Új, közös fejlesztésű termékkel áll elő a MOL és az i-Cell
A kis- és középvállalkozásokat célozza a MOL és az i-Cell közös fejlesztése, amely a használatarányos magyar útdíjak (HU-GO) utólagos kiegyenlítését teszi lehetővé.
A MOL Nyrt. és az i-Cell Kft. szakmai alapú együttműködésének jelentős eleme a halasztott útdíjfizetési szolgáltatás, amely októbertől érhető el a MOL hazai és hazánkban közlekedő nemzetközi flottakártyás ügyfelei részére. A magyar úthasználati díjak esetében külön költséget, kezelési díjat nem számítanak fel, így a kis- és középvállalkozások számára különösen vonzó a konstrukció.
A fejlesztésnek köszönhetően átláthatóbbá és kezelhetőbbé válnak a vállalkozások fuvarozással kapcsolatos költségei, miközben az adminisztrációs terhek jelentősen mérséklődnek. A megszokott gyakorlat – a Hu-Go egyenlegre előre feltöltött „pre-paid” útdíjfizetés – helyett választható, utólagos útdíjbevallás előnye, hogy az elszámolási időszak végén (kéthetente vagy havonta), egy összegben, extra költségek nélkül, kényelmesen lehet kiegyenlíteni a használatarányos útdíjat. A korábban, az útdíjfizetési számlára feltöltött összeg ezáltal felszabadul, és nem kell tartani az alacsony feltöltöttségű, vagy kiürülő egyenlegű számlától – vagyis a bírságok is megelőzhetők. A szolgáltatás a MOL-csoport flottakártyáival (MOL Group Europe, MOL Group Hungary) és i-Cell OBU-val rendelkező ügyfelek számára elérhető.
„A szolgáltatás a hazai kis- és középvállalkozások támogatásával a magyar gazdaságot is élénkíti, hiszen az a szektor, amely korábban nem fért hozzá az utófinanszírozás lehetőségéhez, ezt most plusz költségek nélkül megteheti” – mondta a fejlesztésről az i-Cell ügyvezetője. Farkas Károly szerint ugyanakkor a nagyobb cégeknek is megéri csatlakozni a MOL és az i-Cell közös rendszeréhez, mert ebben a konstrukcióban nem fordulhat elő, hogy például a mérlegadatok átmeneti megváltozása miatt a vállalkozás kikerüljön az utófinanszírozás köréből.
Emlékezetes: januárban jelentette be az i-Cell, hogy a Lead Ventures tulajdonrészt szerzett az elektronikus útdíjfizetési és a flottakövetési szegmens egyik vezető szereplőjének számító magyar vállalkozásban. A Lead Ventures 50-50 millió eurós tőkéjű alapjainak a MOL, az MFB és az Eximbank a legnagyobb befektetője, így kézenfekvő volt, hogy az olajipari nagyvállalattal szorosabb, szakmai alapú együttműködést alakítson ki Magyarország leginnovatívabb hazai tulajdonú telematikai cége.
Ennek a stratégiai partnerségnek a halasztott útdíjfizetési szolgáltatás már a harmadik eleme. Az eddig megvalósult lépések közé tartozik, hogy a MOL LIMO számára az i-Cell biztosítja az automatikus parkolási szolgáltatást, illetve hogy a MOLTRANS Kft. járműveit OBU útdíj fizetésre alkalmas készülékkel szerelték fel. A MOL Nyrt. és az i-Cell további közös projekteken dolgozik, amelyeknek célja, hogy a telematikai vállalat hazai pozíciót megerősítve a nemzetközi piacokon terjeszkedjen tovább, miközben még több minőségi, a MOL ügyfelek igényeire szabott termékfejlesztés valósulhat meg.
Kapcsolódó cikkek
- Jön az egységes európai útdíjbeszedési rendszer
- Az i-Cell biztosítja a MOLTRANS számára az útdíjfizetést
- Együttműködési szándéknyilatkozatot írtak alá a V4 Smart Platform hazai iparági partnerei
- Idén is lesznek intenzív komplex terápiás nyári táborok Fóton
- Újabb sikeres akvizíciót hajtott végre a Bravogroup
- Az i-Cell szolgáltatja az automatikus parkolást a MOL Limo számára
- Április végéig lehet jelentkezni a MOL frissdiplomás programjára
- Covid-díj a pedagógusok munkájának elismerésére
- A Telepass az i-Cellt választotta szakmai partnerének
- Stratégiai együttműködést köt a MOL és az SAP
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.