Mérföldkő a hazai e-sportban: elrajtolt a K&H MNEB 3. évada
3000 egyéni és 371 csapatnevezéssel elrajtolt Magyarország egyik legrangosabb e-sport bajnokságának a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság (K&H MNEB) 3. évada. Hazánk legjobb e-sport csapatai és játékosai 8 játékban, 12 millió forint összdíjazás mellett mérhetik össze tudásukat. A verseny 7 hónapon keresztül rendszeres versenyzési lehetőséget ad a kezdőknek és a haladóknak egyaránt.
Az e-sport térnyerése hazánkban is kézzelfogható: Magyarországon a videójátékosok száma meghaladja a 3,8 millió főt, amelyből az e-sport fogyasztói kör 540 ezer főre tehető. Ennek fényében az e-sport hazánk egyik – ha nem a legdinamikusabban növekvő sportközössége. Egyre több állam ismeri el hivatalos sportágként az e-sportot, stadionok épülnek az e-sport ligák számára, a közönség és a rajongók létszáma pedig évről évre emelkedik. Az elmúlt napokban pedig a Nemzetközi Olimpiai Bizottság bejelentette az első virtuális sportverseny létrehozását. Így az e-sport-játékosok ötféle sportágban mérhetik majd össze erejüket olimpiai licenc alapján. Hazánkban a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság is igazolja ezt a szédületes fejlődést, ami az elmúlt 3 évben végbement az e-sport ágazatban.
„Az elmúlt évek fejlődésének részeként harmadik alkalommal indulhat el a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság és hogy mindebben a K&H is aktív szerepet vállalt. Meggyőződésünk, hogy az e-sport az elkövetkezendő években még ismertebbé és elismertebbé válhat – ezért is döntöttünk úgy 4 éve, hogy felkaroljuk a hazai e-sportot. Az MNEB-nek második éve vagyunk névadó szponzorai, tesszük mindezt azzal a szándékkal, hogy ezáltal még több az e-sportban kibontakozni vágyó hazai tehetséget támogathassunk” – mondta Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója a szezonindulás kapcsán.
Számos újítással várják idén is az e-sport játékosokat és rajongókat a K&H MNEB szervezői és az Esport1 közvetítő csapata. Az újítások között egyebek mellett 500 óra sportközvetítés, magasabb stream-minőség, csapat interjúk és játékos interjúk, valamint élő kameraképek, “nap meccse” válogatások szerepelnek – sőt, idén nem csupán a játékosok, de a háttérmunkát végző casterek is megszólalnak. Az újítások mind-mind azt a célt szolgálják, hogy az e-sport “emberi” oldala is megmutatkozzon, ne csak az eredményeken legyen a hangsúly. A szórakoztatás új irányával a nézőszám növelése valamint az e-sport rajongók intenzívebb megszólítása a cél.
„A 2021-es, harmadik évadban 8 játékban, 12 millió forint összdíjazásért mérhetik össze tudásukat a játékosok. A bajnoki cím, a kupa és az elismerés mellett a LoL és az R6S csapatok 3-3 millió forintot, a Valorant csapat 2 millió forintot vihetnek haza, míg a GTSport, iRacing és Roket League csapatok egyenként 500 ezer forint díjazásban részesülnek. A HPCL FIFA 1,5 millió forint és a HUNESZ FIFA Masters 1 millió forint díjazása pedig kiemelkedően magasnak számít hazai viszonylatban. Az eddig lezajlott selejtezőkre 3 ezer egyéni -és 371 csapatnevezés érkezett, ami vélhetően tovább növekszik, hiszen 5 további játékban még nem kezdődött el a nevezési időszak. A K&H MNEB III. évad versenykiírásai, illetve a nevezéshez szükséges információk az mneb.esport1.hu oldalon érhetőek el” – tájékoztatott Biró Balázs a HUNESZ elnöke.
A sajtótájékoztatón a fentieken túl első kézből kaphattak információt a résztvevők a csapatok idei várakozásairól. Az eseményen beszédet mondott Morvai Lajos az MTK Budapest E-sport Szakosztályának technikai vezetője, valamint Novák Bence a Team Plague Sportegyesület elnöke. Morvai Lajos egyebek mellett elmondta, idei évük eddigi legkiemelkedőbb eredményei a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnoksághoz köthetők, hiszen 2021. első negyedévében FIFA Pro Clubs csapatuknak sikerült a történelmi triplázás, így a most kezdődő szezont bajnoki, kupagyőztes és szuperkupa-győztes címvédőként várhatják. Novák Bence pedig úgy fogalmazott, büszke játékosaira, hiszen az első MNEB szezonjukban csapatuk kapta a legtöbb pontot, valamint egymás után kétszer is League of Legends bajnokok lehettek.
Kapcsolódó cikkek
- Rekord stream nézőszámmal zárt a SEA Games 2019
- E-sport eredményekkel bővült a Huawei Intelligens Asszisztense
- A Philips lett a PSG Esports csapatának hivatalos monitorpartnere
- Az AOC és a Red Bull Racing Esports egyesítik erőiket
- Már minden gamer?
- Együttműködik a Team Vitality és a Philips monitors
- Terjeszkedik az LG a globális e-sport-piacon
- Új elnök a Nemzeti Gaming és Esport Sportági Szövetség élén
- Ezentúl a HUNESZ képviseli hazánkat a nemzetközi e-sport ügyekben
- December 5-én idul a Razer európai versenysorozata
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.