A Siemens Mobility bemutatja a vasút jövőjét
A Siemens Mobility bemutatja az InnoTrans 2022 kiállításon a Siemens Xcelerator nevű új, digitális üzleti platformját. A Siemens Xcelerator egy nyílt, digitális üzleti platform. Célja, hogy olyan partnerekből álló hatékony ökoszisztémát hozzon létre, amelynek tagjai közösen képesek széles körben felgyorsítani a digitális átalakulást és a mobilitás magas fokú fenntarthatóságát. Azáltal, hogy a mobilitási ökoszisztéma minden résztvevője számára interfészeket nyit meg, a Siemens Xcelerator segít összekapcsolni a való világot a digitális világgal. Ezzel, a maga nemében az első ilyen innováció a vasúti ágazatban.
“A Siemens Xceleratorral nyílt interfészeket hozunk létre, amelyek lehetővé teszik a folyamatos adatcserét a vasúthálózat különböző alrendszerei között. Digitális technológiáink, szolgáltatásaink és innovációink a rendszer akár 100%-os rendelkezésre állását, nagyobb pontosságot és a vonatok jobb kihasználását teszik lehetővé, ami mind az üzemeltetők, mind az utasok számára előnyös. Ezeken felül a kényelem és a hatékonyság új szintjét is megteremti ”, mondta Michael Peter, a Siemens Mobility globális CEO-ja.
Siemens Xcelerator – az egorendszerektől az ökorendszerig
A Siemens Xcelerator tartalmaz egy átfogó, gondozott portfóliót, digitális és IoT-ra alkalmas lehetőségekkel (szoftver, szolgáltatások és kapcsolódó hardver) az ipar, az épületek, a hálózatok és a közlekedés számára; egy folyamatosan fejlődő, hatékony ökoszisztémát és egy felfedezésre és oktatásra alkalmas piacteret, valamint ügyfelek, partnerek és szakértők közösségét. A Siemens Xcelerator továbbá a moduláris szoftverek felhőbe való telepítésének építészeti ígéretét is magában hordozza. Ezen túlmenően a Siemens Mobility megnyitja és összekapcsolja a meglévő portfólió egyes részeit, nevezetesen a Mobility Software Suite X-ből és a Railigent X alkalmazáscsomagból származóakat. Ez magában foglalja a vonatösszeállítást, a foglalást és a jegyértékesítést, a készletkezelést, a Mobility-as-a-Service szolgáltatást (MaaS), a digitális szolgáltatásokat és az infrastruktúrát.
Az interfészek horizontális és vertikális megnyitásával az üzemeltetők és az utasok egyaránt profitálhatnak az átjárható és összekapcsolt ökoszisztémából. A mobilitási ökoszisztéma különböző résztvevői, mint például a vonatok, az infrastruktúra, az üzemeltetők, az utasok és a külső partnerek virtuálisan összekapcsolódnak az alkalmazásprogramozási felületeken (API-k) keresztül, hogy zökkenőmentesen, felhő alapúan, nyitottan és könnyen integrálhatóan működjenek együtt.
Siemens Mobility az InnoTranson
Az 2022-es InnoTrans kiállításon a „Destination Digital” mottó alatt a Siemens Mobility négy olyan kulcsfontosságú témakörben mutatja be szolgáltatásait és termékeit, amelyek a fenntartható, kényelmes és költséghatékony vasúti közlekedésben támogatják az ügyfeleket: életciklus-költség-optimalizált vasúti infrastruktúra és gördülőállomány; 100%-os rendszer rendelkezésre állás; maximalizált hálózati kapacitás; optimalizált ügyfélélmény és folyamatok.
Életciklus költségoptimalizált vasúti infrastruktúra és gördülőállomány
Az olyan gördülőállomány platformok, mint a Mireo, Vectron vagy Velaro csökkentik az életciklus teljes költségeit és számos előnyt kínálnak az ügyfeleknek. A vonat műszaki magja, mint például a hajtómű, a forgóvázak és a sebességváltó rendszer többféle vonatváltozatban is használható, míg a többi alkatrész a megrendelő egyedi igényeihez igazítható. A meglévő járműplatformokhoz olyan funkciók is hozzáadhatók, mint a teljes digitalizációs csomag WiFi hozzáféréssel és a tökéletes mobiltelefon-vételre optimalizált ablakokkal vagy a különösen tágas és hatékony belső kialakítás.
