Az LG és a SoundHound megoldásával akár beszélgethetünk is majd az autónkkal
Egyetértési megállapodást írt alá az LG Electronics (LG) és a SoundHound AI, Inc., a hangalapú mesterségesintelligencia-megoldások (Artificial Intelligence, AI) piacának globális szereplője. A két vállalat közösen dolgozik majd a hangalapú AI-technológia integrálásán az autós infotainment-rendszerek (in-vehicle infotainment, IVI) következő generációjában.
A partnerség révén az LG innovatív autós infotainment-rendszere a SoundHound fejlett hangalapú mesterségesintelligencia-platformjával egészül ki, amivel lehetővé válik a párbeszéd alapú hangvezérlés, a legmodernebb kényelmet biztosítva a sofőr és az utasok számára.
Az LG, mint az intelligens fogyasztói elektronikai és IT-üzletág egyik vezető szereplője, új megoldásokkal igyekszik inspirálni az autóipart, ezért mindig törekszik arra, hogy a mobilitás jövőjén innovatív partnerekkel dolgozzon együtt.
A SoundHound fejlett hangalapú AI platformja a Speech-to-Meaning és a Deep Meaning Understanding technológiákra épül. Ezek lehetővé teszik a hangalapú vezérlés élményének előrelépését a hagyományos parancsalapú irányítástól az intuitívabb társalgási funkciók felé a járművezetők és az utasok számára.
Az együttműködés révén a felhasználók a SoundHound hangalapú platformjának minden előnyét élvezhetik — a sofőrök és utasok például a mikrofon és az infotainment-kijelző segítségével egyszerűen, közvetlenül a járműből fizethetnek az üzemanyagért és a parkolásért, de akár ételt is rendelhetnek. Az ilyen hangalapú megoldások révén az összekapcsolt járművek új értékesítési felületet és bevételi forrást jelenthetnek a vállalatoknak.
A hangfelismerés egyre szélesebb körben kezd elterjedni az autóiparban is, miután kezdetben csak választható extraként volt elérhető egyes luxusautó-modellekben. A biztonság és a könnyű kezelhetőség javításával a hangalapú mesterséges intelligencia lehetővé teszi az autógyártók számára, hogy olyan modern szolgáltatások sorát nyújthassák, amelyekkel a járművezetők a kezük használata nélkül, vagy anélkül végezhetnek el feladatokat, hogy a szemüket levennék az útról. A platform szélesebb körű bevezetése az utasüléseken ülők számára is javítani fogja utazási élményt.
A virtuális asszisztensek piaca a várakozások szerint jelentősen növekedni fog a következő évtizedben, ezért egyre több autógyártó ismeri fel annak szükségességét, hogy hangfelismerő funkciókat építsen be járműveibe. Az LG együttműködése a SoundHounddal a várhatóan növekvő kereslet kielégítése és a technológia fejlődésének előremozdítása érdekében jött létre. A két vállalat célja, hogy innovatív, új hangalapú funkciókkal és szolgáltatásokkal bővítse az LG következő generációs autós infotainment-rendszereit, tovább javítva az utazás élményét.
„Nagyon várjuk a közös munkát a SoundHounddal. Azzal, hogy a cég hangalapú mesterségesintelligencia-platformját legújabb autós infotainment-rendszerünkbe integrálhatjuk, egyedi felhasználói élményt teremthetünk az autósok számára” – mondta Eun Seok-hyun, az LG járműalkatrészek üzletágának elnöke. „Ez a partnerség lehetővé teszi, hogy jobban kielégítsük az autóipari ügyfeleink igényeit, és olyan innovatív megoldásokat hozzunk létre, amelyek segítenek a mobilitás jövőjének előremozdításában.”
„Az LG-vel kötött megállapodásunk lehetővé teszi, hogy az autógyártók olyan hangalapú infotainment-élményt nyújthassanak, amelyet a felhasználók életük minden területén igényelnek, függetlenül a járművek méretétől" – mondta Keyvan Mohajer, a SoundHound elnök-vezérigazgatója. „Olyan korszakot indítunk el, amelyben az emberek részéről kialakul az elvárás, hogy úgy kommunikáljanak az eszközökkel, ahogyan egymással beszélnek, és hogy ezek az interakciók hasznosak és proaktívak legyenek. Ezt a tapasztalatot a legfejlettebb, hangalapú mesterségesintelligencia-technológia teszi lehetővé."
