Hamarosan 24 órán belül mesterséges intelligenciával vehetik az ingatlanokat
Az Amerikai Egyesült Államok leggyorsabban növekvő ingatlanportálja évek óta vásárol fel ingatlanokat mesterséges intelligencián alapuló értékbecslők segítségével. A Zillow nevű cég 5-10 százalékkal a becsült piaci ár alatt veszi meg a lakásokat úgy, hogy az eladónak egy napon belül kifizetik a teljes összeget. Az innováció előszele már megcsapta Magyarországot, 1-2 éven belül a magyar ingatlanközvetítő cég, a Livlia is erre a modellre fog berendezkedni.
Ahogy minden más szektor, úgy az ingatlanpiac is elképesztő ütemben digitalizálódik napjainkban. Erre élő példa a Zillow, a legjelentősebb és leghatékonyabbnak tartott amerikai ingatlanközvetítő vállalat, amelynek saját fejlesztésű mesterséges intelligenciája tesz ajánlatot a rendszerbe bekerülő ingatlanokért, miután a megadott paraméterek alapján pontosan felmérte az adott ingatlan értékét.
Ercsey-Orbán Péter, a Livlia ügyvezető igazgatója elmondta, a Zillow által kínált technológia legnagyobb előnye, hogy 24 órán belül nemcsak ajánlatot tesz, de fizet is az eladásra szánt ingatlanokért.
„Az összeg jellemzően 5-10 százalékkal a piaci ár alatt van, cserében szinte azonnal megérkezik a tulajdonos számlájára. Ez abban az esetben ideális, ha valakinek sürgős az ingatlan eladása, így egy napon belül túladhat rajta. A Zillow ezt követően felújítja az ingatlanokat, majd továbbértékesítik azokat. Így néhány százalékos haszonra tesznek szert, ami egy nagy volumenű ingatlanállománynál már hatalmas nyereséget jelent” – mondta Péter, majd hozzátette: a leggyorsabban növekvő amerikai ingatlanközvetítőnek jelenleg 18-20 ezer ingatlan van a tulajdonában, ami óriási szám.
Itthon is lenne létjogosultsága
Péter beszélt arról is, a modell rendkívül vonzó, de rengeteg adat kell a működéséhez.
Példaként említette, hogy Amerikában publikusan hozzáférhetőek az ingatlanok paraméterei, lekérhető a tulajdonos háttere, de még az is, hogy van-e adott esetben közüzemi tartozás. Egy ekkora adathalmazból a mesterséges intelligencia már valós értékbecslést tud adni.
Megjegyezte, Magyarországon és a régióban ennek megvalósítása jóval nehezebb feladat, de a Livlia igyekszik kitaposni ezt a rögös utat a magyar ingatlanpiacon.
„Felületünkön már elérhető az online értékbecslő, ahol bárki ingyen megnézheti, mennyit ér az ingatlana. Ehhez csupán négy adatot kell megadni: az ingatlan lokációját, becsült irányárát, négyzetméteradatát és a minőségét, azaz az állapotát. Ezek alapján igen erős becslést tudunk adni az ingatlan piaci áráról, de az érdeklődő láthatja azt is, milyen hasonló paraméterű ingatlanok találhatóak a környéken” – meséli a szakértő.
A Livlia ügyvezető igazgatója szerint ez jó kiindulási alap számukra ahhoz, hogy a Zillow nyomába lépjenek. A fejlesztésnek Magyarországon is lenne létjogosultsága, mert egyelőre jellemzően hónapokat kell várni, mire egy adás-vétel lezárul, a 24 órás időkorlát pedig egy teljesen új szint lehet, ami kedvezne a keresleti és a kínálati oldalnak egyaránt.
Kapcsolódó cikkek
- A Continental magyarországi munkatársai úttörők a mesterséges intelligencia alapú tudás megszerzésében
- A MI egyre elterjedtebb a toborzásban, de a személyes találkozót nem válthatja ki
- A Revolut és a Waze nyomdokaiba lépett a digitális ingatlaniroda
- A Verizon Business és a CareAR stratégiai partnerséget kötött
- Mesterséges intelligenciát használó eszköz készül a melanóma korai felismerésére
- Csak a filmekben ébrednek öntudatra a robotok
- Egy magyar fejlesztés akár 10-12% bevételnövekedést is hozhat a webáruházaknak
- Krónikus sebek ellátása mesterséges intelligenciával
- Autonóm mobilitás: a jövő közlekedése rendkívül összetett
- Beszélt és írott magyar szöveg feldolgozását lehetővé tevő modellt építettek a Pécsi Tudományegyetemen
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Áprilisban érkezik a korszerűsített közlekedési mobilalkalmazás
Áprilistól elérhetővé válik a nagyközönség számára a MÁV+ névre keresztelt alkalmazás, melyet 1500 tesztelő már elkezdett próbálni. Az új app az év során fokozatosan éri majd el a teljes funkcionalitást. A tesztelés és az áprilisi premiert követően az app először a legnépszerűbb funkciókat kínálja, mindezt gyorsabban, egyszerűbben és modernebb felhasználói környezetben.
A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben
A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.
Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben
Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.
A jövő konyhái és fürdőszobái: Innovációk a Las Vegas-i KBIS kiállításon
Nemrégiben került megrendezésre a világ egyik legjelentősebb konyha- és fürdőszoba kiállítása, a Las Vegas-i Kitchen and Bath Industry Show (KBIS). A lenyűgöző esemény izgalmas betekintést nyújtott a jövő konyháinak és fürdőszobáinak világába. Az innovatív bemutatók között szerepeltek távolról vezérelhető mosógépek, szervizasszisztensek, valamint olyan sütők, amelyek az elérhető alapanyagok alapján ajánlanak recepteket. Az LG is részt vett a kiállításon, ahol legújabb fejlesztéseit mutatta be.