Glami.hu: a magyarok többsége továbbra is utánvéttel vásárol a divat webáruházakban

forrás: Prím Online, 2021. november 25. 15:27

Az online értékesítés részarányának folyamatos növekedése elengedhetetlenné teszi a webshoppal rendelkező vállalkozások számára, hogy megbízható, gyors és kényelmes fizetési lehetőségeket biztosítsanak vásárlóiknak. A GLAMI keresőplatform legfrissebb statisztikái lehetővé teszik a divatcikkek online kereskedelmével foglalkozó magyar webáruházak számára a hazai fizetési szokások áttekintését, és azok ismeretében az értékesítési tevékenységük optimalizálását.

Az elmúlt néhány évben minden korábbinál gyorsabban nőtt azoknak a fogyasztóknak a száma, akik webáruházakban vásárolnak divatcikkeket. Az e-kereskedelem ma már elengedhetetlen eszköz a divatiparban, az így megtermelt bevétel sok esetben a divatcégek sikerének szerves részét képezi. A divat a legnagyobb B2C e-kereskedelmi szegmens, globális értékét 2020-ban 752,5 milliárd dollárra becsülték. Az előrejelzések szerint a piac évi 9,1%-kal fog tovább növekedni, így 2025 végére átlépheti az 1000 milliárd dolláros értéket is.*

 

A magyarok 86%-a tervez divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepek előtt

A vezető divat webáruházak kínálatát egy platformon összekötő GLAMI keresőplatform adatai szerint az elmúlt évben a magyar fogyasztók több mint fele (51%)** gyakrabban rendelt ruházati cikkeket webáruházakban, valamint a fogyasztók 86%-a fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban.  A GLAMI legfrissebb felmérése szerint*** az online vásárlást előnyben részesítő magyar fogyasztók a webáruházakból történő rendelés legfontosabb előnyeiként elsősorban a kényelmi szempontokat és a legkedvezőbb árajánlat gyors megtalálásának lehetőségét jelölték meg. A kutatásban ugyanakkor nagy hangsúlyt kapott a fizetési folyamat is, mivel a megbízható, kényelmes és rugalmas fizetési megoldásoknak kulcsszerep jut a vásárlói döntéshozatalban.

 

 

Az utánvétes fizetés továbbra is a legkedveltebb megoldás

A fizetési szokásokra vonatkozó kérdések alapján az online rendelt ruházati és divatcikkek vásárlása esetén a magyarok 62%-a az utánvétes fizetési megoldást preferálja, 18% lehetőség szerint az online fizetési opciót választja, 20% pedig az adott rendelés függvényében dönt a kérdésben. A vásárlók 39%-a azért választja az utánvétes megoldást, mert jobban szeret készpénzben fizetni, 31% általánosságban nem tartja megbízhatónak az online fizetést, valamint a vásárlók 20%-a nyilvános helyen is szokott online vásárolni, ahol biztonsági okokból nem szívesen használ kártyás fizetést. A kutatásból az is kiderül, hogy a válaszadók 62%-a nagyobb valószínűséggel választja az utánvétes megoldást abban az esetben, ha korábban még nem vásárolt az adott webáruházban, illetve 22% jó megoldásnak tartja abban az esetben, ha a vásárlás pillanatában nem áll rendelkezésre a szükséges fedezet a bankszámláján.

 

A legnépszerűbb online fizetési forma a kártyás fizetés

Az interneten történő fizetést preferáló válaszadók 69%-a azért választja az online megoldások valamelyikét, mert egyszerűen kényelemes, 37% pedig azért, mert így nem szükséges személyes jelenlét a csomag kézbesítéséhez. A fogyasztók további 31%-a említette, hogy így nem kell készpénzt tartania magánál, valamint 11% számára fontos szempont az is, hogy az online történő fizetés esetén később egyszerűbben igényelheti a vételár visszatérítését. A válaszadók 13%-a szerint az online fizetés további előnye, hogy így kisebb a koronavírus-fertőzés kockázata, illetve 4% azért kedveli mert így elkerülhető, hogy fizetésénél a visszajáróval kelljen bajlódni. Az online fizetési megoldások közül messze a legnépszerűbb a kártyás fizetés, a fogyasztók 83%-a ezt az opciót választja, 27% használja a PayPal-t, az előre utalást 15%, az Apple Pay/Google Pay-t 6% preferálja. A kártyaadatok böngészőben történő elmentését a fogyasztók 30%-a tartja hasznos és kényelmes megoldásnak, de 15% csak megbízható webshopok esetében használja.

 

 

A kézbesítés opciók közül a lakcímre történő kiszállítást választják a leggyakrabban

A kézbesítési lehetőségek közül a legnépszerűbb a lakcímre történő kiszállítás, a válaszadók 79%-a választja ezt a lehetőséget, 11% preferálja inkább a pick-up ponton történő átvételt, 10% válaszolta, hogy esete válogatja. Az áruk visszaküldésének tekintetében a legkedveltebb megoldás, ha a futár a lakcímen veszi át a visszaküldésre szánt csomagot (30%), 12% inkább a rugalmasan használható csomagfelvételi pontot kedveli, 15% vegyesen használja ezeket a megoldásokat. A kutatás arra kérdez rá, hogy milyen kézbesítéshez kapcsolódó szolgáltatásokért hajlandóak felárat fizetni a fogyasztók. A válaszokból kiderül, hogy 23% hajlandó extra költséget vállalni az egy napos kiszállításért, 17% azért, ha előre megadott napon, pontos időpontban történik a kiszállítás, 6%-ra tehető azoknak az aránya, akik hajlandók szánni arra, hogy a csomagoláshoz környezetbarát, lebomló anyagokat használjanak. A felmérés megemlíti még, hogy a fogyasztók 12%-ával előfordult már, hogy visszautasította a csomag átvételét. Ennek oka lehetett, hogy túl későn érkezett a csomag (37%), az illető meggondolta magát (29%), vagy időközben megvásárolt valami mást, ami miatt az eredeti feleslegessé vált (12%).

 

_________________

Fashion eCommerce report 2021

**  2020 és 2021 áprilisa között.

***  Az online felmérés 12 piacon (Csehország, Szlovákia, Görögország, Magyarország, Románia, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Lettország, Litvánia, Észtország, Törökország) összesen 19.000+ (Magyarországon 2500 fő) fogyasztó megkérdezésével készült. Az adatfelvétel időpontja: 2021. szeptember.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01