Emlékérmet vehette át a Parlamentben a Vodafone Magyarország Alapítvány
Az Országházban tartotta péntek délelőtt díjátadó ünnepségét a fennállásának 74. évfordulóját ünneplő Országos Mentőszolgálat (OMSZ), melynek keretében a Vodafone Magyarország Alapítványt a Magyar Mentésügyért Emlékérem elismerésben részesítették. Az Alapítvány hosszú évek óta dolgozik szoros együttműködésben az OMSZ-szel, közös munkájuk mérföldköve a 2020-ban életre hívott ÉletMentő applikáció.
A Magyar Mentésügyért Emlékéremmel az Országos Mentőszolgálat a legkiválóbb mentődolgozók mellett azokat a személyeket, szervezeteket is díjazza, akik rendkívüli munkájukkal elősegítették a magyarországi mentőszolgálat munkáját.
Az ÉletMentő applikációt megvalósító Vodafone Magyarország Alapítvány díját a kuratórium elnöke, Dr. Charaf Hassan vette át az Országház Felsőházi termében, melyet Dr. Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója és Dr. Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériuma parlamenti államtitkára, miniszterhelyettese közösen adott át.
„Hatalmas elismerést jelent a Vodafone Magyarország Alapítvány tevékenységének, hogy az ÉletMentő applikáció alkotóiként idén a díjazottak közé kerülhetettünk. Az Alapítvány egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a digitalizáció segítségével az élet számos területén valósítson meg olyan elképzeléseket, amelyek társadalmilag hasznosak, széles rétegeket érnek el és általuk egyszerűbbé tehetjük a jövőt. Ezért is nagy öröm számunkra, hogy egyre többen töltik le és használják az applikáció különböző funkcióit.” – mondta el Dr. Charaf Hassan, a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának elnöke.
„Az ingyenes Életmentő applikáció vészhelyzetben valóban hasznos segítséget jelent, hiszen megkönnyíti, gyorsítja a segélyhívást és számos egyéb, okos funkcióval is szolgál a ma már több mint félmillió magyar felhasználónak. Köszönjük a Vodafone Magyarország Alapítványnak, hogy támogatja ezt a közjót szolgáló, hasznos innovációt.” – mondta Dr. Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója.
Már 580 ezren töltötték le az ÉletMentő applikációt
A Vodafone Magyarország Alapítvány és az OMSZ 2020 januárjában indította el az ÉletMentő applikációt, amely digitalizálta a segélyhívást, de számos egyéb kiegészítő funkciójának köszönhetően a hétköznapokban is hasznos segítség a felhasználóknak. Az ingyenesen letölthető alkalmazás mára több mint 580 ezer ember okoseszközén található meg és már ukrán nyelven is elérhető. A felhasználók könnyedén tárolhatnak az applikációban egészségügyi adatokat, amelyek segélyhívás esetén rögtön a mentősök rendelkezésére állnak. A pontos helymeghatározó funkciónak köszönhetően pedig nem csak a segítség ér könnyedén célba, de a közeli gyógyszertárak, kórházak és defibrillátorok listája is egyszerűen elérhető. A mentők nem csak a bajbajutott személy tartózkodási helyét, hanem telefonjának töltöttségi szintjét is látják, ami a készülék lemerülése esetén hasznos információval szolgálhat. A chatbot funkciónak köszönhetően az alkalmazást érintő telepítési és felhasználási kérdésekkel kapcsolatban hatékonyabban jutnak információhoz a felhasználók, emellett a chatbot kérdezz-felelek formában az elsősegélynyújtást is támogatja.
Az ÉletMentő megalkotásával a Vodafone Magyarország Alapítvány és az OMSZ közös célja volt egy olyan alkalmazás létrehozása, amely mindenkori és azonnali egészségügyi segítséget nyújt a felhasználók számára.
Kapcsolódó cikkek
- Az ÉletMentő app újítása forradalmasíthatja a mentésirányítók munkáját
- Sokat tehetünk a balesetmentes ünnepekért
- Ezeket tanácsolja az Országos Mentőszolgálat az ünnepek közeledtével
- Ismét lehet jelentkezni a Vodafone Alapítvány innovációs pályázatára
- Rangos elismerést kapott a bántalmazottakat segítő Bright Sky applikáció
- Húsvéti tanácsokkal is segít az ÉletMentő applikáció chatbot funkciója
- Egy éve indult el az ÉletMentő alkalmazás
- Már lehet jelentkezni a Vodafone Digitális Díjra
- A Vodafone Csoport 20 millió eurót fektet a digitális készségek és oktatás fejlesztésébe világszerte
- Elsöprő sikerrel ért véget a Vodafone Alapítvány virtuális kihívása
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kvantumtechnológia: Az innováció következő nagy ugrása?
Az informatika eddigi fejlődése már eddig is alapvetően alakította át a mindennapjainkat, de a kvantumtechnológia elterjedése új szintre emelheti a kommunikációt, a számítástechnikát, az információfeldolgozást – sőt, áttöréseket hozhat a méréstechnikában és az orvosi diagnosztikában is.
HONOR 400 széria – Kreativitás egy kézben
A HONOR 400 széria nem csupán egy okostelefon, hanem egy teljes kreatív stúdió, amely mindig kéznél van. Az új modellek fejlett mesterséges intelligenciára épülő szerkesztési funkciókat kínálnak, amelyekkel néhány érintéssel látványos, profi hatású tartalmak készíthetők – akár utómunka nélkül. Ez a széria új távlatokat nyit a mindennapi tartalomkészítésben.
Álláshirdetések újratöltve – az AI már a HR-t is forradalmasítja
Az utóbbi években jelentősen átalakult az emberek információkeresési módja: egyre többen fordulnak mesterséges intelligencián alapuló eszközökhöz, ahol már nemcsak kulcsszavakat, hanem természetes nyelven megfogalmazott, összetett kérdéseket is feltesznek. A keresés így egyre inkább párbeszéddé válik, ami alapjaiban formálja át az online jelenlét szabályait – különösen a munkaerőpiacon.
Jövőálló munkahelyek, valós tudás – Ezt hozta a Business Fest 2025
A diploma helyett a valódi készségek, a kiaknázatlan munkaerő-tartalékok mozgósítása és a mentorprogramok bevezetése jelenthetik a választ a magyar munkaerőpiac aktuális problémáira – ez volt a Business Fest 2025 egyik legfontosabb üzenete. A közel 7000 résztvevőt vonzó rendezvényen a WHC Csoport szakértői döntéshozókkal és gazdasági szereplőkkel közösen mutattak be gyakorlati megoldásokat a munkahelyek jövőjének építéséhez. A 35 éves jubileumát ünneplő HR-szolgáltató ezen az eseményen jelentette be teljes körű márkamegújulását is.
Generatív mesterséges intelligencia a K&H Banknál: túl a technológián
A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia (genAI) nem csupán egy új technológiai eszköz, hanem az ügyfélkiszolgálás személyre szabottabbá és hatékonyabbá tételének kulcsa. Az elmúlt év során a bank számos területen sikeresen alkalmazta a technológiát – a belső működéstől kezdve, a hitelezési folyamatokon át, egészen Kate-ig, a digitális asszisztensig. A tanulási folyamat része, hogy a kevésbé eredményes esetekből is következtetéseket vonnak le. A cél egy olyan ügyfélélmény megteremtése, amely túlmutat a hagyományos bankoláson, és konkrét élethelyzetekre kínál testreszabott megoldásokat.