Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen
Idén 4. alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.
A CECC célja, hogy összehozza az üzleti iskolák kiválóan teljesítő hallgatóit a világ minden tájáról. A 4 fős csapatok az esemény keretében egy hatórás és egy huszonnégy órás üzleti stratégiai esettanulmányt oldanak meg, mely egy-egy, a régióban tevékenykedő vállalat valós és releváns kihívásaira fókuszál. A csapatok az eset megoldását követően lehetőséget kaptak az általuk megoldott komplex üzleti esetek szakmai zsűri előtti prezentálására is. A verseny fő motívuma az innováció volt, mely a két üzleti stratégiai esettanulmányt is erősen áthatotta.
A Budapesti Corvinus Egyetem és a Case Solvers által szervezett eseményre idén 20 csapatot hívtak meg, a 24 órás esettanulmányt a Schneider Electric biztosította. A feladat a Magyarországon is beépíthető innovációkra irányult: a csapatok olyan stratégiákon dolgoztak, amelyekkel az ellátási lánc és termékportfólió innovációján keresztül maximalizálható a Schneider Electric fenntarthatósági hatása.
Az idei CECC-re 4 kontinens 9 országából érkeztek csapatok, az első helyet pedig a University of Melbourne csapata szerezte meg. Az általuk vázolt megoldás 2 fő pillérből állt. Kidolgoztak egy ösztönző rendszert a beszállítók számára, amellyel jelentős mértékben csökkenthető a CO2 kibocsátásuk. A másik innováció a Schneider Electric felhőalapú, IoT platformjára, az EcoStruxure-re épült, annak drón alapú innovatív funkcióbővítését tervezték meg, amivel a rendszer támogathatja a mezőgazdasággal foglalkozókat karbonsemlegességi céljaik megvalósításában.
“A fenntarthatóság a Schneider Electric mindennapi tevékenységének középpontjában áll, ez az elsődleges prioritás a vásárlóinkkal és partnerekkel való együttműködésünk során. Köszönöm a csapatoknak, hogy támogattak bennünket a fenntarthatósági víziónk megvalósításában” – mondta el Yatish Tank, a Schneider Electric globális ellátási láncért felelős beszerzési alelnöke, aki részt vett a döntőbe jutott megoldások értékelésében.
“A Schneider Electric-nél kiemelten figyelünk a fiatal szakemberek képzésére, fejlesztésére, ezért örömmel vállaltuk, hogy a mi esettanulmányunkat vizsgálhassák a versenyzők. Ráadásul mindig friss nézőpontot ad, amikor a saját, mindennapos folyamatainkat és megoldásainkat külső szemlélők véleményezik. Elképesztően motiváló volt az egyetemisták meglátásait, ötleteit hallgatni, számos rendkívül igényes szakmai felvetést hoztak a résztvevők” – mutatott rá Daniel W. Bartel, a Schneider Electric globális beszerzési vezetője.
“Nagyszerű volt látni, hogy a fiatalok mekkora problémamegoldó készséggel rendelkeznek, igazán találékony, újszerű megoldásokat láthattunk a verseny során. Tapasztalataim szerint a megmérettetésen induló hallgatók számára ez egy nagyszerű lehetőség, hogy fejlesszék az analitikai, problémamegoldó, kommunikációs és prezentációs képességeiket” – jelezte Ábrahám Zsolt, a Case Solvers vezérigazgatója és az üzleti esettanulmány írója.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Újgenerációs csomagolóanyag a zöldség-gyümölcs szektorban
- Felgyorsulhat a környezetszennyező SF6 gáz kivezetése a piacról
- Fenntartható okostelefonok: hosszabb élettartam, zöldebb világ
- Az edge technológiák pörgethetik fel a digitális átállást
- K&H: Mennyit fogyaszt az autód? És a házad?
- A Schneider Electric lett a Jövő vállalata!
- A magyar Orca Aerospace bejutott a Startup Világbajnokság döntőjébe
- A Seco Zöld Alapja már több mint egy évtizede ér el fenntarthatósági célokat
- Fenntarthatóra hangolva
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Zyxel Networks kiemelkedő értékelést kapott a Techconsult felmérésében
A Zyxel Networks tűzfal- és VPN-termékei a rangos Techconsult (a Heise csoport független német kutató- és elemzőcége) legutóbbi Professional User Ratings (PUR) felmérésében Champion elismerést kaptak a biztonsági megoldások kategóriájában.
HONOR 400 és az AI varázslata – Így lesz egy állóképből lenyűgöző videó!
2025. május 22-én érkezik a HONOR 400 széria, amely egy különleges fejlesztést is magával hoz: bemutatkozik az AI-alapú „Képből videó” funkció, amelyet a Google Cloud technológiája tett lehetővé. Ez az újítás jelentős előrelépés a mobilos tartalomgyártás világában.
Hirdetésekből jótékonyság – A Sharity innovatív modellje
A Sharity egy digitális platform, amely innovatív módon ötvözi a hirdetéseket és a jótékonyságot. Az alkalmazás lehetővé teszi, hogy a felhasználók szponzorált tartalmak megtekintésével civil szervezeteket támogassanak – mindezt anélkül, hogy saját pénzt költenének.
Ultragyors töltés vásárlás közben – Országos elektromosautó-töltőhálózat épül
Az E.ON Drive Infrastructure Hungary (EDRI) elektromosautó-töltőket telepít az MMXH Lakberendezési Kft.-hez tartozó XXXLutz, Möbelix és Mömax áruházak parkolóiba. Az első töltők az XXXLutz budapesti üzletének parkolójában már üzemelnek. A projekt célja, hogy az üzletlánc előnyt szerezzen az elektromos járművet használó vásárlók körében.
Az Instagram uralja a tinik világát – így netezik a Z generáció
A 14–25 éves fiatalok körében továbbra is az Instagram a legkedveltebb platform: innen tájékozódnak leggyakrabban a világ eseményeiről, ezt választanák, ha csak egy közösségi oldalt használhatnának, és 10-ből 8-an naponta aktívak rajta. A mesterséges intelligenciát is egyre inkább beépítik a mindennapjaikba – több mint 80%-uk már segítségül hívta házi feladat készítéséhez.