A Siemens Mobility vonatai és infrastrukturális megoldásai beépített csatlakoztathatósággal és szolgáltatásokkal rendelkeznek, amelyek segítenek csökkenteni a költségeket, emelni a megbízhatóságot, valamint növelik a meglévő vasúti eszközök értékét.
A vasúti informatikai szoftverek távoli frissítése (Train IT Remote Software Updates) szolgáltatás olyan élvonalbeli megoldás, amely az új szoftvereket a vonatok üzemeltetése közben telepíti, így azok több időt tölthetnek a síneken és kevesebbet a depóban. A szoftverfrissítés korlátozható egyes vonatokra vagy kiterjeszthető egy teljes flottára is, miközben a legmodernebb kiberbiztonsági intézkedések gondoskodnak a kezelők és az utasok biztonságáról.
100%-os rendszer rendelkezésre állás
A Railigent IoT- és AI-alapú alkalmazáscsomag a teljes digitális értékláncot lefedi a rendszer 100%-os rendelkezésre állása érdekében, a vasúti eszközök adatainak intelligens felhasználásával. A Railigent lehetővé teszi a tervezett karbantartást, a hatékony működést és a digitális eszközkezelést a teljes élettartamra vetített költségek optimalizálása érdekében azáltal, hogy egyensúlyba hozza a teljesítményt, a költségeket és a kockázatokat a teljes életciklus során. A Siemens Xcelerator részeként a Siemens Mobility a Railigent szolgáltatás megnyitásával létrehozza a Railigent X szolgáltatást, amellyel lehetővé teszi az ügyfelek és partnerek részére, hogy saját digitális megoldásaikat fejlesszék és biztonságosan használják azokat a szabványosított API-kon keresztül.
Maximalizált hálózati kapacitás
A Siemens Mobility bemutatja, hogy az innovatív digitális technológiák miként teszik lehetővé a hálózati kapacitás maximalizálását és a hatékonyság-növekedést az üzemeltetők számára azáltal, hogy a meglévő vasúti infrastruktúrát például az 5G segítségével a felhőbe helyezik át és virtualizálják a jelzőrendszerek elemeit. Egy egész ország vagy város vasúti műveleteinek egyetlen központi adatközpontból való távvezérlésével számos hardverelem, például a jelzőrendszerek vagy a biztosítórendszerek virtualizálható a karbantartási költségek csökkentése érdekében. Az automatikus vonatüzem (ATO) az elektronikus vonatvezérléssel (ETCS) karöltve tovább csökkentheti vonatok közlekedési idejét, és így akár 30 százalékkal több vonat közlekedhet ugyanazon a vonalon. Ezzel egy időben a pontosság is 15 százalékkal nő.
Optimalizált ügyfélélmény és folyamatok
A Siemens Mobility lehetővé teszi az ügyfelei számára, hogy zökkenőmentes utazási élményt nyújtsanak az utasaik számára: a Siemens Mobility világszerte sikeresen vezette be a Mobility-as-a-Service (MaaS) rendszereket, többek között Dubaiban, Dániában, Luxemburgban, Hollandiában, Andorrában illetve tervben van Spanyolországban is. A digitálisan megtervezett, igényekre szabott közlekedési szolgáltatások lefedik a teljes utazást, valódi háztól-házig lehetőségeket biztosítva ezzel az utasoknak. Az innovatív jegyértékesítési megoldásoknak köszönhetően az utazók mindig a legolcsóbb viteldíjat fizetik egyetlen kártyalehúzással. Az utasélmény fokozása mellett a biztonsági tanúsítvánnyal rendelkező szoftvermegoldások javítják a rendelkezésre állást, az átjárhatóságot és az erőforrások kihasználását, mint például a foglalások és készletek kezelését, a kihasználtság-elemzéseket vagy a hálózat- és kapacitástervezést. Az olyan közelmúltban történt akvizíciók, mint a Sqills és a Padam Mobility gazdagítják a portfóliót, és erősítik a vállalat egyértelmű fókuszát a mobilitás átalakítását szolgáló szoftvermegoldásokra. Ezek a megoldások most először képezik az InnoTrans standjának szerves részét.
