összehangoltan tudjanak dolgozni a közös információs térben a tervezéstől kezdve a kivitelezésen át egészen az elkészült épületek üzemeltetéséig.  

2021. június 18. 11:50

Automatizált belső szállítás

Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) globális piacvezetője, a Mobile Industrial Robots bemutatja a MiR250 Hook-ot, amely jelenleg az egyetlen olyan piacon elérhető AMR megoldás, amelyik automatikusan képes kocsikat begyűjteni, illetve vontatni. A MiR Hook 250 modul egy, a MiR leggyorsabb és legkompaktabb robotja - a rendkívül dinamikus környezetben és emberek mellett is könnyedén és hatékonyan közlekedő MiR250 - számára kifejlesztett fedélzeti modul. Az új és szabadalmaztatott kocsi-vontató robotmegoldás a 2016-ban bemutatott MiRHook továbbfejlesztett változata, amely az új robot robosztusságával és pontosságával együttvéve kiváló példával szolgál a dán mobil robotgyártónál azóta végbemenő gyors ütemű termékfejlesztésre.

2021. június 18. 10:34

Ez egy nagy 2021-es közösségi társalgás

A közösségi média óriási szerepet játszik mindennapi életünkben. Akár arról van szó, hogy az Instagramot pásztázza, hogy macskákról készült felvételeket nézegessen, ha unatkozik, vagy arról, hogy a Facebook-on lapozva keresi fel a legfrissebb híreket, vagy átnézi a piacokat, hogy CFD-k formájában megkezdhesse tőzsdei kereskedését az alkalmazásplatformokkal, semmi kétség afelől, hogy az alkalmazások nagymértékben beszivárogtak a társadalomba. 

2021. június 18. 08:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40