Enyhe visszaesés után dinamikus növekedés várható a magyar faktoring piacon
Bár a pandémia következtében az elmúlt évekhez képest egy visszafogottabb növekedési ütemet figyelhetünk meg a magyar faktoring piacon, azonban a gazdaság újraindulása minden bizonnyal erre a szegmensre is pozitív hatást fog gyakorolni.
A Magyar Faktoring Szövetség negyedévente teszi közzé a legfrissebb adatokat a faktoring piac alakulásáról. A 2021 első negyedévét elemző statisztika szerint mindössze 1%-kal nőtt a faktorált forgalom, a piaci szereplők pedig összesen 793,6 milliárd forintos forgalmat produkáltak. Ezzel együtt bár az összes ügyfél darabszámában enyhe gyarapodás történt (4264 db), az aktív ügyfelek száma (3182 db) ugyan csak 2%-kal, de csökkent éves összehasonlításban.
A faktorált forgalom tekintetében már a tavalyi évben is lassult a növekedés, míg 2020-ban 2019-hez képest csak 13%-kos bővülésről számoltak be, egy évvel korábban 2018-ról 2019-re még 28%-kal bővült a piac. Az első negyedéves jelentés alapján úgy tűnik, a tavalyi trend idén is folytatódott, ráadásul a járványügyi helyzet romlása sem segítette a piacot az év első hónapjaiban.
Mindezek ellenére a faktoring piac szereplői optimistán állnak az idei évhez, hiszen a gazdaságvédelmi intézkedések lezárulása után most érkeztünk el a gazdaság újraindításának szakaszához. „Érdemes lesz figyelni a második negyedév számait, illetve 2021 második felének alakulását, hiszen a gazdaság újraindulásával a faktoring piacon is dinamikus növekedést fogunk tapasztalni” – mondta el Berényi Benjamin, a Péntech Solutions társalapító–ügyvezető igazgatója.
A járványhelyzet az elmúlt másfél évben jelentősen megnövelte a fizetési határidők hosszát, és a vállalkozások életében a szokottnál is nagyobb figyelmet kapott a likviditás fontossága. Szállítói oldalról éppen ezért a faktorálási kedv növekedése várható, a lassabb fizetés előnyben részesítése miatt pedig vevői oldalról is egyre nagyobb a faktoringra való nyitottság.
A krízishelyzetekből levont tapasztalatok alapján faktoringra a válság utáni időszakban van a legnagyobb szükség, amikor a cégeknek nem a csak likviditásuk megőrzésére, hanem az ezzel egy időben érkező új megrendelésekre is gondolni kell. Az új megrendelések teljesítéséhez pedig működőtőkére van szükség, amit legkönnyebben és leggyorsabban faktorálással lehet finanszírozni. A Péntech többféle digitális finanszírozási megoldást is kínál a hazai KKV-knak, az elmúlt 1-2 hónapban pedig jelentősen megnőtt az érdeklődés digitális faktoring szolgáltatásuk iránt. Érdekesség viszont, hogy az export faktoring igénylések száma jelentősen csökkent a belföldi faktoringgal szemben.
A KKV-knak az ingyen hitelek változását is érdemes aktívan figyelni, hiszen a Magyar Nemzeti Bank a 3000 milliárd forintos keretösszeg elérésével kivezeti NHP Hajrá nevű konstrukcióját, és a KAVOSZ Zrt. által koordinált Széchenyi Kártya Program keretében újraindítási konstrukciók válnak elérhetővé július 1-jétől a kis- és középvállalkozások számára. A Péntech segítségével ezen kedvezményes hitelkonstrukciók is igényelhetők, digitális rendszerükben cégre szabott ajánlatok kérésére is van lehetőség.
Kapcsolódó cikkek
- Kulcsfontosságú lehet a partnerelemzés az újraindítás utáni növekedéshez
- Lengyelországban terjeszkedik a Péntech
- A digitális finanszírozási termékek jelentik a jövőt
- 250 milliós befektetést kapott a digitális faktoring megoldást fejlesztő magyar fintech startup
- Sikeresen mutatkoztak be a magyar startupok az ázsiai fintech csúcstalálkozón
- MKB Fintechlab: mentoráltunk, a PénTech lett 2019 legígéretesebb fintech megoldása
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.