A Siemens digitális ikrekkel nyúl a hidrogénhajtású repülők szárnya alá
A digitális ikrek technológiájával segíti a repülőgépek zöldhidrogén-infrastruktúrájának fejlesztését a Siemens és az egyesült királyságbeli projektpartnere, a Protium. A két cég az üzemanyag-utántöltő megoldás fejlesztését és tesztelését fogja jelentősen felgyorsítani ezzel a megközelítéssel.
Többszörös előnnyel szolgál ugyanis a tankoló rendszer digitális modellje. Segítségével a fejlesztők nemcsak könnyebben finomhangolhatják az infrastruktúra felépítését, hanem a várható, valós teljesítményt is szimulálhatják és optimalizálhatják, lecsökkentve a költséges prototípuskészítés folyamatát.
A zöld hidrogén kiválthatja a hagyományos, fosszilis üzemanyagokat, így nagyban hozzájárulhat a nettó kibocsátásmentesség eléréséhez. A jelenlegi technológiák azonban nem teszik lehetővé a gyors utántöltést, ezért a hidrogén egyelőre nem számít kereskedelmileg életképes választásnak a légi közlekedésben.
A digitális ikrek technológiája viszont az újratöltő rendszerek tervezésén túl a feljövő hidrogéntechnológiák, a képességek és a lehetőségek jobb megértését is segíti, amivel elterjedésüknek és a klímaváltozás elleni küzdelemnek is új lendületet adhat. A Siemens ezért a tiszta energia területén az újítók széles körével együttműködik, termékfejlesztésüket és gyorsabb piacra lépésüket fejlett folyamatmodellező technológiával egyaránt támogatja.
Kapcsolódó cikkek
- Zöldségtermesztés bárhol, bármikor
- Az elektromos gyújtású lakástüzek megelőzése az Eaton megoldásával
- Leáldozóban az akkumulátoroknak?
- Technológiák, amelyek új irányt szabnak a világnak
- Innovatív szimulációs szoftverrel tökéletesíti a Daimler a jövő kamionjait
- Az ipar átalakulásáról szól az új ABB-tanulmány
- Magyar Rolls-Royce mérnökök fejlesztettek egyedülálló hibrid-elektromos hajtásrendszert
- ABB technógia biztosítja a gyorstöltést Amszterdam új elektromos kompjáratai számára
- A jövő autóipari innovációját fejleszti a Széchenyi István Egyetemről indult startup
- A Bosch 2021-es eredményei felülmúlják a várakozásokat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.