Elkészült az első hazai podcast médiakutatás
Az IAB Hungary Audio Munkacsoportjának megbízásából az NRC Piackutató cég elkészítette az első magyarországi podcast médiakutatást, amelyből pontosan kiderül mennyien, kik, miért és hogyan hallgatnak podcasteket.
Nagyjából nyolcszázezer magyar hallgat heti rendszerességgel podcast műsorokat - derült ki az IAB Hungary Audio Munkacsoportja megbízásából készített médiakutatásból, amit Román Balázs, a munkacsoport vezetője mutatott be csütörtökön a Media-Digital Hungary konferencián.
A kutatás legfontosabb eredménye a hallgatói tábor méretének meghatározása mellett, hogy pontos képet fest arról jelenleg kik, miért és hogyan hallgatják ezt az újabb típusú, on demand audiomédiát.
Az online kérdőíves és fókuszcsoportos kutatási módszert is használó felmérésből az derült ki, hogy a hallgatók jellemzően fiatalabbak, az átlagnál magasabb iskolai végzettséggel rendelkeznek, inkább városiak, magasabb jövedelmi kategóriába tartoznak és hatvan százalékos arányban férfiak. A podcast hallgatók magukat digitálisan érett, nyitott, fiataloknak tartják.
A kutatás szerint a podcastre elsősorban a látókör tágításának eszközeként, egyfajta intellektuális szórakozásként tekintenek a hallgatók, ezért ez a médium sokkal inkább a texturális média (pl. könyv, magazin), mintsem a digitális média vagy a televízió és a rádió alternatívája.
A kutatás részletesen foglalkozik a podcast hallgatásának körülményeivel is, ebből az derül ki, hogy az emberek jellemzően valamilyen mechanikus tevékenység (közlekedés, sport, házimunka, monoton munka) közben hallgatnak műsorokat, a lényeg, hogy figyelmük nem szóródik más koncentrációt igénylő feladatok fele.
Mint minden média, a podcast esetében is kulcskérdés, hogy milyen pénzügyi forrásból finanszírozzák a készítők a tartalomgyártást. A kutatásból az derült ki, hogy az előfizetéses modell csak megkötésekkel elfogadható a hallgatók körében és a reklámok megjelenését is csak abban az esetben viselik el, ha az nem zavarja meg a tartalomfogyasztást.
A kutatás eredményei mellett, a hazai podcast médiapiac trendjeit, legfontosabb alapfogalmait tartalmazó PODCAST INSIGHT HUNGARY kiadvány ingyenesen letölthető az IAB Hungary oldaláról.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?
- A túl optimista felsővezetők veszélyeztethetik a digitális átalakulást
- Új kollektivizmus – vállalati célkitűzések változása a COVID-19 világjárvány hatására
- Az IAB 2021-ben is keresi a legjobb szakdolgozatot a digitális marketingről
- Hiánypótló podcastcsatorna segíti a fogyatékkal élők és az épek párbeszédét
- Kutatás mutat rá, hogy káosz uralkodik a magyar cégek marketingjében
- Az online térbe tolódnak a nagy beszélgetések
- Minden várakozást felülmúlt a hazai e-kereskedelem növekedése
- A digitális bajnokok a személyes pénzügyek kezelésére fókuszálnak
- A munka és a magánélet egyensúlya továbbra is a legnagyobb kihívás
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Biztonságos adattárolás az egészségügyben
A QNAP Systems, Inc., a biztonságos adattárolási megoldások vezető gyártója segít az egészségügyi szervezeteknek az elektronikus védett egészségügyi információk (ePhI) hozzáférésének, továbbításának és tárolásának többrétegű kiberbiztonsági intézkedésekkel és megváltoztathatatlan tárolással történő megerősítésében – elősegítve a HIPAA-megfelelést, miközben megvédi az érzékeny orvosi adatok titkosságát és integritását.
Itt a Sony eddigi legfejlettebb zajszűrős fejhallgatója
A Sony hivatalosan is bemutatta a WH-1000XM6 vezeték nélküli zajszűrős fejhallgatót, a többszörösen díjazott 1000X sorozat legfrissebb tagját. Az új modell a kiváló hangminőséget és a csúcstechnológiás zajszűrést ötvözi egy letisztult, stílusos kivitelben – tökéletes választás zeneimádóknak, utazóknak, kreatívoknak és mindazoknak, akik értékelik a valódi prémium élményt.
Kiemelkedő magyar siker az ISEF világdöntőjén
Az elmúlt évek egyik legkiemelkedőbb magyar eredményét érte el Vida Ákos az Egyesült Államokban, Ohio államban megrendezett ifjúsági tudományos világversenyen. A háromdimenziós nyomtatás továbbfejlesztését célzó projektjével Ákos saját szakterületén ezüstérmet szerzett. Már a döntőt megelőzően is magára vonta a zsűri figyelmét, és két különdíjat is elnyert: az Auto Care Association 5000 dolláros díját, valamint a Patent and Trademark Office Society 500 dolláros elismerését.
Automotive Summit 2025: Magyarország szerepe a jövő autóiparában
Soha nem volt még ennyire izgalmas és gyors ütemű változásokkal teli időszaka az autóiparnak, mint most. Magyarország kulcsszerephez juthat ebben az átalakulásban, ahol a világmárkák és a technológiai újítások egymásnak feszülnek. A nagy kérdés: szemlélői maradunk a folyamatnak, vagy alakítói leszünk? Ezt a dilemmát járja körül az Automotive Summit 2025 a budapesti MOL Campuson.
A Schneider Electric közreműködésével jött létre Dél-Európa új digitális átjárója
A Digital Realty megnyitotta Kréta szigetén, Heraklion városában új, szolgáltató-semleges adatközpontját, a HER1-et. A létesítmény kulcsszerepet tölt be a nemzetközi, regionális és helyi tenger alatti kábelek összekapcsolásában, támogatva a felhőszolgáltatókat, távközlési cégeket és tartalomszolgáltató hálózatokat (CDN-eket) abban, hogy hatékonyabban szolgálhassák ki a mediterrán régiót.