Zöldre váltanak? – most még így takarékoskodnak a fiatalok
A rövid és hosszú távú megtakarítások felértékelődtek a koronavírus-járvány hatására: mindenki, így a fiatalok számára is világossá vált, hogy egy hirtelen jött változás esetén jól jön az addig felhalmozott tartalék - közölte a K&H a takarékossági világnap alkalmából. A megtakarítások piacán új trendek jelentek meg: egyre nagyobb szerepet kapnak a fenntartható, zöld pénzügyi megoldások. A bankoknak fontos feladatuk, hogy a legfiatalabbaknak is bemutassák, miért fontosak a környezetbarát megoldások.
Bár a fiatalok körében az elmúlt években egyre fontosabbak a különféle megtakarítási formák, többségük még mindig otthon a „párnacihában” tartja a pénzét. Az Állami Számvevőszék a felsőoktatásban tanuló fiatalok pénzügyi kultúrájáról készült felméréséből az derült ki, hogy a 18-25 év közötti diákok többsége, 89 százaléka már rendelkezik valamiféle megtakarítással. Mivel azonban élethelyzetükből fakadóan folyamatosan szükségük van a rendelkezésükre álló erőforrásokra, ezért jellemzően a rövidtávú megtakarítási formákat részesítik előnyben. A nők esetében első helyen van az otthon, jól elrejtett helyen tartott megtakarítás, a férfiaknál első helyen a folyószámla van.
Nem középiskolás fokon
Az Állami Számvevőszék jelentése szerint ahhoz, hogy az egyetemi hallgatók pénzügyi tudásszintje és kockázatkezelő képessége javuljon, az oktatás-nevelés során nagyobb figyelmet kell szentelni a pénzügyi ismeretek oktatásán túl azok gyakorlati alkalmazására, illetve a befektetési és vállalkozási ismeretek oktatására – már általános és középiskolás korban is.
Nem véletlenül ennek a korosztálynak dolgozta ki a K&H Vigyázz, kész, pénz! elnevezésű vetélkedőjét, amelynek keretében az általános és középiskolás diákok megismerkedhetnek a különböző befektetési és megtakarítási formákkal; a környezetbarát, digitális készpénzmentes megoldásokkal, valamint azzal is, miért érdemes időben megkezdeniük a takarékoskodást. A verseny első fordulójában résztvevő 3-5 fős csapatoknak például korosztálytól függően befektetési, hozam és kamatos kamat számításokat is meg kell oldaniuk.
Zöldre váltanak?
Ahogy világszerte szinte az összes területen, így a pénzügyek és a megtakarítások piacán is egyre népszerűbbé válnak a zöld, azaz fenntartható, környezetbarát megoldások. “A fiatalok körében is fontos tudatosítani, hogy amennyire lehetséges, tegyék zöldebbé a szokásaikat. Ami a bankolást illeti, az otthoni „malacpersely” helyett használjanak bankkártyát, a kiadásaikat pedig környezetbarát módon tervezzék meg” - mondta Horváth Magyary Voljc Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója. Érdemes nekik bemutatni, hogy az élelmiszer- vagy akár ruhavásárlásnál a fenntarthatósági szempontok alapján is lehet választani, vagy újrahasznosítható csomagolású terméket preferálni. A családi költségvetés megtervezésébe is hasznos bekapcsolódniuk a gyerekeknek, de akár a spórolásnál is előtérbe lehet helyezni a zöld szempontokat: ma már vannak olyan megtakarítási formák, amelyeknél kiemelt szerepet játszik a fenntarthatóság, például olyan befektetések, amelyek célkeresztjében a környezettudatos cégek állnak és ezek teljesítményének köszönhetően gyarapodik a félretett pénz. A fiatalok számára a zöld pénzügyek kulcsfontosságúak, hiszen a klímaváltozásból adódó jelenlegi kockázatok mindenki jövőjét, különösen az ő felnőtt éveiket érintik – hangsúlyozta az ügyvezető igazgató.
Kapcsolódó cikkek
- K&H: mikor veszik át a „kockásfüzet” szerepét a személyi pénzügyi menedzsment alkalmazások?
- Elindult a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedő
- K&H: újabb, menő fizetési megoldás a mindennapokra
- Új trendek a digitális dolgozói képzésekben
- Fujitsu: A digitális átalakulás egyértelmű értéket teremt a pénzügyi piacon
- Másképp viszonyulunk a pénzhez: eljött a mesterséges intelligencia ideje
- Ismét változik a NAV online adatszolgáltatási kötelezettség
- Narratív pénzügyi tervezéssel modellezhető a jövő
- Lezárult az e-sport versenyszezon
- Magyarországon először élesben is elindul a nyílt bankolás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.