5G drónok segítségével forradalmasítja az egészségügyet a Vodafone
5G hálózathoz csatlakozott drónok szállítják az előkészített gyógyszereket a Düsseldorfi Egyetemi Kórház épületei között a hatékonyabb ellátás érdekében. Elsőként a drónok tápszert szállítanak a központi raktárból a gyermekosztályra. A jövőben mindennapossá válhat, hogy drónokra bízzák az egészségügyi transzfert, ha nehezen megközelíthető, távoli vagy veszélyes helyekre kell gyógyszereket szállítani. Az ilyen típusú repülések biztonságához kulcsfontosságú a repülési adatokat rendkívüli gyorsasággal és minimális késleltetéssel továbbító 5G hálózat.
A Düsseldorfi Egyetemi Kórház dolgozói a gyógyszertári készítményeket sűrített levegővel működő csőrendszereken keresztül juttatják el a mintegy 40 hektáron elterülő létesítmény különböző pontjaira. Ez a rendszer nem érhető el a kórház gyermekosztályáról, és mivel a csőposta kiterjesztése az új épületekre bonyolult és költséges lenne, a gyógyszertári személyzetnek most a lassabb és kevésbé hatékony kórházi futárszolgálatra kell hagyatkoznia, hogy a koraszülöttekhez eljuttassák a létfontosságú tápoldatokat.
A fennálló helyzetre megoldást kínálva a Vodafone a kórházzal együttműködve új, innovatív megoldást tesztelt az intézeten belüli gyógyszerkiszállítási szolgáltatások fejlesztésére. A teszt során egy 5G hálózaton csatlakoztatott drónnal szállítottak ki sikeresen tápszercsomagot a központi gyógyszertárból a gyermekosztályra. A 450 méteres távolságot a drón kevesebb mint 40 másodperc alatt tette meg.
Bár a tesztrepülés ez alkalommal még emberi felügyelet mellett zajlott, az 5G-s kapcsolat gyorsaságának és alacsony késleltetésének köszönhetően a jövőben a repülések kézi vezérlés nélkül, automatizáltan is történhetnek. Az 5G hálózat segítségével a drón valós időben képes továbbítani légi helymeghatározási adatait, ami kulcsfontosságú tényező az automatizált repülések és légiforgalom biztonsági szintjének növeléséhez.
Az innováció kapcsán Dr. Orbán Anita, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta: „Mindig nagy öröm számunkra, amikor technológiánkat, fejlesztéseinket egy társadalmilag hasznos kezdeményezés során alkalmazhatjuk. Az egészségügyi transzfert végző, 5G hálózathoz kapcsolódó drónokkal hatékonyabbá tehetjük a gyógyszerek kiszállítását, ezzel tehermentesítve az egészségügyi dolgozókat, továbbá hozzájárulhatunk, hogy a segítség oda is eljusson, ahol a legnagyobb szükség van rá.”
Egyre gyakoribb, hogy hálózatba kapcsolt drónok teljesítik az egészségügyi kiszállításokat. Tavaly például az Egyesült Királyságban elvégzett kísérlet során sikeresen juttattak el drónokkal egészségügyi szállítmányokat – köztük Covid-19 tesztcsomagokat – az állami egészségügyi szolgáltató kórházaitól Nyugat-Skócia távoli területein található létesítményekbe.
Kapcsolódó cikkek
- Évente több ezer nő és gyermek életét mentheti meg Tanzániában a Vodafone mentőtaxija
- Mesterséges intelligencián alapuló távdiagnosztikai megoldást mutatott be a Vodafone és az Innomed
- Debrecenben bővíti 5G hálózatát a Vodafone
- Digitalizációval a tartós kórházi ellátásra szoruló gyermek gyógyulásáért
- Balatonfüreden is bővül a Vodafone 5G hálózata
- Élesben folytatja működését az ország első ipari 5G magánhálózata a Foxconn komáromi gyárában
- Életmentő drónok fejlesztésén dolgozik a Vodafone Csoport
- Mától Budapest nagy részén elérhető a Vodafone 5G hálózata
- A Vodafone és a Delta közösen segíti a vállalkozásokat a technológiai forradalomban
- Székesfehérváron is elindította 5G szolgáltatását a Vodafone
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.