Magyar fejlesztésű okostelefonos tréningekkel teszik COVID-biztosabbá a munkahelyeket

forrás: Prím Online, 2021. május 26. 14:35

Magyar technológiai vállalat, a Leopoly végezte annak a kiterjesztett valóság (AR) tréningalkalmazásnak a technikai fejlesztését a PricewaterhouseCoopers (PwC) számára, amellyel a nemzetközi üzleti szolgáltató segítene ügyfeleinek COVID-biztosabbá tenni a munkahelyeket. A globális tanácsadó irodáiban az okostelefonokkal használható alkalmazással sajátíthatják el a dolgozók a koronavírus-járvány miatt életbelépett, szigorúbb egészségvédelmi munkahelyi szabályokat, és a vállalat üzleti partnerei számára is elérhetővé teszi a biztonságot növelő tréningalkalmazást.

Ahogy világszerte egyre többen térnek vissza az irodákba, úgy válik egyre fontosabbá a munkaadók és munkavállalók számára, hogy növeljék a munkahelyek biztonságát. A koronavírus terjedésének megakadályozása, a megfertőződés kockázatának csökkentése érdekében a legtöbben egyértelmű szabályokat hoztak az irodákban, az üzletekben vagy a gyárakban dolgozók számára. Lényeges azonban, hogy a dolgozók könnyen és gyorsan el is tudják sajátítani ezeket a protokollokat – ebben segít a kiterjesztett valóság (’augmented reality’) technológiát segítségül hívó telefonos alkalmazás.

 

A képzés célja, hogy segítse a munkáltatók és a munkavállalók alkalmazkodását a COVID-19 járvány miatt jelentősen megváltozott munkakörnyezethez. Ez a kurzus gyakorlati útmutatást nyújt a vírusfertőzés tüneteinek azonosításához, a megbetegedés terjedésének megakadályozásához és a megfertőződés kockázatának minimalizálásához. A nagyjából 30 perc alatt elvégezhető, rövid oktatási modulokból álló és tesztkérdésekkel záruló tréning az egyébként egyszerűen követhető szabályokat élvezetes formában és a gyakorlati alkalmazásra, valós élethelyzetekre összpontosítva mutatja be a munkavállalóknak. A hazai fejlesztésű alkalmazás az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség irányelveit használja.

 

 

A tréning során a résztvevő megismerheti az új koronavírus felépítését, megnézheti, hogyan terjed a vírus a gyakran használt tárgyakon keresztül, valamint megismerkedhet a közösségi távolságtartás, a helyes kézfertőtlenítés és maszkviselés szabályaival és a munkahelyeket COVID-biztossá tévő egyéb lépésekkel a vírus terjedésének elkerülése érdekében.

 

A Leopoly által fejlesztett alkalmazást könnyű bevezetni akár a jelentős létszámú és több piacon is jelenlévő multinacionális vállalatoknál is, hiszen a tananyagokat a dolgozók saját mindennapi környezetükben dolgozhatják fel. Kizárólag a telefonjukra lesz szükség, mivel az AR, a kiterjesztett valóság egy olyan interaktív megoldás, amely számítógéppel létrehozott vizuális elemekkel bővíti a fizikai környezetet, ezért VR-szemüveg nélkül is könnyen használható minden alkalmazott számára.

 

„Amikor megjelent a COVID-19, sok technológiai céghez hasonlóan mi is kerestük a lehetőséget, hogy miképpen segíthetünk abban, hogy a vírus minél kevesebb kárt okozzon” – ismertette a projekt előzményeit Mányai Roland, a Leopoly CEO-ja.  „Miután már volt egy sikeres, influenzával kapcsolatos oktatási termékünk, nagyon megörültünk annak a lehetőségnek, hogy a PwC-vel közösen egy COVID-fókuszú megoldást is tudunk nyújtani ahhoz, hogy a cégeknek vagy akár az iskoláknak egy olyan eszköz legyen a kezében, amivel gyorsan képezheti munkavállalóit a biztonságosabb munkahelyek érdekében” – tette hozzá a cégvezető.

 

„Mivel a Leopoly jelentős tapasztalattal rendelkezik a kiterjesztett valóság és egészségügy területén, valamint érti a multinacionális vállalatok követelményeit, tökéletes választás volt az AR Training modulunk fejlesztéséhez” – összegezte az együttműködés tapasztalatait Szilágyi Katalin a PwC Academy Leader, Senior Managere. „A projekt gördülékenyen ment, mivel a Leopoly az egész fejlesztés során képes volt rugalmasan alkalmazkodni a PwC összes műszaki és folyamatigényéhez. Reméljük, hogy hamarosan újra dolgozhatunk más projektekben is” – tette hozzá.

 

Az alkalmazás a PwC dolgozói és ügyfelei számára is elérhető e-learning modulként a PwC Academy felhőalapú képzésmenedzsment rendszerében. Az alkalmazás minimális módosítással céges arculatra szabható és vállalati környezetben is alkalmazható vagy akár kiegészíthető vele cégek meglévő kötelező munkavédelmi „compliance” képzése is. „Fontos cél teljesült, hogy be tudjuk mutatni: a PwC Academy képes a hagyományos, kötelezően ’compliance’ képzéseket is interaktív, látványos, mindenki által mobilon is elérhető módon közelebb hozni a résztvevőkhöz” – avatott be a részletekbe Szilágyi Katalin.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01