Magyarország az elsők között hirdethet a TikTokon

forrás: Prím Online, 2022. augusztus 2. 11:19

Aki azt gondolja, hogy még mindig a szöveges és a képes hirdetések jelentik a kulcsot a sikeres értékesítéshez, nagyot téved. Elképesztő tempóban hódít teret és gyűjt felhasználókat hazánkban is a TikTok. Előnyös helyzetben vannak a magyar vállalkozók európai versenytársaikkal szemben, ugyanis Magyarország az elsők között hirdethet a TikTokon, akár a nyugati országok felhasználóinak is, míg például Ukrajna, Románia még nem tud ezzel a lehetőséggel élni.

A cseh központtal rendelkező TikTokon viszonylag szűkösek még a hirdetési lehetőségek, Csehország után Magyarország az első Európában, aki hirdethet a felületen. Ha egy magyar cég Nyugat-Európa felé szeretne nyitni, elérheti az ottani piacokat is Magyarországról. Mindenképpen érdemes ezt a lehetőséget kihasználni, hiszen a TikTok előreláthatólag rövid időn belül hasonlóan népszerű és elterjedt lesz, mint elődjei, a Facebook és az Instagram, de túl is nőhet rajtuk.

 

Hogyan lehet hatékony marketingcsatorna a TikTok?

Korántsem mindegy, miként használjuk ezeket a felületeket. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján mára egészen jól körvonalazódott, melyek azok a sarkalatos pontok, amelyek szem előtt tartásával nem váratnak magukra sokáig az eredmények.

 

„Megállapíthatjuk, hogy a Facebook és az Instagram továbbra is szárnyal, mindkettőnek bebetonozott helye van a marketingstratégia tervezésekor. Azonban viharsebesen zárkózik fel melléjük a TikTok, amelyet eddig főként humoros videókat tartalmazó videómegosztó portálként ismerhettünk, ahova elsősorban szórakozni járnak az emberek, közülük is inkább a fiatalabb korosztály. Azt látjuk, hogy egyre többen nyitnak a TikTok felé, kezdenek megjelenni az idősebbek is, valamint az informatív tartalmak is mind nagyobb számban jelennek meg rajta” – avatott be Kovács László, a Follow Marketing tulajdonosa.

 

Kovács László és Baranyai Örs

 

A TikTok-felhasználóknál nincs még bannervakság

A TikTok ereje a Facebookkal és az Instagrammal szemben abban rejlik, hogy még újdonságként hat a felhasználókra, akik kíváncsiságuk által vezetve nemcsak rutinszerűen görgetnek a tartalmak között, hanem figyelmesen meg is tekintik azokat. Náluk még nem alakult ki az úgynevezett bannervakság, amikor már átnéznek a hirdetéseken; egy jó videóval könnyedén ki lehet tűnni.

 

„Egy olyan videóval, ami a témához alkalmazkodik és a meghatározott célközönséghez szól, szép eredményeket lehet elérni. Viszont ezen a felületen a felhasználók különösen érzékenyek a direkt reklámra, ezért arra kell törekedni, hogy az a videóban alig érzékelhetően jelenjen csak meg” – osztotta meg véleményét Baranyai Örs, a Follow Marketing ügyvezetője.

 

Ne legyenek kallódó kommentek!

Sokan esnek bele abba a hibába, bármelyik fórumról legyen is szó, hogy a közlést követően sorsára hagyják a posztjukat. Márpedig az ahhoz érkező – akár pozitív, akár negatív – kommentek vagy kérdések legalább annyit árthatnak, mint amennyit használhatnak. Az irány csak rajtunk múlik.

 

„Az egyértelműen ártó szándékú, nyomdafestéket nem tűrő kommenteket nem feltétlenül kell megtartani, ilyen esetben nem nehezményezhető a cenzúra. De éppen ennyire fontos, hogy az építő jellegű hozzászólásokat, pozitív visszajelzéseket se hagyjuk szó nélkül, fontos, hogy aki vette a fáradságot, hogy megossza velünk a gondolatait rólunk, a termékünkről, a szolgáltatásunkról, azt érezze, hogy fontos számunkra a véleménye. A kérdések megválaszolása az információátadás mellett a bizalomépítésben is jelentős szerepet játszik. Sőt, sokakat megnyerhetünk magunknak, ha egy negatív hozzászólásra kedvesen, segítőkészen és frappánsan válaszolunk. Csak akkor töröljük a kommentet, ha annyira rosszindulatú, hogy ez a megoldás nem lehetséges” – javasolta Kovács László.

 

 

A marketing nem egyenlő az értékesítéssel

A vezetők hajlamosak a marketingtől azonnali eredményeket várni, és kudarcként élik meg, ha ezek elmaradnak. Elfelejtik, hogy a marketing nem egyenlő az értékesítéssel. Nem a gyors pénztermelés a fő funkciója, hanem ez egy hosszú távú befektetés, ami kitartó munkával egészen biztosan megtérül.

 

„Már elmúltak azok az idők, amikor valaki csak saleshirdetésekkel tudott előre menni. A minőségi tartalomgyártás ma már elengedhetetlen. Minden fronton ott kell lenni, látszani, hallatszani kell, ugyanis a jelenlegi óriási reklámzajban csak így tud eljutni az üzenet a célközönséghez. A marketingköltségek visszaszorítása most nem helyes stratégia, a túlzott spórolás akár jelentős piacvesztéshez is vezethet” – hívta fel a figyelmet Baranyai Örs.

 

Nem csak sok pénzzel születhet sikeres marketing

Ha időlegesen beszűkülnek az anyagi lehetőségek, akkor sem a marketing elhanyagolása az egyetlen megoldás. A szakemberek elárulták, hogy az online közösségi fórumokon fizetett hirdetések nélkül is lehet eredményeket elérni. A titok nyitja a folyamatos, kitartó munka, érdekes és értékes posztok, videók létrehozása és menedzselése. Ez ugyan sok időt és energiát igényel, de cserébe néhány hónap alatt akár több százezres követőtábor is építhető általa a TikTokon.

 

„Aki bevételt szeretne termelni a TikTokon keresztül, annak meg kell néznie, hogy a célközönsége milyen hashtageket használ, miket kedvel, milyen tartalmakat gyárt, milyen zenéket választ a saját videóihoz és így tovább. Aki pontos célzásokra vágyik és szeretné megkímélni magát a hosszas tesztelési folyamatoktól, szakértőkhöz is fordulhat, akik tudásuk és tapasztalataik mellett professzionális eszközök biztosításával is segítik a cél megvalósulását” – jegyezte meg a Follow Marketing ügyvezetője.

 

Egyre bonyolultabb beállítások szükségesek a hirdetések célzásánál

„Az online hirdetések szabályozása egyre szigorodik, ami akár a hatékonyságuk romlásához is vezethet, ha valaki nem ismeri a »kiskapukat«. A sikeres működés érdekében érdemes profi csapat segítségét kérni, akár már a cég megalakulásától kezdődően, de olyan esetben is, amikor a haladásban megtorpanást tapasztalnak. A marketing óriási lökést adhat, azonban nem szabad rá mentőövként tekinteni, és csak akkor nyúlni utána, ha már nagy a baj. Az időzítésnek ebben az esetben is kiemelt szerepe van” – zárta gondolatait Kovács László, a Follow Marketing tulajdonosa.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

2024. november 18. 09:58

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06