Glami.hu: 2022-ben a mesterséges intelligencia az egyik leginkább megtérülő befektetés a divat webshopok számára

forrás: Prím Online, 2022. március 25. 14:11

A GLAMI divatkereső partnereinek körében végzett kutatása szerint a hirdetési költségek emelkedése jelenti 2022 legnagyobb kihívását a divat e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások számára, ezért a versenyképesség érdekében a cégeknek növelniük kell az ügyfélhűségre szánt erőforrásokat. Az egyik legköltséghatékonyabb ilyen megoldás a hiperperszonalizált marketinget lehetővé tévő okos algoritmusok használata lehet.

 

2021 a gyors kilábalás és dinamikus növekedés éve volt a divat e-kereskedelemben  

A Glami.hu friss iparági jelentése szerint a koronavírus-járvány kapcsán tapasztalt visszaesés után 2021-ben a vártnál is gyorsabb fellendülés volt tapasztalható a divatkereskedelemben. A magyar online divatpiac értéke 2021-ben 23%-kal nőtt 2020-hoz képest, és az online értékesítésből származó bevételek aránya a teljes divatkereskedelmen belül elérte 19,7%-ot.  

 

A jelentés kiemeli, hogy a magyar divat webáruházak bevételeinek tavalyi növekedését nem a magasabb árak, a magasabb átlagos rendelési érték, vagy az online vásárlók számának jelentős növekedése tette lehetővé, hanem elsősorban a rendszeresen visszatérő vásárlóknak, illetve ismétlődő vásárlásoknak volt köszönhető.

 

"Az globális koronavírus-járvány időszaka leginkább arra ösztönözte az online divatkereskedelem szereplőit, hogy optimalizálják az üzleti folyamatokat és új marketingcsatornákat fedezzenek fel. Ugyanakkor elmélyítette az üzletek közötti egyenlőtlenségeket – míg a vezető márkák egy csoportja felülmúlta a járvány előtti teljesítményét, addig elég sok vállalkozás még mindig küzd az új piaci helyzethez való alkalmazkodással" – mondta el Barbora Vrbíková , a GLAMI magyarországi country menedzsere.

 

 

2022-ben sebességet válthat a személyre szabott marketing alkalmazása

A GLAMI várakozásai szerint a divatkereskedelemben a piaci környezet továbbra is összetett marad, és a webáruházaknak a korábbiak mellett (pl. gyártási és szállítási nehézségek) idén újabb próbatételekkel is szembe kell nézniük. A vállalat partnereinek körében végzett kutatása szerint 2022 legnagyobb kihívását a hirdetési költségek további emelkedése jelenti majd, így az elemzések szerint a webáruházaknak körülbelül 10-20%-kal többet kell költeniük marketingre és értékesítésre, hogy elérjék a jelenlegi megtérülési szintjüket.

 

"A divatkereskedelem területén a vásárlói elvárások hónapról-hónapra változnak és fejlődnek. A megfelelő adatok nyomon követése, a viselkedési és demográfiai ismeretek összegyűjtése segítik a vállalkozásokat a hatékony reklámozásban és döntéshozatalban. A versenyképesség növelése érdekében a cégeknek 2022-ben nagy hangsúlyt kell fektetniük az ügyfélelégedettségre és fejleszteniük kell ügyfélmegtartó képességüket. Ennek az egyik legegyszerűbb módja a hiperperszonalizáció, amely nem más mint a teljes ügyfélélmény testreszabása adatgyűjtés, mesterséges intelligencia és prediktív analitika segítségével" – teszi hozzá Barbora Vrbíková. 

 

Ennek megfelelően a GLAMI ajánlása szerint a webáruházaknak továbbra is prioritásként kell kezelniük az egyedi ügyféladatokhoz való hozzáférés növelését, illetve a jelentés rámutat, hogy a vásárlók több mint fele szívesebben osztja meg személyes adatait valamilyen ellenszolgáltatásért. Néhány példa lehet erre többek között a személyre szóló kedvezmények felajánlása, vagy a további funkciókhoz és szolgáltatásokhoz való hozzáférés elérhetővé tétele.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az IFA 2024-en a HONOR, a Qualcomm és a Microsoft újradefiniálta a mobilos AI-t

A HONOR az IFA 2024-en három úttörő mobil AI-megoldást mutatott be: Snapdragon X Elite platformokkal működő AI PC-t, az AI Agentet és az AI Deepfake felismerőt. A bemutatót egy gondolatébresztő panelbeszélgetés kísérte, amelyen részt vett George Zhao, a HONOR vezérigazgatója, Alex Katouzian, a Qualcomm Technologies, Inc. MCX részlegének csoport GM-je és Mark Linton, a Microsoft partnerkészülék-értékesítési alelnöke. Együtt vizsgálták az AI és a Snapdragon technológia összefonódását, és megvitatták, hogy ezek az innovációk hogyan alakítják a mobil AI jövőjét.

2024. szeptember 7. 10:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megújult fizetési felülettel erősíti tovább pozícióját az online fizetési piacon a Barion

2024. augusztus 25. 15:34

Indul az Azonnali Fizetési Rendszer 2.0

2024. augusztus 14. 10:27

Már több, mint 1,2 milliót lopnak el egy-egy család számlájáról a csalók

2024. augusztus 13. 12:03

Hogyan védhetjük ki a gyakori Booking.com átveréseket?

2024. augusztus 7. 10:33