Együttműködési szándéknyilatkozatot írtak alá a V4 Smart Platform hazai iparági partnerei
A V4 Smart Platform 2 (V4SP2) projekt a korábbi hazai iparági partnerek - OTP Bank Nyrt., MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., i-Cell MobilSoft Zrt., Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és SAP Hungary Kft. - közreműködésével valósul meg. A projekt jelentős mérföldköve a 2021. május 21-én aláírt együttműködési szándéknyilatkozat.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. Magyarország 2017-2018. évi V4 elnökségi időszakában indította el a szakmai párbeszédet és az együttműködések kialakítását a V4 Smart Platform megvalósítása érdekében.
A V4 Smart Platform kialakításának célja, hogy a V4 tagországokban közösen bevezethető, egységesen átjárható, a lakosság kényelmét és a digitális gazdaságfejlesztést támogató szolgáltatások valósuljanak meg úgy, mint a mobilitási (közlekedési), turisztikai szolgáltatások közötti átjárhatóság biztosítása, közös, egységes elektronikus és mobilfizetési infrastruktúra létrehozása, a digitális szolgáltatások új generációjának összehangolt, nyitott modellben történő biztosítása, valamint a V4 tagországok vállalatai számára új piaci lehetőségek biztosítása.
A kitűzött célok megvalósítása érdekében a hazai iparági partnerek közreműködésével elindult egy szakmai közösség kialakítása. Az együttműködés eredményeként megfogalmazásra kerültek a határokon átnyúló lehetséges szolgáltatásfejlesztési javaslatok, valamint a nemzetközi partnerek közreműködésével kidolgozásra került a határon átnyúló digitális szolgáltatások fejlesztését támogató „White Paper”.
A 2021/2022-es magyar V4-es Elnökségi Programban a V4 Smart Platform 2 projekt a korábbi Elnökségi Programban elindított kezdeményezés folytatása.
2021. július elsejétől Magyarország tölti be a Visegrádi Együttműködés soros elnöki tisztségét, és ezen Elnökségi Program részeként valósul meg a projekt a korábbi hazai iparági partnerek (OTP Bank Nyrt., MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., i-Cell MobilSoft Zrt., Nemzeti Mobilfizetési Zrt., SAP Hungary Kft.) közreműködésével.
A V4SP 2 projekt fő célja az együttműködő partnerekkel a lehetséges szolgáltatások üzleti, jogi és technológiai modelljeinek a kidolgozása és határon átívelő szolgáltatások összekapcsolásával megvalósuló mintaprojektek előkészítése.
További célkitűzés a turisztikához kapcsolódó, komplex szolgáltatási értékláncok kialakítása, előkészítése rugalmas tervezhetőséggel, átjárhatóság biztosításával és innovatív digitális megoldásokkal.
A projekt lehetőséget biztosít arra is, hogy a Visegrádi Együttműködés tagországai bizonyos szegmensekben a digitalizáció segítségével közös, egységes, átjárható piacot hozzanak létre.
Kapcsolódó cikkek
- A Telekom digitalizációs kampányait díjazta a legrangosabb nemzetközi PR-verseny
- Teljes erőbedobással fordul a KKV-k felé az SAP Magyarországon
- A digitális felkészültség lehet a vállalatok igazi vakcinája a pandémia ellen
- Stratégiai együttműködést köt a MOL és az SAP
- Strandbelépők mobilfizetéssel
- Tovább bővül a mobilfizetéssel elérhető kulturális és turisztikai attrakciók sora
- Munkavállalói részvények kibocsátásával egészíti ki juttatási programját az SAP
- Új digitális megoldásokkal segíti a gazdálkodókat az i-Cell és az AgroVIR együttműködése
- Már a Szentendrei Skanzenben is sorban állás nélkül lehet belépőjegyet venni
- Mobiljegy a Tüke Busz Zrt. járatain
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sintra AI: Az új digitális asszisztens
A mesterséges intelligencia (AI) ügynökök egyre több területen jelennek meg, céljuk pedig a mindennapi munka megkönnyítése. A Sintra AI, egy új platform, azt ígéri, hogy segít automatizálni a napi feladatokat, így csökkentve az adminisztratív terheket. De vajon érdemes belevágni?
Áprilisban érkezik a korszerűsített közlekedési mobilalkalmazás
Áprilistól elérhetővé válik a nagyközönség számára a MÁV+ névre keresztelt alkalmazás, melyet 1500 tesztelő már elkezdett próbálni. Az új app az év során fokozatosan éri majd el a teljes funkcionalitást. A tesztelés és az áprilisi premiert követően az app először a legnépszerűbb funkciókat kínálja, mindezt gyorsabban, egyszerűbben és modernebb felhasználói környezetben.
A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben
A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.
Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben
Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.