Az Oracle felhőtechnológiája segíti a SailGP versenyzőit
Az Oracle és a SailGP, a vitorlázás első számú versenyligája kibővítette sikeres adatelemző platformját a SailGP második évadára. A SailGP az Oracle Cloud Infrastructure (OCI) felhőszolgáltatását használja arra, hogy valós idejű adatokkal lássa el a liga nyolc csapatát, valamint a partnereket és rajongókat világszerte. A második szezonban az új funkciók javítják a csapatok teljesítményét és a rajongók számára izgalmas, fedélzeti betekintést nyújtanak az eseményekről.
A SailGP az egyik leginkább adatintenzív sportág a világon
A SailGP az Oracle Stream Analytics valós idejű adatelemző megoldását használja ebben a szezonban. Az Oracle Stream Analytics az összefüggések kifinomult elemzése által és gépi tanulás segítségével önálló döntéseket hoz az F50 katamaránról a verseny minden másodpercében elküldött 30 000 adatpont alapján. A rendszer a különféle típusú adatokat egyetlen adatfolyamba gyűjti össze és tárja a csapatok elé. Ez lehetővé teszi, hogy minden csapat testreszabhassa saját “vezérlőpultját”, és optimális versenystratégiát követhessen a verseny bármely pillanatában.
A streamelt adatokat a nézők számára is elérhetővé teszik: a rajongók a közvetítéssel párhuzamosan valós idejű információkat kapnak a csapatok fő teljesítménymutatóiról a SailGP alkalmazásban és a SailGP.com weboldalon.
Az OCI a nyolc verseny alatt generált várhatóan 80 milliárd adatlekérést az Oracle londoni felhőközpontjába küldi elemzésre és továbbításra, mindezt esetenként kéttized másodperc alatt. Az F50-es hajók fedélzetén felvett élő videó- és hangcsatornákat is a felhőbe továbbítják azonnali közvetítés céljából, valamint ezzel egyidejűleg az Oracle autonóm adattárházában tárolják.
Az Oracle Cloud egy új SailGP szimulátort is működtet az új szezonban. A versenyek előtt az edzést néhány napig korlátozzák, ám a szimulátor lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy gyakorlatilag bárhol virtuálisan gyakorolhassanak az F50-es katamaránokkal.
A SailGP 2. évada Bermudán kezdődik, 2021. április 24-25-én.
Kapcsolódó cikkek
- Az Oracle felhőjében folyik a MÁV-Volán-csoport jegyértékesítő rendszerének fejlesztése
- Felhőbe költözteti a felügyeletet a Xylem
- A Red Bull Racing Honda és az Oracle közösen emelné új szintre az adatelemzést a Formula-1-ben
- Az SAP SuccessFactorst választotta a Takarékbank
- Elérhetővé vált az Oracle autonóm adattárházának új generációja
- A Dell Hybrid Client még nagyobb rugalmasságot nyújt a munkában
- Az Oracle bejelentette 2021-es pénzügyi évének harmadik negyedéves eredményeit
- Felhőalapú biztonsági csomagokkal bővült az ESET megújult üzleti portfoliója
- Saját felhője lesz az egyes iparágaknak
- Másképp viszonyulunk a pénzhez: eljött a mesterséges intelligencia ideje
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.