Biztonság mindenekelőtt – Siemens vezetéstámogató rendszert tesztel a BKV
A vezetéstámogató rendszerek hasznossága megkérdőjelezhetetlen. A BKV Zrt., mint a budapesti közösségi közlekedés legnagyobb szolgáltatója – célja pedig nem csak a gyors és komfortos utazás biztosítása, hanem utasaink és a forgalom többi résztvevőjének védelme is. A BKV és a Siemens Mobility közös projektje jelenti az újabb lépést Budapest biztonságos közlekedéséhez.
- Vezetéstámogató rendszert fejleszt a Siemens Mobility a BKV-val szoros együttműködésében
- A projekt újabb lépést jelent Budapest biztonságos közlekedéséhez
- A villamosokra specializált rendszer a járművezető munkáját segíti, valamint javítja a közlekedésbiztonság szintjét
A Siemens Mobility jelenlegi, villamosokra specializált vezetéstámogató rendszere, az STA (Siemens Tram Assistant) a járművezető munkáját segíti azzal, hogy felismeri a kockázatos forgalmi szituációkat, ezekről pedig figyelmeztetést is ad. A technológia mérsékelheti az emberi tényezőkből fakadó események számát és mértékét, ezzel együtt pedig jelentősen hozzájárulhat a közlekedés biztonságosabbá válásához.
A mai napon a Hungária kocsiszínben megtartott sajtóeseményen a BKV és a Siemens Mobility képviselői mutatták be az alkalmazott rendszert a vendégeknek és a sajtó munkatársainak. A projekt vezetői kiemelték az együttműködés jelentőségét, válaszoltak a kérdésekre, majd az esemény zárásaként meginvitálták a résztvevőket a teszt-villamosra is, amin működés közben tekinthették meg az STA működését.
A jelenleg is zajló, úgynevezett „néma üzemmódú”, vagyis a hang-és fényjelzést nélkülöző tesztelést az egyik utasforgalomban közlekedő Combino-villamoson végzik, az elsődleges cél pedig az adat- és tapasztalatgyűjtés, valamint ezek kiértékelése után a rendszer finomhangolása.
Borbás Péter Dániel, a BKV villamos üzemigazgatója hangsúlyozta - "A BKV folyamatosan arra törekszik, hogy a főváros közlekedését, beleértve a közösségi közlekedést is, a lehető legbiztonságosabbá tegye. Budapest legnagyobb közösségi közlekedési szolgáltatójaként pontosan tudjuk, hogy ebben a BKV-nak mekkora szerepe van. A szerepvállalásunk, és elköteleződésünk pedig abban nyilvánul meg, hogy minden olyan technológia alkalmazását megfontoljuk, ami hozzásegíthet minket ehhez a célhoz."
Az STA-rendszer jellegzetességét az adja, hogy a járműre telepített szenzorok a villamos haladási irányát, valamint a forgalmi közeget vizsgálják. Ráadásul a rendszer nemcsak felismeri a forgalom résztvevőit, a gyalogosokat, illetve a többi járművet, hanem azok mozgását összeveti a villamos sebességével és irányával.
"A Siemens Mobilitynél elkötelezettek vagyunk az innovatív, jövőbemutató kötöttpályás megoldások fejlesztése mellett. Dinamikusan növekedő budapesti K+F központunkra alapozva a BKV-val szoros együttműködésben teszteljük ezt a vezetéstámogató rendszert, amely hasonló elven működik, mint a három évvel ezelőtti Innotrans kiállítás alkalmával a Siemens által Potsdamban bemutatott önvezető villamos prototípusa. Kiváló lehetőség számunkra, hogy e technika élesben tesztelhető itt, ahol maga a termékfejlesztés is folyik." – emelte ki Dr. Ludvig László, a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatója.
A BKV a múltban is támogatta azokat a módszereket, amik a balesetmentes közlekedést szolgálták, így részvételünk a jelenlegi projektben sem volt kérdéses.
A Siemens Mobility innovációja nem csak a villamosvezető munkatársak tevékenységét könnyíti meg, hanem olyan technológia alkalmazását teheti lehetővé, ami az utasok és a főváros közlekedésbiztonsági szintjét is érezhetően javítja.
A vezetéstámogató rendszert bemutató videó:
Kapcsolódó cikkek
- A Siemens szoftverével vezet be okosmérést Litvánia
- Autonóm töltőállomást mutatott be a Siemens
- Siemens infrastruktúrán tölti kibocsátásmentes elektromos buszait Ausztrália
- A Siemens Mobility felvásárolta a vezető vasúti szoftver szállítót, a Sqills-t
- Világpremier: A DB és a Siemens bemutatják az első önvezető vonatot
- A Siemens kapcsolja össze digitálisan az Expo 2020 épületeit
- A világ legokosabb kampuszát hozzák létre
- Önvezető villamos a kocsiszínben
- Magyar újítók ötleteit is várja innovációs versenyén a Siemens
- E-közlekedéssel erősítenek a svájci nagyvárosok
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.