Életmentő drónok fejlesztésén dolgozik a Vodafone Csoport
Sikeres drónkísérletet mutatott be a Vodafone és az Ericsson. A megoldásnak köszönhetően olyan alapvető sürgősségi szolgáltatások válnak elérhetővé, amelyek orvosi felhasználása akár életet menthet. A kísérlet számos, az egész társadalom javát szolgáló technológia alapját adhatja a jövőben, amelynek legnagyobb nyertese az egészségügyi, kereskedelmi és ipari szállítmányozás.
A németországi Aldenhovenben, a Vodafone 5G Mobility Lab-ben sikeres drón koncepciópróbát vitt véghez a Vodafone és az Ericsson. A két vállalat a hálózati adatok felhasználásával lefedettségi térképeket készített, melyek lehetővé teszik a drónok számára, hogy olyan területeken nyújtsanak gyors és hatékony segítséget, amelyen a földi mentőegységek nem, vagy csak korlátozottan bevethetők. A megoldás lehetővé teszi, hogy gyorsan és könnyen megtervezhető legyen a drónok útvonala, úgy, hogy azok közben végig kapcsolatban maradnak az irányító központtal, még akkor is, ha kikerülnek a látókörből. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy lehetséges baleset esetén a kórházak bizalmas adatok megadása és közlése nélkül hálózati információt tudnának igényelni, hogy drónt küldhessenek a baleset helyszínére. A drónok egészségügyi felhasználására korábban is volt már példa: pár hónapja Spanyolországban a Vodafone egy tesztszimuláció részeként egy 5G hálózaton kommunikáló drónnal küldött defibrillátort egy szívrohamot kapó páciens segítségére.
A fejlesztések kapcsán Dobó Mátyás, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy folyamatosan keresik azokat a területeket és megoldásokat, ahol a digitalizáció felhasználása társadalmilag hasznos tud lenni. „Mobilhálózatunk egy végtelenül gazdag adatbázis, amelyet felelősségteljesen és biztonságosan tudunk hasznosítani a közjó érdekében. A drónok társadalmilag hasznos felhasználásának példája, csupán egy, a jövőben várható sok felelősségteljes alkalmazás közül. Sok előnnyel jár, egyebek mellet könnyebben észlelhetővé válnak a tűzesetek, az orvosi eszközök szállítása leegyszerűsödik, és a vállalkozásoknak is segít a hatékony rövidtávú szállítmányozásban."
A Vodafone számos területen segítette digitális megoldásaival az egészségügy fejlődését – Magyarországon tavaly január végén indították el az Országos Mentőszolgálattal közösen az ÉletMentő applikációt, amely a digitalizáció segítségével gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a segélyhívást. Az indulás óta az alkalmazást már több mint 530 ezren töltöttek le és már közel 3000 esetben nyújtott segítséget.
2019-ben egy OncoVR nevű, virtuális valósággal foglalkozó megoldást támogatott a szolgáltató, ami daganatos betegség kezelése idején teszi elviselhetőbbé gyerekek számára a korházban töltött időt.
Kapcsolódó cikkek
- Évente több ezer nő és gyermek életét mentheti meg Tanzániában a Vodafone mentőtaxija
- Elkészült a tömeg-lélegeztetőrendszer prototípusa az Óbudai Egyetemen
- Hamarosan lezárul a jelentkezés a Vodafone Digitális Díjra
- Már közel hatezren töltötték le a mydronespace mobilalkalmazást
- Forradalmi újítás a visszérsebészetben
- A Gartner hetedik alkalommal nevezte meg a Vodafone-t piacvezető IoT szolgáltatóként
- Normál nyitvatartással és szolgáltatásokkal, biztonsági létszámkorlátozással nyitottak a Vodafone üzletei
- Húsvéti tanácsokkal is segít az ÉletMentő applikáció chatbot funkciója
- Egyre népszerűbb a telemedicina
- Elindult a sebeszem.hu weboldal
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.