Az Alstom szállíthatja az Egyesült Királyság első hidrogénhajtású vasúti flottáját

forrás: Prím Online, 2021. november 15. 15:27

Az Alstom, Nagy-Britannia piacvezető vasútijármű gyártó- és karbantartó vállalata, valamint az Eversholt Rail, a legnagyobb brit vasútijármű-flotta tulajdonos és finanszírozó vállalat bejelentették, hogy szándéknyilatkozatot írtak alá az Egyesült Királyság legelső hidrogénüzemű vasúti flottájának szállítására vonatkozóan.

A két cég az együttműködés keretében megosztja egymással azokat a műszaki és kereskedelmi információkat, melyek szükségesek az Alstom számára a szerelvények tervezéséhez, gyártásához, üzembe helyezéséhez és a karbantartáshoz. A flottát kezdetben tíz, három kocsiból álló, hidrogénüzemű motorvonat alkotja majd, amelyeket az Alstom Nagy-Britanniában gyárt. A vonatok az Alstomnak az Aventra elnevezésű műszaki platformjának legújabb változatára épülnek. A felek a végleges szerződéseket a tervek szerint 2022 elején írják alá.

 

Az Eversholt és az Alstom célja, hogy támogassa az Egyesült Királyság és Skócia kormányát a vasúti közlekedés teljes dekarbonizációjában. Az Egyesült Királyság 2040-re, Skócia pedig 2035-ig tervezi ezt elérni. Az Alstom volt a világon az első vállalat, amely hidrogénüzemű vasúti járművet gyártott, a ma is Németországban közlekedő Coradia iLint-et.

 

 

„A COP26 konferencia ismét emlékeztet mindannyiunkat arra, hogy milyen sürgető feladat a széndioxid-kibocsátás csökkentése. A vasút vitathatatlanul a legkisebb kibocsátással járó közlekedési mód, de mindig lehet, és kell is tovább fejlődni. Nagy örömömre szolgál, hogy aláírhattuk ezt a megállapodást az Eversholt Rail vezetőivel, amely alapján legyárthatjuk és forgalomba állíthatjuk Nagy-Britannia első, új, hidrogénüzemű vonatflottáját.” - nyilatkozta Nick Crossfield, az Alstom egyesült királysági és írországi ügyvezető igazgatója.

 

„Ha el akarjuk érni a zéró széndioxid-kibocsátási célt 2050-ig, akkor mielőbb hozzá kell látnunk az Egyesült Királyság vasúti közlekedésének dekarbonizációjához is. Ebben a folyamatban a hidrogénhajtás fontos szerepet fog játszani, az Alstommal közös projektünk pedig azt bizonyítja majd, hogy a magánszektor szereplői is képesek együttműködni a fenntarthatóbb világ megteremtése érdekében." - jelentett e ki Mark Kenny, az Eversholt Rail elnök-vezérigazgatója.

 

Az Alstom és az Eversholt Rail korábban már dolgozott együtt. A két cég a Breeze projekt keretében egy meglévő elektromos motorvonatot átalakított át hidrogénüzeművé. A projekt során szerzett széles körű ismeretek, tapasztalatok és visszajelzések lényeges segítséget jelenthetnek a termékfejlesztési folyamat során. Mindkét vállalat úgy gondolja, hogy az Egyesült Királyság vasúti szolgáltatói körében lesz piaci igény ezekre az új, korszerű és fentartható járművekre.

 

Az Alstom évtizedek óta gyárt vonatokat Nagy-Britannia vasúti szolgáltatói számára. Az egyszintes Aventra szerelvényt a vasúti fővonali szolgáltatók, a nagy kapacitású metrórendszerek és intercity járatok üzemeltetőinek igényeit figyelembe véve fejlesztette ki. Az Aventra, melyet úgy terveztek meg, hogy a modern vasúti közlekedés leggyorsabb, legokosabb és leggazdaságosabb platformja legyen, mind a kocsik hosszát, mind pedig azok belső elrendezését és formai kivitelét tekintve moduláris felépítésű. Az egységek könnyen adaptálhatók a különböző ügyféligényekhez, miközben alapvető előnyeik, a könnyű kocsiszekrény és az alacsony életciklus költségek nem változnak.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

1 millió eurós befektetést kapott egy magyar fenntarthatósági startup

Jelentős összegű befektetést kapott a denxpert EHS&S software nevű magyar startup, amely környezet- és munkavédelmi, illetve fenntarthatósági adatok gyűjtésében, kezelésében és auditbiztos reportolásában segíti a vállalatokat. A régióban piacvezető cég skálázásra és nemzetközi terjeszkedésre használja majd az Óbuda Uni Venture Capital (ÓUVC) és a Sofia Angel Ventures (SAV) közös befektetését. 

2024. június 22. 12:10

K&H: példaszerű szövetség a mesterséges intelligencia-fejlesztés terén

A természetes emberi beszéd működésének alaposabb megértését célozza az a kutatási együttműködési megállapodás, amelyet a Szegedi Tudományegyetem és a K&H Csoport képviselői írtak alá. A kutatási együttműködés célja a természetes nyelvi megértés finomítása és integrációja olyan, minden K&H-ügyfél számára elérhető digitális asszisztens számára, amelynek a működése mesterséges intelligencián (AI) alapul.

2024. június 22. 10:29

Lemaradunk, ha nem tanuljuk meg használni a mesterséges intelligenciát

Megállíthatatlan a mesterséges intelligencia (MI) térhódítása a magyar iskolákban: a tanárok közel 40 százaléka és a diákok harmada rendszeresen használja a technológiát, amely tízből kilenc pedagógus szerint 2-3 éven belül át fogja alakítani az oktatást. 

2024. június 21. 16:18

Közel 60%-os árbevétel növekedést ért el tavaly az online fizetési megoldásokat kínáló Barion

Már több mint 15 országban szolgálja ki e-kereskedelmi partnereit az adatvezérelt fizetési megoldásokra specializálódott Barion. A magyar fintech cég 2023-ban összesen 6.8 millió eurós árbevételt ért el a bel- és külpiacokon, mely a jelenlegi makrogazdasági környezetben szinte ritkaságszámba megy a szektorban. 

2024. június 21. 14:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kvantumtechnológia alapjaiban változtatja meg jövőnket

2024. június 20. 16:28

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02