Térképes online keresővel segíti a szelektív hulladékgyűjtést a SPAR
A SPAR Magyarország már minden üzletében visszaveszi a papír, fém, műanyag és üveg csomagolási szelektív hulladékot és a vállalat egyre több áruházában alakít ki erre a célra speciális hulladékgyűjtőket is.
„A SPAR Magyarország fenntarthatósági programjának egyik legfontosabb területe a természeti környezetünk védelme, amelyben fontos szerepe van a modern hulladékgazdálkodásnak és a hozzá kapcsolódó társadalmi szemléletformálásnak. Áruházláncunk három évtized alatt fontos előrelépést tett a szelektív feldolgozás irányába: a kezdeti 46%-os újrahasznosítási arány napjainkra 70%-ra nőtt, amely a pozitív gazdasági hatások mellett környezeti fenntarthatósági előnyöket is jelent” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
A szelektálási arány növekedésében nagy szerepet játszottak a SPAR Magyarország által bevezetett intézkedések: a vállalat ma már valamennyi áruházában visszaveszi a vásárlók kereskedelmi csomagolásból származó hulladékát. Ezen kívül PET és aludobozok, üvegek, műanyag bevásárló reklámtáskák, Tetra Pak dobozok, hullámkarton, fólia, vegyes papír és reklámújságok, valamint egyéb papíralapú hulladékok elhelyezésére is lehetőséget biztosít az áruházlánc.
A papír-, műanyag-, fém- és üveghulladékok újrahasznosításának mértékét jelentősen támogatta az üzletekben található hulladékgyűjtő szigetek kialakítása. A vásárlók mostantól egy interaktív térképén kereshetik meg, hogy a SPAR Magyarország melyik áruházban találnak speciális hulladékgyűjtőket a PET, az aludoboz, a papír és az üveg, vagy a használt elemek és a sütőolaj számára. A felületen jelölték azokat a helyszíneket is, ahol aludoboz visszaváltó automaták üzemelnek az országban.
A SPAR szelektív gyűjtőpontok térképes keresője a következő linken érhető el: https://www.sparafenntarthatojovoert.hu/szelektiv-hulladek
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Hogyan javítható az adatközpontok energiahatékonysága és fenntarthatósága?
- Az ipar átalakulásáról szól az új ABB-tanulmány
- Az ABB és a UK Power Networks fenntartható jövőre vált az Airplus kapcsolóberendezésével
- K&H: mit tesznek a magyar cégek a klímakatasztrófa árnyékában?
- Napelem termeli az áramot a szegedi SPAR szupermarket számára
- Fenntarthatósági elit klubban a Schneider Electric
- Hogyan lehet egy laptop tervezése fenntartható?
- Környezettudatos fejlesztések a Samsung háztartási gépeinél 2022-ben
- Európa második legnagyobb akkumulátorgyártója kíván lenni Magyarország
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.