Újgenerációs csomagolóanyag a zöldség-gyümölcs szektorban

forrás: Prím Online, 2022. május 9. 15:52

Hosszabb ideig maradnak frissek a zöldségek és gyümölcsök egy innovatív, jövőtudatos, körforgásos gazdaságba tökéletesen illeszkedő csomagolóanyagnak köszönhetően. A mikrohullámú papírlemez alapanyag használata a kis kiszerelésű zöldség, gyümölcs esetében új a magyar piacon, mely lehetővé teszi a végfelhasználók számára a környezettudatos vásárlást kisebb mennyiség beszerzése esetén is. 

A DS Smith 100%-ban újrahasznosítható, testre szabható, kiváló áruvédelmet biztosító megoldása hamarosan megjelenik a boltok polcain.

 

A friss élelmiszerek éves szinten 2 040 millió tonnás globális fogyasztásának több mint 50 százalékát a zöldségek (644 millió tonna) és gyümölcsök (535 millió tonna) teszik ki. Az egy főre eső éves átlag 85 kilogramm zöldség és 71 kilogramm gyümölcs volt 2018-ban világszinten. A fogyasztás bővülése várhatóan évi mintegy 3 százalékos ütemben folytatódik, a magyarországi friss zöldség, gyümölcs piac az utóbbi 5 évben összességében megközelítőleg 7%-kal nőtt, amelyet a koronavírus-járvány is befolyásolt. A NÉBIH adatai szerint a veszélyhelyzeti időszak alatt kb. 30%-kal több zöldséget és gyümölcsöt ettünk Magyarországon, mint korábban. 

 

A napjainkban uralkodó megatrendek, a klíma- és környezeti válság, a túlnépesedés, a digitalizáció, a pandémia, az energiakrízis, a nemzetközi ellátási láncokat fenyegető nehézségek, valamint a növekvő élelmiszerigények hatása az élet minden területén érvényesül. Ezekkel párhuzamosan a fogyasztók elvárásai is egyre sokrétűbbek az általuk vásárolt termékekre vonatkozóan. A vevők arra is igényt tartanak, hogy a cégek, szervezetek radikálisan csökkentsék a természeti világra gyakorolt hatásukat. 

 

„A globális változások okán új megközelítés szükséges a csomagolási piacon is, ami innovációs versenyre készteti a szereplőket. Úgy látjuk, hogy a még tudatosabb tervezés, a teljes ellátási láncban való gondolkodás és az alapanyagokkal való felelős gazdálkodás kulcsfontosságú. A zöldség-gyümölcs szegmensben tapasztalható csomagolási trendeket a költséghatékonyság, a fenntartható, műanyag kiváltására alkalmas alternatív megoldások keresése határozza meg. Ezekben pedig élen jár a DS Smith. Jól működő, személyre szabható papíralapú konstrukciókkal támogatjuk vevőinket” – mondja Fekete Zsolt, a DS Smith Packaging Hungary ügyvezetője.

 

Ma már a fogyasztói döntéseket meghatározó fő szempontok közé tartozik, hogy a lehető legkevesebb csomagolóanyagot kelljen hazavinni egy vásárlást követően, és ha lehet, azok újrahasznosíthatóak legyenek, sőt, a fenntartható megoldásokra a vevők hajlandóak többet áldozni. Egy a DS Smith megbízásából készült 2020-as felmérés szerint a fogyasztók számára a vásárlás során általában a következő 3 kérdés a legfontosabb: hazai termékről van-e szó (49%), a lehető legkevesebb csomagolást használja (43%), a csomagolás készüljön újrahasznosítható anyagokból (41%).

 

Körforgásos gazdaság: műanyagmentes csomagolásba kerülnek a zöldségek, gyümölcsök

Mindezt felismerve a nemzetközi vállalat jövőtudatos csomagolási szakértőként egy olyan új, kisméretű mikrohullámú karton zöldség-gyümölcs megoldást fejlesztett ki, amely képes egyszerre kreatív módon választ adni a többoldalú kihívásokra. A hullámpapír alapanyagból készülő kistálcák a hazai piacon új kategóriát teremtenek a műanyag és az úgynevezett karton megoldások alternatívájaként. A természetes alapú opció a műanyaghoz képest DS Smith – INTERNAL akár 3 nappal is tovább frissen tartja a zöldség-gyümölcs terményeket, stabilabb tartást ad a tálcáknak, miközben 100 százalékosan újrahasznosítható, ráadásul esztétikusabb, és költségben sem jelent feltétlenül nagyobb terhet.

 

„A magyarországi kiskereskedelmi láncok gyakorlata nem egységes a zöldség-gyümölcs csomagolásokat illetően: vannak, akik 100 százalékban papír megoldást alkalmaznak, vannak, akik a többutas műanyag alternatívát preferálják, de saját csomagolóüzem működtetésére is van példa. A csomagolásokra szigorú szabályozások vonatkoznak mind a hazai, mind nemzetközi piacokon, melyek egyre inkább a fenntartható konstrukciók alkalmazását várják el. Ezért tartjuk kiemelten fontosnak, hogy a körforgásos gazdaság kritériumai mentén dolgozzunk és fejlesszük tovább termékeinket. Ennek okán alkottuk meg ezt az új csomagolást” – teszi hozzá Fekete Zsolt.

