Kreatív pályázatot hirdet iskolásoknak az Epson
A koronavírus járvány következtében gyerekeink több időt töltöttek el az elmúlt időszakban digitális oktatásban, mint a hagyományosban. Egyelőre fel sem tudjuk mérni ennek testi és lelki következményeit, hogy milyen hosszú távú hatásokkal kell számolnunk akár a tanulmányaikban, akár a szociális életükben, mentális állapotukban, hiszen azt sem tudjuk pontosan, hogy hogyan élik meg most ezt az időszakot. Nekik hirdet pályázatot az Epson, hogy valamilyen kreatív formában mutathassák, hogy mit szeretnek legjobban, legkevésbé az otthontanulásban, és mi hiányzik a leginkább a hagyományos oktatásból?
Az UNICEF közreműködésével a közelmúltban felmérés készült a fiatalok mentális állapotáról, a jövőjükkel kapcsolatos várakozásaikról. A felmérésben több mint 10 ezer gyerek és fiatal vett részt, köztük magyarok is. A jelentés egyik fontos eredménye szerint a COVID-19 járvány és következményei, az izoláció, a szülők feszültsége, szorongása és bizonytalansága negatív hatással van a gyermekek általános pszichés állapotára és viselkedésére is. Minden ötödik gyerek azt mondta, hogy szorong a jövő miatt, minden tizedik gyereknél pedig tetten is érhetőek szorongásra, vagy akár depresszióra utaló tünetek. A serdülők különösen érzékeny csoportot alkotnak, hiszen épp abban az életszakaszban érte őket az iskolák bezárása, amikor a legtöbbet kellene egymás társaságában tölteniük. Mindemellett a diákok úgy érezhetik, hogy a feléjük támasztott elvárások nem változtak a korábbihoz képest, sokuk számára a digitális oktatási metódus is csak további szorongással jár, miközben nem kapnak elegendő segítséget, támogatást a helyzettel való megküzdésben.
Azt, hogy a jelenlegi helyzettel kapcsolatban mit éreznek, sokszor még egy felnőtteknek is nehéz megfogalmaznia, nemhogy a gyerekeknek. Számukra lehet segítség érzelmeik, gondolataik kifejezésére, ha azt valamilyen kreatív formában tudják megmutatni.
Ezért hirdetett kreatív pályázatot az Epson általános és középiskolások részére, ahol a pályázati művekkel azt mutathatják be a diákok, hogyan élik meg a pandémia miatt megváltozott oktatást, az otthon tanulást, mit szeretnek a legjobban a digitális oktatásban, vagy hogy mi hiányzik a legjobban a hagyományos oktatásból.
Az Epson Magyarország a digitális, modern tanulás és tanítás mellett elkötelezett vállalatként támogatja a tanulókat és a tanárokat is a digitális eszközök és platformok használatában. Az eszközök mellett azonban szeretnénk felhívni a figyelmet az oktatás résztvevőit érő emocionális és szociális hatásokra is.
Fontos, hogy a pályázaton osztályok indulhatnak, mert szeretnénk, ha a pályaművek kitalálása és megalkotása csapatmunka és közösségi élmény lenne a gyerekeknek, ami bár a személyes találkozást nem pótolja, egy kicsit enyhíteni tudja az elszigeteltség okozta szorongást.
A pályázatra rajzokkal, mobiltelefonnal készített kisfilmekkel és képregényekkel is lehet nevezni.
A pályázatok elkészítéséhez a tanulók bármilyen offline vagy digitális technikát szabadon használhatnak (ceruzát, festéket, zsírkrétát, szenet, pasztellkrétát, vegyes technikát, fotót, videót, digitális illusztrációt). A pályaművek lehetnek viccesek vagy emocionálisak, a zsűri a kreativitást fogja értékelni a döntésekor, és azt, hogy annak elkészítésében az osztályközösség vett-e részt.
Három korosztályban versenyezhetnek a diákok:
• a legjobb alsó tagozatos pályamű (1-4. osztály)
• a legjobb felső tagozatos pályamű (5-8. osztály)
• a legjobb középiskolás pályamű (9-13. osztály)
Mindhárom kategória győztes csapata 200.000 forint értékben osztálykirándulási támogatást (amit a pandémia után használhatnak fel), valamint Epson projektort vagy nyomtatót nyer.
