Megváltoztatta a digitális hirdetések világát az EY Az Év Üzletembere világverseny győztese
Az Aleph Group digitális hirdetési-cégcsoport argentin alapítója és vezérigazgatója, Gaston Taratuta nyerte az EY World Entrepreneur of the Year nemzetközi díjat Monacóban. Magyarországot hazai győztesként a BioTechUSA-cégcsoport tulajdonosai, Lévai Bálint vezérigazgató és Lévai Balázs kereskedelmi igazgató képviselték.
A nyertes, Gaston Taratuta karrierje kezdetén Brazília egyik legnagyobb médiavállalatánál dolgozott, ahol amerikai ügyfelekkel tartotta a kapcsolatot. Hamar felfigyelt arra, hogy a digitális és közösségi média platformokon a hirdetők nem használják ki a feltörekvő országokban rejlő lehetőségeket. Hiába volt elérhető világszerte egy adott szolgáltatás, azt jellemzően csak a nagyobb piacokon reklámozták. Vállalkozását, az Internet Media Services-t (IMS) 2005-ben azzal a küldetéssel indította el, hogy megszüntesse ezt a versenyhátrányt a globális technológiai szektorban. Szolgáltatásával elérhetővé tette a digitális hirdetési megoldásokat a kevésbé lefedett régiókban, hogy az itt működő helyi vállalatok és kereskedők is egyenlő esélyekkel, nemzetközi közönséghez juthassanak el.
A kezdeti sikereket követően Taratuta számos, az IMS-hez hasonló üzleti modellel működő vállalkozást vásárolt fel, és megalakította az Aleph Groupot, amely jelenleg négy kontinens 90 piacán van jelen. Tavaly a vállalat adózás előtti eredménye (EBITDA) meghaladta a 70 millió dollárt, a társaság már több mint 1000 főt foglalkoztat. Az üzletember a második dél-amerikai győztes a nemzetközi díj 22 éves történetében.
„Egy vállalkozás nem csak egy sikeres üzlet építéséről szól. Sokkal inkább arról, hogy új lehetőségeket teremtünk és ragadunk meg. Kevés iparág ment át nagyobb fejlődésen az elmúlt két évtizedben, mint a digitális hirdetéseké, és pontosan ezért formálom ekkora lelkesedéssel a jövőjét” – hangsúlyozta Gaston Taratuta.
Magyarországot az EY Az Év Üzletembere 2021 fődíjat elnyerő Lévai Bálint és Lévai Balázs, a BioTechUSA-cégcsoport vezetői és tulajdonosai képviselték a világversenyen. A testvérpár Európa egyik vezető étrend-kiegészítő márkájává emelte a BioTechUSA-t, amely ma már több mint 100 országban, 24 webshoppal, 270 franchise üzlettel és 4500 partnerrel van jelen mind a hat kontinensen világszerte, Magyarországról pedig csaknem 1600 főt foglalkoztat. Lévai Bálint és Lévai Balázs nagyratörő tervekkel vették át szüleiktől a kizárólagos magyar tulajdonban lévő családi céget, amit a 2014-es generációváltás sikeres levezénylése óta látványosan emelnek egyre magasabb szintekre. A közelmúltban a BioTechUSA-cégcsoportba olvadt a hazai célközönségük elsőszámú webshopja és online magazinja, a Builder és az átlag vitaminfogyasztókat megszólító új multibrand webáruház, a VitaminShop is. A vállalat 2020-ban felvásárolta legnagyobb piaci vetélytársát, a Scitec Nutrition-t. A Lévai-testvérpár hatékonyságát mutatja, hogy a BioTechUSA mára egy 57 milliárd forint árbevétellel rendelkező nagyvállalattá nőtte ki magát és bekerült az európai TOP5 étrend-kiegészítő márka közé.
Kapcsolódó cikkek
- Halmozhatják az állami támogatásokat a felkészült hazai vállalkozások
- Kibővült és egyszerűbb állami támogatás várja a beruházni vágyó vállalkozásokat
- A BioTechUSA vezetői lettek „Az Év Üzletemberi”
- Veszélyeztetik az emelkedő nyersanyagárak a beruházásokat
- A magyar vállalatoknak is fontos az etikus működés
- Nem mernek hosszú távra tervezni a fogyasztási cikkek gyártói
- Végérvényesen átalakulhatnak a fogyasztói szokások
- Szárnyra kaptak a technológiai felvásárlások Magyarországon
- Csúcson a családi vállalkozások
- Magyarország felkerült a megújuló energia befektetések toplistájára
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egészségügyi startupokat vár az InnoStars Awards program
Az EIT Health InnoStars Awards program május 19-ig várja a hazai startupok jelentkezését. A program célja, hogy segítse az egészségügyi innovátorokat ötleteik tesztelésében, befektetők megtalálásában, és abban, hogy fejlesztéseik gyorsabban eljuthassanak a betegekhez. Mivel az egészségügyi startupok egyik legnagyobb kihívása a kórházakkal való együttműködés, az idei évtől külön támogatást kapnak a közbeszerzési rendszerek és kórházi folyamatok megértéséhez is.
Elismerés a magyar matematikának: Bolyai-díjas lett Stipsicz András
Május 13-án, a Magyar Tudományos Akadémia székházában rendezett ünnepségen adták át a magyar tudományos élet egyik legrangosabb kitüntetését, a XIII. Bolyai-díjat. Az elismerést Stipsicz András matematikus, az MTA rendes tagja, a Rényi Alfréd Matematikai Kutatóintézet kutatóprofesszora és igazgatója vehette át Sulyok Tamás köztársasági elnöktől. A díjat a differenciáltopológia, különösen az alacsony dimenziós terek vizsgálatában elért, nemzetközi szinten is kiemelkedő tudományos eredményeiért ítélték oda neki.
Miért fontos a stabil mobilhálózat? – Időt és élményt nyerhetünk vele
Az internet elérhetősége, sebessége és terjedése kulcsszerepet játszik abban, hogy az emberek könnyebben hozzáférjenek az oktatáshoz, az egészségügyi ellátáshoz és a különféle közszolgáltatásokhoz. Ez nemcsak a digitális szakadék csökkentéséhez járul hozzá, hanem egyre többeket kapcsol be aktívan a társadalmi és közösségi életbe – immár a digitális térben is, amely napról napra új formákat ölt. A sokoldalú, egyre gyorsabb internetes szolgáltatások révén egyre több tevékenység válik elérhetővé online, és az emberek egyre több időt töltenek a neten.
Tisztújító közgyűlést tartott a VISZ
Május 8-án, Egerben tartotta esedékes tisztújító közgyűlését a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ). A tagság az esemény során újraválasztotta a szervezet elnökét, valamint két új tagot is bizalmat szavazott az elnökségbe. A közgyűlésen a felügyelőbizottság összetételéről is döntés született, mivel a testületben is lejártak a korábbi mandátumok.
Az AI új korszaka – kisebb, hatékonyabb, olcsóbb
Egyre jellemzőbb, hogy az általános célú, nagy AI-modellekről inkább a kisebb, speciálisan egy-egy feladatra szabott rendszerek felé fordul a céges felhasználók figyelme. Ezt a változást a hatékonyság, a költségoptimalizálás és a gyakorlati alkalmazhatóság iránti igény hajtja. A vállalatok ma már nem egyetlen AI-modellre támaszkodnak, hanem olyan stratégiát követnek, ami több modell együttes alkalmazásával növeli a mesterséges intelligencia pontosságát, csökkenti a költségeket és az AI-t megbízható módon integrálják a napi működésbe.