5 hatékony módszer az e-kereskedelmi vállalkozások számára az online visszaélések megelőzésére
A Juniper Research piackutató becslése szerint idén világszerte 18%-kal fog nőni az e-kereskedelmi vállalkozások online csalásokból származó vesztesége, amelynek értéke szemben a tavalyi 17,5 milliárddal, akár a 20 milliárd dollárt is elérheti. Az online értékesítést végző vállalkozásoknak számára ezért minden korábbinál nagyobb a jelentősége, hogy milyen csalásmegelőzési stratégiákat alkalmaznak a rosszindulatú tranzakciók kiszűréséhez.
A digitális pénzügyi szolgáltatások növekvő népszerűségével egyre több kifinomult csalási módszer válik népszerűvé Magyarországon is, ideértve például a fizetési ablakból más webhelyekre történő átirányítást, a rosszindulatú „próba” tranzakciókat, vagy a jelszavak hamisítását is. A csalások számának növekedése a fogyasztói bizalomra is jelentős hatása van, a vállalkozások által használt számos digitális biztonsági intézkedés ellenére az európai fogyasztók 65%-a, míg a magyarok 59%-a aggódik az online vásárláshoz kapcsolódó kockázatok miatt. Mindez a fogyasztók magatartásban is visszatükröződik: a magyarok több mint 80%-a ellenőrzi vásárlás előtt az adott webáruház értékeléseit, valamint 84% - amennyiben lehetséges - csak jól ismert webáruházból vásárol.
„Az növekvő kockázatok miatt a vállalatok folyamatosan fokozzák a biztonságra irányuló törekvéseiket, ideértve a speciális csalásmegelőző eszközök igénybevételét és a fizetésvédelmet is, mindazonáltal nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a bevezetett megoldások nem lehetnek negatív hatással a vásárlói élményre, és nem igényelhetnek többlet erőforrásokat a vállalat egyéb területekért felelős munkatársaitól sem” - mondja Michał Bogusławski, a ZEN.COM kereskedelmi igazgatója.
Az Zen.com digitális fizetési platform online vállalkozások számára készített útmutatója pontokba szedi a legfontosabb tranzakció biztonságra irányuló lépéseket és a fogyasztói élmény szinten tartásának helyes irányait:
1. Válasszon olyan platformot, amely megfelel a PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) információbiztonsági szabványnak
Kezdje a szilárd alapokkal és mutassa meg ügyfeleinek, hogy webáruháza a legmagasabb szintű, világszínvonalú szabványoknak is megfelel. A PCI Security Standard Council szigorú előírásainak megfelelően az összes adat (pl. kártyaadat, PIN-kód) tárolása titkosítva történik, ami biztonságot nyújt mind a fizetés címzettje, mind a kártya tulajdonos számára.
2. Készítsen cselekvési tervet többlépcsős hitelesítés használatára a bankkártya CVV-számának kötelező ellenőrzésével.
A digitális csalók fokozott aktivitásának korában a CVV-számmal történő hitelesítés megakadályozza az illegális kártyahasználatot, ami a vevő számára nagyobb biztonságot nyújt még az érzékeny adatok kereskedőnek történő átadása után is. A CCV hitelesítés bevezetése után fontolja meg egy további online tranzakció ellenőrzési módszer, például tokenek, vagy egyszeri generált kódok használatát is.
3. Használjon csalásfelderítő eszközöket és készítsen kimutatást a vásárlók magatartásáról
Rendkívül fontos, hogy a vállalkozások gyorsan reagáljanak a tisztességtelen gyakorlatokra. Minden gyanús tranzakciót azonnal át kell vizsgálni és továbbítani kell egy kiberbiztonsági szakértőnek, vagy a dedikált informatikai szakembernek. Erre alkalmasak azok a háttérben automatikusan működő csalásfelderítő platformok, amelyek lehetővé teszik a gyors reagálást már a közelgő problémák első jelei alapján. A biztonsági kérdéseken nem érdemes spórolni, a vállalat összehasonlíthatatlanul nagyobb veszteségeknek teheti ki magát a jövőben.
4. Maradjon átlátható a vállalkozás adatkezelése
Csak annyi adatot tároljon az ügyfelekről amennyi feltétlenül szükséges, összhangban a GDPR követelményekkel. A törvényi előírásoknak megfelelően a fogyasztónak tudnia kell, hogy mire fogják használni az adatait (pl. a hírlevélre való feliratkozáshoz használt e-mail címre nem küldhetünk más tartalmú levelet). Az aranyszabály, hogy csak a legszükségesebb mennyiségű adatot szabad tárolni. Ha nem tudja, hogyan használja az adatokat, ne gyűjtse azokat. Ennek köszönhetően nem lesz áldozata a tisztességtelen gyakorlatokkal kapcsolatos vádaknak és vállalkozása átlátható marad.
5. Ha e-üzletünkben még mindig túl gyakran tapasztalunk jogosulatlan visszaterheléseket, érdemes megfontolni egy olyan fizetési platform használatát, amely leveszi a vállunkról a visszaterhelésekkel kapcsolatos ügyintézés feladatát.
Az elektronikus kereskedelemben elkövetett csalások felismerése a vállalatoknál még mindig költséges, nehézkes és bizonytalan. Az online vállalkozásoknak és az online áruházaknak számos professzionális, dedikált megoldás áll a rendelkezésükre, amelyek pontosan ezekre a célokra találtak ki.
„Az e-kereskedelmi csalások felismerése továbbra is költséges, nehéz és bizonytalan, ezért a ZEN.com-nál olyan pénzügyi megoldásokra összpontosítunk, amelyek valós időben támogatják a vállalatot, csökkentve a tisztességtelen fogyasztók által elkövetett cselekmények lehetőségét. A Zen által kínált azonnali visszaterheléses rendszer az egyik olyan megoldás, amely teljeskörű támogatást nyújt a vállalkozások számára a területen” - mondja Dawid Rożek, a ZEN.com vezérigazgatója.
Bár a visszaterhelések nullára történő csökkentése legtöbbször elérhetetlen, az olyan modern fizetési platformok, mint a Zen.com már rendelkeznek olyan szolgáltatásokkal, amelyek keretében átvállalják az ezzel járó a feladatokat, így használatukkal kiszámíthatóbbá válik a vállalkozás pénzforgalma.
Kapcsolódó cikkek
- Beszáll a Recartba a Lead Ventures
- A távol-keleti vásárlások megadóztatása új távlatokat nyithat a magyar e-kereskedelem számára
- Online divatcikk-vásárlási szokások 2020 és 2021 áprilisa között
- Új egyenlegfeltöltési megoldásokat vezet be a ZEN fizetési szolgáltató
- Új pénzküldési szolgáltatást indított a Zen.com
- Zen.com: sajátos fogyasztótípust hozott létre az online kereskedelem robbanásszerű növekedése
- 2020-ban három évet ugrott előre az e-kereskedelem
- Szlovák példa mutatja, fel fog robbanni a magyar e-kereskedelem
- Leginkább a felhasználói élmény dönt a netes vásárlásnál
- Már sosem fogunk úgy vásárolni, mint korábban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.