A Telekom a legnagyobb online forgalmat bonyolító mobil- és tablet értékesítő hazánkban
Tavaly ismét – immár harmadik éve – a Magyar Telekom volt a legnagyobb forgalmú mobiltelefon- és tablet értékesítő a magyar online kiskereskedelmi piacon – derült ki a GKI Digital legfrissebb piacelemzéséből.* Az elemzőcég mérései alapján az értékesített mobiltelefonok és tabletek 2020-as online forgalmának közel harmadát a Telekom online értékesítési platformja adta.
A Telekom online webshopja immár harmadik éve tartja piacvezető szerepét a mobilkészülék- és tablet értékesítés területén, az online kiskereskedelmi piacon. A szolgáltató online értékesítési felülete közel harmadát adta a teljes magyar online mobiltelefon és tablet forgalomnak, azaz ebben a két termékkategóriában nettó 11,9 milliárd forintos összesített forgalmat generált 2020-ban – állapította meg a GKI Digital piacelemzése. E két termékkör teljes hazai online értékesítésének forgalma tavaly 36%-kal emelkedett, továbbá kiugró növekedés tapasztalható a szórakoztató elektronika online piacán, valamint számítástechnika kategóriában is. A GKI Digital elemzése szerint a Telekom az 5. legnagyobb forgalmú online kereskedő a TV termékkörben, míg számítástechnikai termékcsoport forgalma – közel 150%-os éves növekedést követően – megközelítette a 2,5 milliárd forintot.
„A koronavírus felgyorsította a digitalizációt, szintlépésre kényszerítette a lakosságot, fejlesztésre ösztönözte a kereskedőket és nem utolsó sorban átformálta a vásárlói szokásokat, így 2020-ban az online kereskedelem legalább 3 évet ugrott előre a fejlődésben, elérte a bruttó 909 milliárd forint éves forgalmat, ami – rekordot jelentő – 45 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Mindebből közel bruttó 204 milliárdot generáltak a műszaki cikkek, 38,3%-os növekedést mutatva 2019-hez képest.” – mutatott rá az online kiskereskedelmi szektor jellemzőire Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.
A Telekom webshopján keresztül 2020-ban több, mint 212 ezer online rendelés történt, melynek zöme TV, mobiltelefon és laptopvásárlás volt. „A koronavírus rámutatott a digitalizáció fontosságára, hiszen jelen helyzetben az online eszközök és szolgáltatások segítségével tudunk kapcsolatban maradni. A Telekomnál ebben a nehéz időszakban is arra törekszünk, hogy mindenben ügyfeleink és kollégáink mellett álljunk: legyen az segítség a digitális oktatásban, a vállalkozások digitalizációjában, megoldás a távmunkára, vagy lehetőség a kikapcsolódásra. Azon dolgozunk, hogy meglévő és új ügyfeleink a termékeket és szolgáltatásokat széles választékban, kedvező konstrukcióban, könnyen és gyorsan érhessék el, webshopunkon keresztül is. A GKI Digital piacelemzésének eredménye megerősített minket abban, hogy gyors és megbízható megoldást tudunk kínálni ügyfeleinknek, ezzel párhuzamosan az online értékesítés iránti bizalom növelésével ilyen módon is hozzájárulhatunk az ország digitális fejlődéséhez” – erősítette meg Szabó Melinda, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.
_________________
* Módszertan: Az e-kereskedők piaci részesedésének megállapításakor a GKI Digital a magyar nyelven működő, forintban árazó, fizikai terméket értékesítő online áruházak sokaságát vette alapul. A részesedések a 2020-as naptári évre vonatkozó, belföldi online kiskereskedelmi értékesítésből származó nettó forgalom alapján kerültek meghatározásra. Az eredmények alapját kereskedői adatbekérések, valamint a GKI Digital saját forgalmi modellezései és online vásárlók körében végzett kutatásai adják.
Kapcsolódó cikkek
- Samsung Life Unstoppable konferencia – az innováció új korszaka
- Ez lehet a kulcsa az e-kereskedelem jövőjének
- Május 15-ig lehet nevezni a MagentaFilm Fesztiválra
- A Telekom bemutatja a „MagentaFilm” Magyar Mobilvideó Fesztivált
- Szárnyra kapott a netes vásárlások piaca a járvány hatására
- Piacvezető a Telekom az online mobiltelefon- és tablet értékesítésben
- Digitális bugyival segít a Telekom a bajba jutott szerelmeseken
- Így rendeltünk tavaly a neten
- Megérkezett a Google új szolgáltatása a magyar piacra
- Az üzleti digitalizáció buktatói
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.