K&H: megtriplázódott a villanyautók száma Magyarországon
Látványos bővülés vár a villanyautók piacára az uniós piacokon, a tervek szerint ugyanis 2035-től várhatóan csak elektromos autókat lehet értékesíteni. Magyarországon 2020 májusa óta megháromszorozódott a tisztán elektromos személyautók száma, igaz, a teljes autóparkhoz képest még marginális az arányuk – derül ki a K&H összeállításából. A pénzintézet pedig kedvező kamatozású lízingkonstrukciót nyújt a magyar cégeknek ahhoz, hogy villanyautóval bővítsék a flottájukat, ezzel is segítve a vállalkozások kiadásainak csökkentését, lendületet adva az elektromobilizációnak.
Teljesen átalakulhat az uniós autópiac, miután a brüsszeli döntéshozók elfogadták azt a tervezetet, amely szerint 2035-tól csak elektromos autókat lehet értékesíteni az Európai Unió tagországaiban. Egyelőre javaslatról van szó, amely még változhat, de az irány egyértelmű, a lokális kibocsátás nélkül közlekedő villanyautók lesznek a fókuszban. A tisztán elektromos autók piaca fokozatosan bővül évről évre Európa-szerte és Magyarországon is. Idén május végén több mint 27 ezer tisztán elektromos autót tartottak nyilván hivatalosan a magyar piacon, ami éves összevetésben 82 százalékos növekedésnek felel meg. 2020 májusához képest pedig 200 százalékos bővülést takar. Azaz két év leforgása alatt megháromszorozódott a tisztán elektromos autók száma Magyarországon – derül ki a K&H összeállításából.
Lízingkonstrukció alacsony kamattal
„A növekedés látványos, de hozzá kell tenni, hogy a 27 ezer villanyautó marginális részét képezi a teljes magyar autóparknak. Hiszen a múlt év végén közel 4 millió személyautó volt Magyarországon, tehát kevesebb mint 1 százalékos a részesedésük,” – mondta Suba Levente, a K&H fenntarthatóságért felelős vezetője. Hozzátette: „Fontos látni, ha az uniós javaslatból végleges szabály születik, az még kevés lesz ahhoz, hogy valódi forradalomról beszéljünk. Ugyanis ahhoz, hogy a villanyautók valóban elterjedjenek, megfelelő töltőinfrastruktúrára van szükség. Emellett a villanyautók árának is mérséklődnie kell ahhoz, hogy tényleg népautókká válhassanak.”
Itt kulcsszerepet kap a finanszírozás, amelyben a K&H megtette az első lépést. Idén júniusban bevezette a K&H zöldautó finanszírozást. Ennek keretében a magyar vállalkozások – köztük akár az egyéni vállalkozók – legfeljebb egy darab használt vagy új, tisztán elektromos autót szerezhetnek be a piacon vállalkozók számára elérhető lízing konstrukciók kamatához képest több százalékponttal alacsonyabb kamatozású, forintalapú lízingkonstrukció segítségével.
Kapcsolódó cikkek
- E-autózásban erősít a Brau Union
- Nemcsak világít, autót is tölt a lámpaoszlop
- Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt
- K&H: túl drágák az elektromos autók? Rövid a hatótáv?
- Gyors és felhasználóbarát töltés az ABB megoldásával
- Már minden huszadik eladott autó elektromos vagy tölthető hibrid Magyarországon
- Bázel az ABB töltési technológiáját választja e-buszflottájának üzemeltetéséhez
- Megjelent az ABB Decoded podcast legújabb epizódja
- Az elektromos autók fogyasztását is feltüntetik a benzinkutakon
- E-autó töltés a kanapénkról, gombnyomásra
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az olaszoknál folytatta európai terjeszkedését a hozzánk ősszel érkező Omoda
Július elején újabb európai piacra lépett be a Chery Group az Omoda és Jaecoo márkákkal, Olaszországban teljes körű szolgáltatással elindult a kínai gyártó járműveinek értékesítése. A társaság globális terjeszkedési stratégiája szerint 2030-ig világszerte több mint 60 piacon jelenik meg ez a két brand, szeptemberben Magyarországon is megkezdik az Omoda 5 forgalmazását.
Kína autóipara: honnan jön, és hova tart?
Négy évtized elég volt ahhoz, hogy a semmiből a világ első számú autóipari nagyhatalmává emelkedjen Kína. Számaik kétségtelenül impozánsak, ám nem feltétlenül tükrözik, hogy mire is számíthatunk még a kínai autógyártóktól.
Így vásárolunk autót – az ár mellett a márka és a műszaki paraméterek számítanak leginkább
A 16-59 éves magyarok közel egyötöde tervez autóvásárlást a közeljövőben, több mint felük kétmillió forint alatti összeget szán erre – derül ki a Chery Group megbízásából készült, reprezentatív felmérésből. Bár a többség számára az ár a legfontosabb szempont, a férfiak körében ugyanennyire számít az is, hogy megbízható és ismert gyártó járműve legyen, illetve sokan kiemelték a műszaki paramétereket is.
Az LG és a ChargePoint közösen bővítik globális elektromosautó-töltőhálózatukat
Az LG Electronics (LG) a közelmúltban egyetértési nyilatkozatot és végleges megállapodást írt alá az elektromos járművek (EV) kereskedelmi célú töltésére vonatkozóan az Egyesült Államokban a ChargePoint vállalattal, az EV-k hálózati töltési megoldásainak vezető szolgáltatójával. Az LG egyrészt arra számít, hogy az egyetértési nyilatkozat felgyorsíthatja az EV-töltési üzletág növekedését, másrészt további lendületet adhat a vállalat B2B tevékenységei bővülésének, illetve a társaság intelligens életmód-megoldásokat kínáló vállalattá történő átalakulását is támogatja.
A legdinamikusabban fejlődő autógyártók között a Chery Group
A nemzetközi autóipari trendekre rácáfolva, kiugróan jó értékesítési eredményeket ért el az év első négy hónapjában a Chery Holdings Group. A kínai gyártó éves összevetésben több mint felével növelte értékesítését a január-április közötti időszakban, az elektromos és plug-in hibrid járműveknél pedig több mint kétszeres fejlődést ért el. A társaság Omoda 5 modellje szeptembertől Magyarországon is elérhető lesz, novemberben pedig várhatóan az autó elektromos verziója is megérkezik hozzánk!