A Continental lett az „Év gumiabroncsgyártója” 2022-ben
Az „Év gumiabroncsgyártója” díjjal tüntette ki a Continentalt a Tire Technology International (TTI) nemzetközi szakmai magazin. A TTI innovációért és kiválóságért átadott díjait, melyek az abroncstechnológia legújabb fejlesztéseit és vívmányait jutalmazzák, az iparág legfontosabb elismeréseiként tartják számon. Az idei kiválasztási szempontok ismét a termékbiztonság és a fenntarthatóság további fejlesztését célzó technológiai innovációkat helyezték a középpontba, a díjakról pedig egy több mint húsz újságíróból és az abroncsipar vezető szakértőiből álló nemzetközi zsűri döntött.
Matt Ross, a Tire Technology International főszerkesztője a következőképpen nyilatkozott a díjnyertesről: „Az Év gumiabroncsgyártója hagyományosan egy nagyon szoros versenyt hozó kategória. Nagyszerű volt látni, hogy a Continental harmadszor is átveszi ezt a díjat, különösen, hogy ezúttal épp a hazai pályájukon részesültek az elismerésben. A zsűrit lenyűgözték azok az eredmények, amiket a vállalat az elmúlt évben elért, például a ContiRe.Tex, az Extreme E gumiabroncs második generációja, a kutatási együttműködések széles skálája, vagy a Conti GreenConcept abroncs – hogy csak néhányat említsünk a figyelemre méltó teljesítményükből. A Continental innováció és fenntarthatóság iránti elkötelezettsége miatt igazán méltó nyertese a díjnak.”
A díjat Bernd Korte, a Continental Tires platformfejlesztési és iparosítási alelnöke vette át, majd a következőt nyilatkozta: „Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy megkaptuk az idei Év gumiabroncsgyártója díjat. Arra ösztönöz bennünket, hogy tovább folytassuk a kiválasztott utunkat, hogy folyamatos befektetésekkel mozdítsuk előre az abroncsfejlesztést, illetve hogy jelentősen hozzájáruljunk a biztonságos, költséghatékony és környezetbarát mobilitáshoz.”
Az idei díj azt jelenti, hogy a Continental harmadszor kapja meg a tekintélyes Év gumiabroncsgyártója címet az elmúlt nyolc évben, ezzel is bizonyítva a piacvezető technológiai innováció iránti komoly elkötelezettségét, melynek középpontjában a biztonság és a fenntarthatóság áll. A prémium gumiabroncsgyártó a közelmúltban a ContiRe.Tex technológia bevezetésével demonstrálta innovatív képességeit. A nagyobb fenntarthatóság érdekében speciálisan kifejlesztett technológia, amelyet néhány hónap alatt sikerült gyártási érettségre hozni, lehetővé teszi a vállalat számára, hogy a gumiabroncs vázában lévő hagyományos poliészter fonalat teljes mértékben újrafeldolgozott PET-palackokból kinyert újrahasznosított fonallal váltsa ki. A technológia sokkal hatékonyabb, mint a PET-palackok nagy teljesítményű poliészter fonalakká való feldolgozásának más hagyományos módszerei. A felhasznált palackok kizárólag olyan régiókból származnak, ahol nem működik zárt rendszerű újrahasznosítás. A ContiRe.Tex technológia egy újabb lépést jelent a Continental számára afelé, hogy a környezetvédelmi és társadalmi felelősségvállalás terén a legfejlettebb gumiabroncsgyártó vállalattá váljon.
Kapcsolódó cikkek
- A Continental új érzékelőket dob piacra
- Hidrogénüzemű járművek gumiabroncsait fejleszti a Bridgestone
- Integrált gumiabroncs- és flottakezelési megoldást indít a Bridgestone
- Meghosszabbítja 2027-ig partnerségét a Continental és a Tour de France
- Az Év Beszerzési Csapata Díjat is megkapta a budapesti Continental
- Teljesítmény és esztétika egy abroncsban
- A Bridgestone hiperhatékony gumiabroncsot fejleszt a Mercedes-Benz VISION EQXX számára
- Harmadszor is az Év gyára a budapesti Continental
- PET-palack újrahasznosításával készít gumiabroncsot a Continental
- Áremelkedés várható a gumiabroncsok piacán
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.