Egy Waldorf-iskola nyerte a VISZ digitalizációs pályázatát
Immár ötödik alkalommal írta ki az Év Digitális Tanári Kara című pályázatát a Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ). A pályázaton minden olyan magyarországi, érvényes működési engedéllyel rendelkező középfokú oktatási intézmény indulhatott, ahol a képzés főállásban oktató tanárok közreműködésével valósul meg.
Pályázat a pandémia jegyében
Az egymillió forint alapítványi támogatással járó díj nyertesét a VISZ által felkért zsűri két körben választotta ki. A pályázó iskoláknak írásos pályaműben kellett bemutatniuk, az elmúlt egy-két tanév folyamán az oktatás digitalizációja terén elért eredményeiket, majd második körben az esélyes csapatoknak a zsűri előtt is kellett prezentálniuk a tevékenységüket.
Az elbírálás során a zsűri figyelembe vette, hogy az intézmény hogyan érvényesíti az új digitalizációs szemléletet, a korszerű módszereket és megközelítéseket a tantárgyak oktatásában és a számonkérésében. Ki kellett térni arra is, hogy milyen új módszerek vezettek be, milyen tanítási és számonkérési segédanyagokat dolgoztak ki a tanárközösségek, valamint arra is, hogy ezekhez milyen digitális oktatási eszközöket alkalmaztak.
Fészek Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Idén a rendkívüli helyzetre való tekintettel egy új szempontot is figyelembe vett a zsűri: hogyan sikerült kezelnie a közösségnek a távoktatásra történő átállást. Meglepő eredmény született: a VISZ tagjaiból, újságírókból és oktatási szakemberekből álló zsűri egy olyan iskola pályázatát találta a legkiemelkedőbbnek, amelyről a közvélekedés a digitális oktatást nagyon távolinak gondolhatja. A díjat és vele az egymillió forintos alapítványi támogatást ugyanis a Fészek Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola nyerte el. A második helyezett Szabó Lőrinc Kéttannyelvű Általános Iskola és Gimnázium vihette haza az 55 iches LSK ClassBoard CBT3555S interaktív kijelzőt, melyet az LSK Hungária ajánlott fel, a harmadik helyezett, a Soproni SZC Handler Nándor Szakképző Iskolája pedig a Dell egy 24” LCD monitorát nyerte.
Szabó Lőrinc Kéttannyelvű Általános Iskola és Gimnázium
Digitális átállás két nap alatt hosszú távra
A 13 évfolyamos solymári iskola pályázatának címe – Digitális átállás két nap alatt hosszú távra – jól tükrözi, mi történt tavasszal nagyon sok iskolában. Az iskolát némileg felkészületlenül érte a fizikai oktatás felfüggesztése. Korábban ugyanis sem az intézmény infrastruktúrájának fejlesztésében, sem a pedagógiai módszerekben nem jelentett prioritást a digitális technológiák alkalmazása.
A helyzet kezelésében azok az alapelvek azonban segítettek, amelyek meghatározzák a solymári iskola működlését: testületi, közösségi döntéseket hoznak; a közös célok megvalósítása egyéni vagy kisebb csoportok felelőssége; a feladatokat bátran delegálják, de mindig nyomon követik, elemzik, és ha kell, korrigálnak.
Március közepén végül ez segített abban, hogy át tudtak állni digitális oktatásra két nap alatt.
A közösségi döntéseknek és a nagyon jó feladatfelosztási és delegálási gyakorlatnak köszönhetően azonban egyrészt gyorsan tudtak döntést hozni a 'hogyan tovább'-ról, és sikerült egy viszonylag egységes keretrendszert is kialakítani a digitális oktatáshoz. Ez mind a tanároknak, mind a diákoknak nagy könnyebbség volt, hiszen nem kellett óráról órára vándorolni platformok között.
Mint pályázatuk összefoglalójában írták, "a technológia nagyon gyorsan tanulható, de a benne rejlő lehetőségekről messze nincs elég információja a pedagógusoknak, ami fő oka lehet a motivációhiányának. Ezt azonban a szükség gyorsan felülírja... A digitális eszközök használata önmagában nem érték, viszont a pedagógiai megújulás terén számos lehetőséget hordoz magában. Ezért mi célként mindig a pedagógiai minőség növelését tűzzük ki és nem az eszközhasználatot. Ezt a tapasztalatok megvitatására épülő további kísérletezés, a pedagógusközösség együttműködése, közös tanulása támogathatja leginkább."