 

A Körforgásos Tervezés Mérőszámai segítenek a döntéshozatalban

A DS Smith a körforgásos gazdaságra való átállásban betöltött vezető szerepét igazolják az iparágban elsőként, úttörő módon kifejlesztett Körforgásos Tervezési Alapelvek (Circular Design Principles) is, melyek célja, hogy csökkenjen a környezetszennyezés és a hulladék mennyisége, hosszabb ideig lehessen használatban tartani az alapanyagokat, ezáltal támogatva a természeti erőforrások megújulását. A Társaság ehhez kapcsolódóan megalkotta a Körforgásos Tervezés Mérőszámait (Circular Design Metrics – CDMrendszerét) is, amely nyolc mérőszámon keresztül teszi lehetővé a csomagolások környezeti teljesítmény alapján történő mérését és összehasonlítását az újrahasznosíthatóságtól, az újrahasznosítható alapanyag-tartalmon át az ellátási láncra való optimalizálásig. Ezzel egyértelműsíthetők és azonosíthatók a körforgásos rendszerbe való illeszkedés tekintetében kínálkozó fejlesztési lehetőségek, hatékonyan támogatva azon márkákat, amelyek csomagolásukon keresztül is javítani kívánják fenntarthatósági teljesítményüket.

 

Ha összehasonlítunk kétféle csomagolóanyagot a CDM alapján, igazán látványossá válnak a különbségek. Egy 500 g-os kiszerelésű műanyag paprika csomagolás karbonlábnyoma 81 g és amelynek újrahasznosítása problémás, míg a papíré 47 g és 100%-ban újrahasznosítható. Az új termék bevezetése egyben a körforgásos gazdaságra való átállás felé tett további fontos lépés is, mellyel jelentős mennyiségű problémás műanyag váltható ki. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Már Magyarországon is elérhető az eMAG Genius hűségprogram

Az eMAG elindította Magyarországon a Genius nevű előfizetéses hűségprogramját, amelyen keresztül többek között ingyenes szállítást és heti dedikált kedvezménykampányokat kínál. Az eMAG Genius előfizetői több mint hatmillió – Genius jelvénnyel ellátott – termékre vonatkozóan vehetik igénybe az előfizetést, amelyek az eMAG, és a Marketplace platformon működő partnerkereskedők kínálatában érhetők el.

2024. május 27. 19:05

Magyarországon lép az európai piacra a díjnyertes amerikai felhőszolgáltató

Magyarországon és Romániában terjeszkedik az Intuitive.Cloud, amely a térség diverz és tapasztalt tehetségbázisát veszi célba, hogy továbbra is csúcsminőségű szolgáltatásokat nyújthasson ügyfeleinek. A felhőszolgáltató a következő egy évben több, mint 10 pozíciót tervez nyitni és 200 IT-szakembert venne fel a toborzással foglalkozó Hays segítségével, ezzel pedig életjeleket mutathat az utóbbi időszakban visszaeső IT-piac. 

2024. május 27. 15:56

Eredményes évet zárt a CETIN Hungary

A CETIN Hungary Zrt. sikerrel zárta harmadik teljes üzleti évét. A független, integrált távközlési infrastruktúraszolgáltató beruházásait, árbevételét és nyereségét is jelentősen növelte. A vállalat idén közel 23 milliárd forintot tervez hálózatfejlesztési beruházásokra fordítani.

2024. május 27. 14:28

Sebészeti robot segíti a Széchenyi-egyetem kutatásait és a győri kórház gyógyító munkáját

Az egészségügyi kutatás-fejlesztéseket és közvetlenül a betegeket szolgálja a győri Széchenyi István Egyetem által a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Petz Aladár Egyetemi Oktató Kórházzal stratégiai együttműködésben vásárolt, hivatalosan május 25-én bemutatott sebészeti robot. A modern eszközzel már csaknem száz műtétet végeztek a kórház orvosai, s az eddigi tapasztalatok szerint csökkent a páciensek beavatkozások utáni fájdalma, felépülésük pedig gyorsabbá vált.

2024. május 27. 12:59

Az ABB bemutatja „Kőbe zárt zene” sorozatának legújabb részét

Az észak-európai faházakról elsőre egy fjord partján álló színes halászkunyhó vagy egy tóra néző erdei faház juthat az ember eszébe. A svédországi Skellefteå-ban épült Sara Kulturális Központ egy hipermodern technológiával felszerelt, 20 emeletes felhőkarcoló, amely új fenntarthatósági szinteket megcélzó, innovatív megoldásokra épít, ugyanakkor alapjaiban egy faszerkezetes toronyház.

2024. május 27. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52