Az SAP felhőalapú rendszerét választotta a Boxy Logisztikai Zrt.
A Boxy a régió legmodernebb, és legnagyobb (62 000 m2) telephelyén robotizált fulfillment szolgáltatásokkal és saját flottás, aznapi kiszállítással fogja kiszolgálni 2022 második felétől a magyar webáruházak és e-kereskedők teljes logisztikai folyamatait, aminek informatikai támogatásához az SAP legújabb felhőalapú szolgáltatáscsomagját vették igénybe. A megoldásnak köszönhetően a Boxy a hagyományos helyszíni telepítésű rendszerekhez képest sokkal gyorsabban és költséghatékonyabban tudta kialakítani saját, személyre szabott digitális folyamatait.
Az utóbbi majdnem két évben a pandémia miatt jelentősen emelkedett a webáruházak forgalma, a piaci szereplők várakozásai szerint a kényelmi és biztonsági szempontok miatt a következő években is tovább nő majd az internetes vásárlások népszerűsége. A vásárlók igényeit egyre több vállalkozás igyekszik kiszolgálni, emiatt a kisebb webshopoknak is jól jöhet egy olyan logisztikai partner, aki leveszi a vállukról a raktározás, csomagolás, vagy akár a szállítás terhét és segít előnyhöz jutni az egyre élénkebb versenyben.
A Boxy Logisztikai Zrt. éppen erre készül – a kis és közepes webáruházak és e-kereskedők életét szeretné megkönnyíteni professzionális fulfillment szolgáltatásával. Egy webáruház működtetése sok esetben igen összetett feladat, amelynek része például a raktározáson felül a leltározás, rendeléskezelés vagy adott esetben a visszáru kezelése is. A Boxy az árut a saját raktárából egészen a vevő ajtajáig segít eljuttatni – és teszi mindezt jóval gyorsabban, pontosabban és költséghatékonyabban, mint ahogy arra egy kis vagy közepes webáruház a saját forrásaival képes lenne. A szolgáltatást igénybe vevők így összpontosíthatnak a gyártásra, a kereskedésre, a vállalkozásuk növekedésére, miközben a Boxy felelős az operációért.
Üllőn már épül a cég raktára egy nagyjából akkora területen, mint a Nyugati pályaudvar. A tervezett 62 ezerből első lépésben 10 ezer négyzetméter készül majd el 2022 augusztusára. A későbbi teljes kapacitásával ez a létesítmény lesz a régió egyik legmodernebb és legnagyobb, minden igényt kielégítő telephelye. A robotizált raktár először a fővárost és az agglomerációt szolgálja majd ki, de a tervek szerint idővel az ország minden pontjára útnak indulhatnak innen a csomagok. A skálázható szolgáltatás révén ugyanúgy ki tudják majd szolgálni azt a webshopot, amelynek naponta egy-két rendelése van, mint azt, amelynek napi több ezer.
A sikerhez persze a jó elhelyezkedésű, automatizált raktár mellett kiváló informatikai háttérre is szükség van. „A szerteágazó és összetett feladatok miatt egy komplex informatikai beruházást kellett végrehajtanunk. Az új ügyfelekkel való együttműködés kiépítése során lényeges, hogy a webshopok szinkronizálni tudják törzsadataikat a Boxyval. Emellett elengedhetetlen a rendelés valós idejű követése a rendszerben, amiről az ügyfeleknek is információt kell adni. A raktárban az anyagirányítás, a szállításnál az útvonaltervezés, a diszpécserek, futárok adminisztrációja, majd a számlázás és az eredményszámítás is mind-mind komoly informatikai hátteret igényelnek” – mondta el a fejlesztés kapcsán Táncsics András, a Boxy Logisztikai Zrt. vezérigazgatója.
A Boxy számára kiemelt szempont volt a rendszerintegráció gyorsasága és a skálázhatóság, számos megoldást vizsgált meg a piacról, mielőtt kiválasztotta az SAP-t. A tervezéssel, telepítéssel és a szükséges tesztekkel együtt körülbelül három hónapot vett igénybe a fejlesztés.
„A Boxy összegyűjtött több mint 500 egyedi igényt az üzleti területekről, számba vette a lehetséges beszállítókat, ajánlatokat kért, majd ezeket kielemezte – így döntöttek végül az S4/HANA felhőalapú vállalatirányítási rendszerünk mellett. A beszerzéséhez ráadásul a Boxy – Magyarországon az elsők között – az alig több mint egy éve elindított „RISE with SAP” szolgáltatáscsomagot vette igénybe, amivel az S4/HANA telepítése nem igényel magas kezdeti beruházást a hardverinfrastruktúrába, hiszen szolgáltatásként, előfizetéses formában tudják igénybe venni, így az üzemeltetéshez sincs szükség költséges dedikált csapat felállítására” – tette hozzá Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Így vásároltunk idén az eMAG-on
- Valósággá vált az Ipar 4.0 a Boschnál Hatvanban
- Kínai újév, Covid és téli olimpia – mire számíthatnak az ellátási láncok az év elején?
- Sikeres közép-európai cipőkereskedő használja az Oracle Cloudot
- A vásárlások tizede már online történik
- Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája
- Mi várható 2022-ben a logisztikában?
- Még nincs késő visszavinni a felesleges karácsonyi ajándékokat
- Jól vizsgázott az SAP raktárirányítási rendszere a Hungaropharmanál
- Már egymilliónál többen töltötték le az eMAG appját
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.