Strausz György, a VISZ elnöke, valamint Nagyné Agárdi Györgyi, a szervezet elnökségi tagja, aki a szervezeten belül felel a pályázat lebonyolításáért, a döntés hátteréről elmondta: a zsűri három fontos szempontot szeretett volna érvényesíteni. A koronavírus-járvány miatt hangsúlyozottan esett a latba, hogy mit tettek az elmúlt egy évben az iskolák a digitalizáció, az online oktatás terén. Szintén kiemelt szempont volt, hogy mennyire közösségi téma a digitalizáció, vagyis hányan dolgoztak együtt a kitűzött célok eléréséért, valamint, hogy a pályázó intézmény mennyire nyitott más iskolák tapasztalataira, illetve saját eredményei megosztására.
Mint a szervezet két vezetője mondta, ezekben a Fészek Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészet Iskola kiválóan teljesített. Strausz György szerint óriási és példaértékű eredmény, hogy egy olyan oktatási intézmény, amelynek korábbi oktatási módszerei nagyon távol álltak a digitális eszközök használatától, képes volt megújulni, és elveit nem feladva integrálni működésébe egy új eszköztárat.
Kapcsolódó cikkek
- Iskolai 3D nyomtató pályázat indult
- Interjú az „Év Informatikai Vezetője” díjat elnyert Johancsik Tiborral
- Év Informatikai Vezetője díj 2020
- Idén is keresik az év informatikai vezetőjét
- Virtuális Startup Campus
- Megvan az év digitális tanári csapata
- VISZ Iskolai pályázatok 2019
- Átadták az Év Informatikai Vezetője díjat
- Még lehet jelentkezni az Év Informatikai vezetője pályázatra
- Év Informatikai vezetője pályázat felhívása
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Idén is meghirdette fenntarthatósági versenyét a Schneider Electric
Már lehet nevezni a Schneider Electric fenntarthatósági versenyére, a pályázatokat október 15-ig várják. A „Sustainability Impact Awards” kezdeményezés célja a fenntarthatósági törekvések támogatásában és megvalósításában élen járó partnerek, ügyfelek és beszállítók erőfeszítéseinek elismerése.
AZ EIT Health megújítja InnoStars Awards pályázatát
Az Európai Unió intézményeként működő Európai Innovációs és Technológiai Intézet egészségügyre fókuszáló szervezete, az EIT Health tanulmányt készíttetett arról, hogy milyen kihívásokkal kell szembenézniük az egészségügyi startupoknak, és hogy hogyan járulnak hozzá ezek leküzdéséhez a szervezet vállalkozásfejlesztési programjai az InnoStars régióban, vagyis Dél-, Közép- és Kelet-Európában. Ezek a programok – például a régóta futó InnoStars Awards – képzések, finanszírozási lehetőségek, mentorálás és bootcampek révén kézzel fogható segítséggel támogatják a vállalkozókat, de a tanulmány további, eddig ismeretlen előnyöket is feltárt a résztvevők szemszögéből.
Itt a lány, aki megoldotta az egyik legnagyobb vegyipari cég kihívásait
Egy innovatív takarító robot nyerte el idén az év ötletéért járó elismerést a Magyar Ipari Célgép Nagydíj átadó ünnepségén. Az immár negyedik alkalommal megrendezett Gépész Szalon június végi díjátadóján a szakma legjobbjai gyűltek össze a Millennium Házában. Összesen nyolc kategóriában tüntették ki az elmúlt év legkiemelkedőbb pályamunkáit és három különdíjat osztott ki a zsűri, köztük volt Csikós Irén, aki egy vegyiüzem poros szállítópályáinak tisztítási problémájára tervezett egy innovatív takarító robotot, és a BBM csapata, akik kiemelkedő ipari célgéppel nyertek, a pályázatot mesterséges intelligencia segítségével szerkesztett zenével adták be.
Megvannak a Magyar Ipari Célgép Nagydíj idei nyertesei
Június 28-án, a városligeti Millennium Házában rendezték meg az ország legnagyobb gépipari szakmai eseményét a Gépész Szalont, a Magyar Ipari Célgép Nagydíj immár negyedik díjátadóját, a Chemplex Kft és a Gépipari Tudományos Egyesület (GTE) közös szervezésében. Az Év Célgépe díjra a tavalyi jelentkezéseket is felülmúlva az idén 121 pályamű érkezett, 8 kategóriában osztották ki az elismeréseket, emellett díjazták az év ötletét, az év öko-célgépét és az év tervezőjét is.
Új lehetőség nyílik meg a magyar egészségügyi innovátorok előtt
Vezető európai gyógyszeripari vállalatokkal, a Chiesi Grouppal és a SYNLAB Italy-val karöltve indította útjára az InnoStars Connect programot az EIT Health, az Európai Unió intézményeként működő Európai Innovációs és Technológiai Intézet egészségügyre fókuszáló egysége.