A kaliforniai székhelyű SoundHound a mesterséges intelligencia alapú hangfelismerő és természetes nyelvi feldolgozási megoldások vezető innovátora. A vállalat számos iparágban tevékenykedik, többek között a hangtechnológia, a távközlés, a pénzügyi szolgáltatások és az autóipar területén.
Kapcsolódó cikkek
- Ezzel a néhány trükkel sokat spórolhatunk a villanyszámlán
- Az LG csatlakozik a Connectivity Standards Alliance igazgatótanácsához
- Már Magyarországon is előrendelhető az LG díjnyertes, egyedi formátumú monitora
- Ruhaápolási megoldások mesterséges intelligenciával
- Tudásmegosztó platformot mutatott be az LG és az Element AI
- UV-fénnyel fertőtlenítő robotot mutatott be az LG
- Az LG elhozta a mosás következő generációját
- CES 2020: Mesterséges intelligencia az LG-vel
- Valódi 8K képminőségű, mesterséges intelligenciával felszerelt tévék az LG-től
- Okos funkciókkal ellátott sütők az LG-től
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az olaszoknál folytatta európai terjeszkedését a hozzánk ősszel érkező Omoda
Július elején újabb európai piacra lépett be a Chery Group az Omoda és Jaecoo márkákkal, Olaszországban teljes körű szolgáltatással elindult a kínai gyártó járműveinek értékesítése. A társaság globális terjeszkedési stratégiája szerint 2030-ig világszerte több mint 60 piacon jelenik meg ez a két brand, szeptemberben Magyarországon is megkezdik az Omoda 5 forgalmazását.
Kína autóipara: honnan jön, és hova tart?
Négy évtized elég volt ahhoz, hogy a semmiből a világ első számú autóipari nagyhatalmává emelkedjen Kína. Számaik kétségtelenül impozánsak, ám nem feltétlenül tükrözik, hogy mire is számíthatunk még a kínai autógyártóktól.
Így vásárolunk autót – az ár mellett a márka és a műszaki paraméterek számítanak leginkább
A 16-59 éves magyarok közel egyötöde tervez autóvásárlást a közeljövőben, több mint felük kétmillió forint alatti összeget szán erre – derül ki a Chery Group megbízásából készült, reprezentatív felmérésből. Bár a többség számára az ár a legfontosabb szempont, a férfiak körében ugyanennyire számít az is, hogy megbízható és ismert gyártó járműve legyen, illetve sokan kiemelték a műszaki paramétereket is.
Az LG és a ChargePoint közösen bővítik globális elektromosautó-töltőhálózatukat
Az LG Electronics (LG) a közelmúltban egyetértési nyilatkozatot és végleges megállapodást írt alá az elektromos járművek (EV) kereskedelmi célú töltésére vonatkozóan az Egyesült Államokban a ChargePoint vállalattal, az EV-k hálózati töltési megoldásainak vezető szolgáltatójával. Az LG egyrészt arra számít, hogy az egyetértési nyilatkozat felgyorsíthatja az EV-töltési üzletág növekedését, másrészt további lendületet adhat a vállalat B2B tevékenységei bővülésének, illetve a társaság intelligens életmód-megoldásokat kínáló vállalattá történő átalakulását is támogatja.
A legdinamikusabban fejlődő autógyártók között a Chery Group
A nemzetközi autóipari trendekre rácáfolva, kiugróan jó értékesítési eredményeket ért el az év első négy hónapjában a Chery Holdings Group. A kínai gyártó éves összevetésben több mint felével növelte értékesítését a január-április közötti időszakban, az elektromos és plug-in hibrid járműveknél pedig több mint kétszeres fejlődést ért el. A társaság Omoda 5 modellje szeptembertől Magyarországon is elérhető lesz, novemberben pedig várhatóan az autó elektromos verziója is megérkezik hozzánk!