Az utcai divat japán fenegyereke ihlette a Maserati új, limitált szériás luxusautóit
Az autóiparban egyedi és különleges együttműködést valósított meg az olasz luxusautó-márka, a Maserati, illetve az utcai divat és zene egyik legnagyobb japán alakja, Hiroshi Fujiwara. A divattervező és zenei producer Fragment márkájának kollekcióját ültették át az autók világába, így születtek meg a Maserati Ghibli limitált szériás modellváltozatai, az Operanera és az Operabianca.
Az együttműködést a Maserati Fuoriserie testreszabási programja ihlette, mely lehetővé teszi a márka vásárlói számára, hogy megalkossák saját, egyedi ízlésükhöz igazított Maserati-jukat. Az autó ma már sokkal több, mint egyszerű használati tárgy: egyedülálló, testreszabott „öltözékké” alakul, amit büszkén viselünk az utakon stílusunk, egyéniségünk kiterjesztéseként és a kortárs luxus szimbólumaként.
Hiroshi Fujiwara elismert trendszetter, az 1980-as évekbeli Tokió utcai divatkultúrájának úttörőjeként egyike volt az első DJ-knek, akik megismertették a felkelő nap országával a hip-hop műfajt. Producerként és zenészként nemzetközi sztárokkal dolgozott együtt, képzőművészként, divattervezőként pedig névjegye a városi élmények és hangulatok megjelenítése.
A Maserati-hoz hasonlóan Hiroshi is merész, nem fél tabukat döntögetni. Az Operabianca és az Operanera az olasz dizájn és a japán tökéletesség ötvözeteként kelt életre, az „ITANJI” japán kifejezés szellemében.
A Maserati egyedi megjelenéséből és Hiroshi saját divatmárkájának, a Fragment utcai stílusjegyeiből született meg a kreatív együttműködés, egy igazi duett: a Maserati és a Fragment találkozása. Két exkluzív, a Ghibli sportszedán Granlusso felszereltségű, globálisan mindössze 175 darab értékesítésre szánt modellváltozata, a Ghibli Operanera és a Ghibli Operabianca. Egy fehér és egy fekete, monokróm duó.
Az egységes szín nem csak külcsínben, hanem az autó kormányán és az ajtónyitó fogantyúin is megjelenik. A belső terek prémium bőr- és alcantara kárpitozást kaptak, a függőleges öltéseknél kontrasztos ezüst betét, a fejtámlákon pedig a klasszikus szigonylogó jelenik meg. A biztonsági övek sötétkék árnyalatúak. Az együttműködés ikonikus részletei a Fujiwara nagyvárosi stílusát tükröző speciális hűtőrács, valamint ehhez a különleges modellkiadáshoz igazított logó. A Ghibli Operanera és a Ghibli Operabianca külső megjelenését 20 colos Urano mattfekete felnik és a C-oszlopon elhelyezett egyedi, Fragment logó egészítik ki.
Az autó piaci bevezetését egy Hiroshi-val közösen tervezett ruhakollekció megjelenése kíséri, mely ugyanabban a rendhagyó szellemben született, mint maga az autó.
Kapcsolódó cikkek
- Ezek a legnépszerűbb autómárkák
- Állja a sarat a hazai cégautópiac
- Limitált szériás változatokkal emlékezik meg Forma 1-es győzelmeiről a Maserati
- Nem félnek, de betartják az óvintézkedéseket a hazai autósok
- A Land Rover Defender nyerte a 2021-es Világ Év Autódizájnja díjat
- A Bridgestone kapta a 2021-es ‘‘Év gyártója” címet nyári gumiabroncs kategóriában
- Flottacserével pörög az e-mobilitás
- Már online is vásárolhatunk új autót
- Nő, de rohamosan öregszik a személygépkocsi állomány
- A hazai autóstársadalom is sebességet váltott
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az olaszoknál folytatta európai terjeszkedését a hozzánk ősszel érkező Omoda
Július elején újabb európai piacra lépett be a Chery Group az Omoda és Jaecoo márkákkal, Olaszországban teljes körű szolgáltatással elindult a kínai gyártó járműveinek értékesítése. A társaság globális terjeszkedési stratégiája szerint 2030-ig világszerte több mint 60 piacon jelenik meg ez a két brand, szeptemberben Magyarországon is megkezdik az Omoda 5 forgalmazását.
Kína autóipara: honnan jön, és hova tart?
Négy évtized elég volt ahhoz, hogy a semmiből a világ első számú autóipari nagyhatalmává emelkedjen Kína. Számaik kétségtelenül impozánsak, ám nem feltétlenül tükrözik, hogy mire is számíthatunk még a kínai autógyártóktól.
Így vásárolunk autót – az ár mellett a márka és a műszaki paraméterek számítanak leginkább
A 16-59 éves magyarok közel egyötöde tervez autóvásárlást a közeljövőben, több mint felük kétmillió forint alatti összeget szán erre – derül ki a Chery Group megbízásából készült, reprezentatív felmérésből. Bár a többség számára az ár a legfontosabb szempont, a férfiak körében ugyanennyire számít az is, hogy megbízható és ismert gyártó járműve legyen, illetve sokan kiemelték a műszaki paramétereket is.
Az LG és a ChargePoint közösen bővítik globális elektromosautó-töltőhálózatukat
Az LG Electronics (LG) a közelmúltban egyetértési nyilatkozatot és végleges megállapodást írt alá az elektromos járművek (EV) kereskedelmi célú töltésére vonatkozóan az Egyesült Államokban a ChargePoint vállalattal, az EV-k hálózati töltési megoldásainak vezető szolgáltatójával. Az LG egyrészt arra számít, hogy az egyetértési nyilatkozat felgyorsíthatja az EV-töltési üzletág növekedését, másrészt további lendületet adhat a vállalat B2B tevékenységei bővülésének, illetve a társaság intelligens életmód-megoldásokat kínáló vállalattá történő átalakulását is támogatja.
A legdinamikusabban fejlődő autógyártók között a Chery Group
A nemzetközi autóipari trendekre rácáfolva, kiugróan jó értékesítési eredményeket ért el az év első négy hónapjában a Chery Holdings Group. A kínai gyártó éves összevetésben több mint felével növelte értékesítését a január-április közötti időszakban, az elektromos és plug-in hibrid járműveknél pedig több mint kétszeres fejlődést ért el. A társaság Omoda 5 modellje szeptembertől Magyarországon is elérhető lesz, novemberben pedig várhatóan az autó elektromos verziója is megérkezik hozzánk!