A pályaművek beküldési határideje: 2021. április 25.
A pályázatról minden további információ elérhető az Epson oldalán: https://www.epson.hu/insights/article/8139
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Innovációs Nagydíj Pályázat díjazottjai
- Vodafone segítség a korlátozások alatt
- Médiatanács: 520 millió forint tévéműsorok készítésére
- A járvány utáni világban kéz a kézben jár a környezetvédelem és a költséghatékonyság
- A jelen diákjai a jövő kihívásaival szemben
- Már lehet jelentkezni a Vodafone Digitális Díjra
- Megvannak a Marketing Diamond Awards győztesei
- Közeleg a 29. Magyar Innovációs Nagydíj Pályázat beadási határideje
- Növénytermesztési eljárást automatizálnak a SZTAKI kutatói
- Az év információbiztonsági újságírója 2021
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Női példaképek a digitális gazdaságban
Harmadik alkalommal díjazták a 40 év feletti női példaképeket a digitális gazdaság területén, a pályázatot az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége és a Women in Technology Hungary Egyesület (WiTH) hirdette meg. A díjra gazdasági társaságok és különböző szervezetek jelölték azokat a női kollégáikat, akik kiemelkedő eredményeikkel és munkásságukkal hozzájárulnak a digitális gazdaság és technológia fejlődéséhez. Ezzel nemcsak az ő tevékenységüket ismerik el, hanem azt is, hogy példaképként szolgálhatnak a fiatalabb generáció számára, és bemutathatják a 40 év feletti női munkavállalók értékeit és lehetőségeit. Az "Inspiráló női vezetők" kategóriában Rakó Ágnes, a KPMG tanácsadási üzletágának társvezetője nyerte el a díjat.
Új pályázati lehetőségek a televíziós műsorkészítők számára
A Médiatanács március 11-i döntésének eredményeként ismét elérhetővé válik a pályázati lehetőség a televíziós műsorkészítők számára. Az ülés során a testület egy médiaszolgáltatót bírságolt meg burkolt kereskedelmi közlemény közzététele miatt, és további eljárásokat indított médiafelügyeleti hatáskörében. Az NMHH egy külföldi társhatóságtól is kedvező választ kapott egy műsorszám korhatár-besorolásával kapcsolatos jelzésére.
Digitális fejlődés az iCentre segítségével – Pályázat általános- és középiskoláknak
Indul az iSkola pályázat, amelynek keretében egy iskolai intézmény nettó 2 000 000 forint értékben kaphat oktatási célra felhasználható termékeket és szolgáltatásokat az iCentre kínálatából.
Rekordszámú nevezés és kreatív megoldások az „Az Év Honlapja 2024” versenyén
A 2024-es „Az Év Honlapja” pályázatot rekord számú nevezés, innováció, technológiai újítások és kreativitás jellemezték. Az esemény immár 23. alkalommal emelte ki a digitális marketing legjobbjait. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre összesen 329 pályázat érkezett, melyek közül a szakmai zsűri 90-et díjazott 30 kategóriában. Az „Az Év Honlapja Abszolút Díjat” idén a „Sound of Mátra” projekt nyerte el, míg az Internet Kultúra Fővárosa díjat ismét Debrecen Megyei Jogú város kapta.
Jövőformáló diákok: Megvannak a Megoldások a holnapért továbbjutói
A szakmai zsűri kiválasztotta a Samsung és az EdisonKids által ötödik alkalommal meghirdetett Megoldások a holnapért verseny legjobb 50 diákcsapatát. Az idei témák – a Közösség, az Egészség és a Fenntartható jövő – iránt összesen 241 diák jelentkezett kreatív pályázattal az ország különböző részeiről. Az előző évekhez képest a továbbjutó diákok és tanáraik idén még több tudással és kompetenciával gazdagodhatnak a frissített program keretében, hogy a következő hetekben megvalósíthassák jövőt formáló ötleteiket.