A Siemens Mobility stand: 27-es csarnok és szabadtéri kiállítási terület
A Siemens Mobility az idén a 27-es csarnok 230-as standján, valamint a szabadtéri kiállítási területen mutatja be termékeit és megoldásait, beleértve a kulcsrakész vasúti megoldásokat is. A fent említett kiemelt termékeken és szolgáltatásokon kívül a cég a következő járműveket is bemutatja a szabadtéri területen:
- Desiro HC az ODEG részére: A Desiro HC (nagy kapacitású) jármű alkalmas az egyre növekvő utasforgalom kiszolgálására az új Elba-Spree vasúthálózaton. A vonat két meghajtott egyszintes végkocsival és két emeletes, motor nélküli középső kocsival van felszerelve, így értékes energiaforrásokat takarítanak meg. A felszereltséghez tartoznak a speciális bevonattal ellátott ablakok a jobb hálózati vétel érdekében, a fedélzeti WiFi és csatlakozók a vonat egész területén, számos TFT-monitor, valós idejű foglaltság-kijelzők és speciális utasbiztonsági kényelmi rendszer.
- Mireo Plus H – H2goesRail: A Siemens Mobility bemutatja a hidrogénvonatok következő generációját, amely ötvözi az innovatív dizájnt és a legújabb fenntartható technológiát. A Mireo Plus H üzemanyagcellás meghajtással és lítium-ion akkumulátorral van felszerelve, amely a vonóerőt biztosítja, és regeneratív fékezést használ. Egy közös projekt keretében a Deutsche Bahn és a Siemens Mobility egy vadonatúj komplett rendszert tesztel, amely egy új fejlesztésű vonatból és egy új tervezésű töltőállomásból áll.
- Vectron Dual Mode: A kettős meghajtású mozdony egyesíti a teljes értékű dízelmozdonyok előnyeit az elektromos mozdonyokéval. A nagy teljesítményű dízel meghajtás és a felsővezeték használatára szolgáló berendezés kombinációja lehetővé teszi az üzemeltetők számára, hogy rugalmasan reagáljanak a változó útvonali követelményekre.
- Vectron MS 230 km/h: A 230 km/h maximális üzemi sebességével ez a mozdony egyaránt alkalmas hagyományos és nagysebességű vonalakon való közlekedésre a gyors határátlépő személyforgalomban.
- Metro “X-Wagen” Vienna: 34 darab hatkocsis metrószerelvény biztosítja majd a még kényelmesebb és gyorsabb utazást Bécsen keresztül, beleértve a teljesen automatizált U5-ös vonalat is. A vonatok könnyű felépítésűek, több mint 90 százalékos az újrahasznosítási arányuk. 2022-től kezdik meg a személyszállítást az U1-U4 vonalon. Körülbelül 2026-tól teljesen automatizáltan közlekednek majd az új U5-ös vonalon.
- Avenio Nürnberg: A négykocsis Avenio villamosok fokozatosan veszik majd át a személyszállítást az öt vonalból álló és mintegy 40 km üzemi hosszúságú nürnbergi villamoshálózaton. A tágas felszállóhelyek és a széles átjárók gyorsabb utasáramlást és nagyobb kényelmet biztosítanak.
- eHighway teherautó pótkocsival (cocreation trailer): A Siemens Mobility által kifejlesztett eHighway technológia egy olyan dinamikus töltőrendszer, amely a nehéz tehergépjárműveket áramszedőn keresztül látja el a felsővezetéken keresztül árammal. A rendszer csökkenti a helyi légszennyezést és jelentősen hozzájárul a közlekedési szektor szén-dioxid-mentesítéséhez. A kiállításon bemutatott teherautó pótkocsija az InnoTranson bemutatótérként funkcionál majd, melyben a Siemens Mobility vasúti infrastruktúra üzletágának digitális világát mutatják be az ügyfeleknek.
Kapcsolódó cikkek
- A Siemens támogatásával épül a világ legnagyobb szuperkondenzátor gyára
- A Siemens termosztátja szén-dioxid szenzorral őrzi a levegő minőségét
- E-autózásban erősít a Brau Union
- Ultragyors e-töltő hálózatba ruház be a Siemens és a Volkswagen
- Ipari analitikai céget vett a Siemens
- Célkeresztben a vezeték nélküli autótöltés
- Eszközadatok: A „csináld magad” a múlté
- Hibaanalízis mesterséges intelligenciával
- Újabb megoldás segíti az áramhálózat digitalizációját
- A Siemens Mobility akkumulátoros vonatokat szállít Dániába
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Gyakornoki lehetőségek és álláshelyek várták a hallgatókat a Széchenyi-egyetem Állásbörzéjén
A győri Széchenyi István Egyetem novemberi Állásbörzéjén közvetlenül találkozhattak a hallgatók és a térség gazdasági életének meghatározó szereplői. A résztvevők nemcsak az állásajánlatokat ismerhették meg, de a hallgatói csapatokhoz való csatlakozás lehetőségét, sőt a jelentkezés és a felvételi interjúk fortélyait is.
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.