Idén is pályázhatnak műszaki fejlesztésekre a közösségi rádiók és tévék
Százhúsz millió forintos kerettel hirdette meg az idei műszaki fejlesztésekre szóló pályázatot közösségi televízióknak és rádióknak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, az első fordulóra augusztus 5-ig lehet jelentkezni, döntött e heti ülésén a testület. Tizenegy közösségi televízió és rádió működési és üzemeltetési költségéhez is hozzájárult a grémium, emellett véglegesített egy kalocsai és egy dunaföldvári frekvenciapályázatot.
A testület a Médiatanács Támogatási Programjában idén is döntött annak a három fordulós pályázatnak a meghirdetéséről (Műszaki fejlesztések támogatása), amely a közösségi rádiók és televíziók műszaki fejlesztését célozza. A 2021-benmár 120 millió forintos keretösszegből az igényelhető maximális támogatás tavalyhoz képest tíz százalékkal magasabb: a televízióknál 5,5 millió, rádióknál 3,3 millió, kisközösségi rádióknál 1,1 millió forint. Az elnyerhető összeg nem haladhatja meg a tervezett összköltség 80 százalékát. A jelentkezési határidő az első fordulóra augusztus 5., a másodikra augusztus 31. és szeptember 30. között, a harmadikra pedig október 19. és november 18. között várják a pályázatokat.
Több mint 53,6 millió forintot ítélt meg tizenegy pályázónak a Médiatanács a közösségi médiaszolgáltatók működési és üzemeltetési költségeit támogató pályázat negyedik fordulójában. A televíziók közül sikeresen pályázott az esztergomi Körzeti Televízió, a Régió TV Esztergom, a csornai Rábaközi Televízió, a vecsési WTV, a DSTV Dunaújváros Televízió, a Tótvázsony TV, a Kecel Városi Televízió, a budakeszi BKTV és a fővárosi City TV. A rádiók közül a Győr Plusz Rádió és a Halas Rádió jut vissza nem térítendő forráshoz.
Rádiós pályázatok és médiafelügyeleti döntések
A tanács véglegesítette a Kalocsa 94,5 MHz és a Dunaföldvár 104,1 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára irányuló pályázati felhívásokat, amelyekre szeptember 29-én lehet beadni pályázati ajánlatokat. Elfogadta a grémium a Szeged 87,9 MHz körzeti és a Szolnok 102,4 MHz helyi vételkörzetre szóló pályázati felhívások tervezeteit. A frekvenciák kereskedelmi jellegű használatára vonatkozó dokumentumok július 8-ától érhetők el az NMHH honlapján. A Budapest – Astoria (belváros) elvi telephelyű kisközösségi rádiós lehetőség pályázati felhívására egyetlen ajánlat érkezett, a testület elvégezte az alaki vizsgálatot és hiánypótlásra szólította fel a benyújtót, a Media Universalis Alapítványt.
Figyelmeztette a tanács a Miskolc Televízió szolgáltatóját szabálytalan termékmegjelenítés miatt, ugyanis a csatorna az Egészségpercek című műsorban egy fogyókúrás tápszereket forgalmazó cég termékeit, előnyeit és egy szépségszalon szolgáltatásait túlzott részletességgel mutatta be az egyik februári adásban.
A Médiatanács minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb budapesti körzeti rádiós frekvencia pályáztatását készíti elő a Médiatanács
- Közzétette az NMHH a 2020-as beszámolóit
- Új fővárosi körzeti rádiós pályázatot készít elő a Médiatanács
- Júniusban három budapesti rádiós frekvenciára is lehet pályázni
- Két vidéki frekvenciapályázat tervezetét fogadta el a Médiatanács
- Lezárult a Budapest 95,3 MHz-re kiírt rádiós pályázat
- A médiaszolgáltatási díjak elengedésével kapcsolatban ad tájékoztatást a Médiatanács
- Médiatanács: több mint 120 millió forint támogatás közösségi rádiók és televíziók működésére
- Csökkent a járvány alatt a televíziós termékmegjelenítések száma
- Megduplázódott az új magyar tévéreklámok aránya az előző félévben
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál IT fronton
Habár az utóbbi években csökken a keresleti nyomás az IT munkaerőpiacon, a jó technológiai szakemberekre továbbra is egyre nagyobb szükség van. Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője szerint ugyanis ma már szinte minden üzleti igény valamilyen IT megoldást kíván.
A 2024-es év legjobb videós hirdetéseit keresi az IAB Hungary
Második alkalommal hirdeti meg pályázatát az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportja, amelyen a 2024-es év legkiemelkedőbb videós hirdetéseit díjazza több kategóriában is.
50 millió forint értékben jutott digitális eszközökhöz 255 rászoruló család és közintézmény
Több mint hatszáz pályázó, 255 nyertes pályázat és többszáz digitális eszköz. Ez a mérlege a Magyar Vöröskereszt és a Yettel 3 évvel ezelőtt indított közös programjának, amely a szociálisan rászorulók digitális felzárkóztatásának támogatására indult. Az elmúlt három évben mobiltelefonra, tabletre, laptopra, perifériás eszközökre és szoftverekre lehetett pályázni. Iskolakezdéskor ezek az eszközök különösen nagy segítséget jelentenek a tanulási nehézséggel küzdő vagy súlyosan mozgáskorlátozott gyerekeknek és az őket nevelő családok számára, a legtöbb nyertesnek ugyanis korábban még soha nem volt hasonló eszköze.
Idén is keresik a legjobb honlapokat
’Az Év Honlapja’ pályázat 2024-ben is izgalmas lehetőséget kínál mindazoknak, akik az elmúlt időszakban kiemelkedő honlapokat, applikációkat, digitális és technológiai megoldásokat hoztak létre. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett verseny augusztus 15-én immár 23. alkalommal indul útjára, ahol a pályázók 30 különböző kategóriában szállhatnak versenybe.
A ViewSonic megnyitja a nevezést az 5. ColorPro Awards: Momentumra
A ViewSonic Corp.*, a vizuális megoldások egyik globálisan vezető vállalata nagy örömmel indítja útjára a várva várt ColorPro Awardsot, amely zsinórban ötödik éve jelzi a vállalat elkötelezettségét az alkotók inspirálása és képességeik növelése iránt világszerte. Az idei tematika, a „Momentum”, arra hívja fel az alkotókat, hogy a lendület határtalan energiáját felhasználva, annak megállíthatatlan hullámát meglovagolva haladjanak álmaik és törekvéseik horizontja felé. A pályázatokat 2024. szeptember 24-ig lehet benyújtani.