A magyarok negyede már fenntarthatóan működő szálláshelyet keres
A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos izzók, illetve napelemek telepítésével tennék még zöldebbé a szálláshelyeket, de sokan vannak, akik a hatékonyabb energiafelhasználásban látják a megoldást.
A legtöbben szállodában (39%), illetve panzióban (26%) szállnak meg nyaralásuk során, minden negyedik válaszadó pedig magánházat bérel ki – derül ki a Schneider Electric július második felében végzett online felméréséből. A szálláshely kiválasztása során az ár a legfontosabb szempont, a megkérdezettek közel 37 százaléka ezt a tényezőt említette első helyen, de 30 százalék fölött volt azok aránya is, akik az elhelyezkedést emelték ki. A szolgáltatások minősége és mennyisége az online kutatásra válaszolók mintegy negyede számára kiemelten fontos.
Bár a kényelem csak a válaszadók mintegy ötödénél számít kiemelt szempontnak a szálláshely kiválasztása során igen magas, 60 százalék azok aránya, akik hasznosnak tartják, hogy maguk állíthassák be a szobák kényelmi funkcióit, mint például a hőmérsékletet, fényerőt, vagy az árnyékolást. Mindössze 8 százalék nyilatkozta azt, hogy egyáltalán nem érdekli, hogy beállíthatja-e a szállásul szolgáló szoba környezeti paramétereit.
Az elmúlt évek trendjei kezdenek megmutatkozni a szállásválasztásnál is, egyre többen vannak ugyanis, akik a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe veszik, amikor eldöntik, hogy milyen helyen töltik a nyaralást. A válaszadók 24 százaléka jelezte, hogy csak olyan szálláshelyet választ, ahol odafigyelnek a fenntarthatóságra, és további 70 százalék szintén pozitívan értékeli az ilyen törekvéseket.
A Schneider Electric online kutatása során kíváncsi volt arra is, hogy a magyarok hogyan tennék „zöldebbé” a szálláshelyeket. A lehetséges válaszok közül a legtöbben, 49% úgy gondolja, hogy minden hotelnek át kellene állnia energiatakarékos fényforrások használatára. Szintén sokan, a válaszadók 42 százaléka látja úgy, hogy a napelemek telepítése fontos lépés lenne a szállodák számára a fenntarthatóság felé. Közel 38 százalék pedig azt emelte ki, hogy a szálláshelyeknek digitális megoldások alkalmazásával kellene hatékonyabbá tenniük az energia- és vízfelhasználásukat.
„A saját igényeink szerint beállított hőmérséklet, optimális szögben leengedett redőnyök, a kikapcsolódást segítő hangulatfények – akár így is fogadhatja ma már egy szállodai szoba a belépő vendéget. Érdemes tehát szállás foglalásakor tájékozódni, hogy a kiszemelt szálloda mennyire él a modern technika adta lehetőségekkel. Ráadásul, ha olyan szálláshelyet választunk, ahol digitális megoldásokat vetnek be az ügyfélélmény növelésére, még a bolygónkért is teszünk, mivel az ezeket kiszolgáló háttérrendszerek számos olyan lehetőséget kínálnak az üzemeltetők számára, amelyekkel energiát spórolhatnak. A rendszer képes egyedi igényekhez beállítani a szoba hőmérsékletét, hangulatfényeit vagy árnyékolását, és ha nem tartózkodunk ott, automatikusan energiatakarékos módba helyezi magát. Összességében akár 30 százalékkal is csökkenthető a hűtésre, fűtésre felhasznált energia mennyisége” – mondta el Racsek Dániel, a Schneider Electric üzletfejlesztési igazgatója.
Az energiaárak változása miatt egyre tudatosabban törekednek a vállalkozások a kiadásaik mérséklésére. A korszerű épületautomatizálás tökéletes eszköz arra, hogy a szállodák kezelhető szinten tartsák működési költségeiket, ami előnyt is jelenthet a versenytársakkal szemben, hiszen az emelkedő energiaárak miatt nem kell feltétlenül emelni a díjaikat. Az ár pedig, ahogyan az a mostani kutatásból is látszik, még mindig a legfontosabb szempont a szálláshely kiválasztásánál a magyarok körében.
A Schneider Electric ’Okoshotel kutatásának’ adatfelvétele online formában, önkéntes módon, 2022. július 19. és július 31. között zajlott. A kérdőívet 669-en töltötték ki.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Okos rendszerekkel tizedére eshet az energiafelhasználás
- 200 ezer forint értékű plusz juttatást kapnak a Schneider Electric dolgozói
- Összefognak a nagyágyúk a bolygónkért
- Ne égessük két végén az energiát!
- Zöld versenyt hirdet a Schneider Electric
- Új szakembert igazolt fenntarthatósági csapatába az SAP
- A DHL Express élen jár a fenntarthatóság terén
- Munkaerőhiány fenyeget az adatközpontokban – ez lehet a megoldás
- Vízügyekben is nyerő a Schneider Electric
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb elismerés a Schneider Electricnek a Világgazdasági Fórumtól
Sokszínűségi, Egyenlőségi és Befogadási Példaképnek nyilvánította a Világgazdasági Fórum a Schneider Electric és a Plan International közös programját, amely a nők gazdasági és társadalmi fejlődését támogatja a Száhel-övezetben. A kezdeményezés célja, hogy a megfelelő ismeretek átadásával, az iskolák fejlesztésével és a vállalkozói kedv erősítésével segítse a női vállalkozók szerepvállalását a folyamatosan növekvő megújulóenergia-ágazatban.
Űrtechnológiát hoz a hálószobákba a tollszakma hazai képviselője
Mi köze a NASA technológiájának az ágyneműkhöz? Hány éves párnákon alszanak a luxusszállodák vendégei? És miért vásárolnak a kínaiak óriási takarókat, míg az európaiak inkább külön takaródznak? A főként nemzetközi piacra termelő, teljesen magyar tulajdonú Naturtex Kft. ügyvezetője, Gellért Balázs beszélt az alváskultúra világszintű különbségeiről, a fenntartható tollfeldolgozásról, valamint arról, hogyan változtatja meg az iparágat az automatizáció és a mesterséges intelligencia.
A Bridgestone integrálja a mesterséges intelligenciát a gumiabroncs-fejlesztésbe
A Bridgestone új, csúcstechnológiás Driver-in-the-Loop (DiL) szimulátort telepít a Róma melletti EMEA régiós kutatás-fejlesztési központjába. Az új szimulátor, amelyben a tesztpilóta valós időben, aktívan irányítja az autót, kiegészíti a vállalat virtuális gumiabroncs-fejlesztési technológiáját (VTD) és egy újabb lépést jelent a teljesen digitális abroncsfejlesztési folyamat megvalósítása felé. Az innovációval a Bridgestone a mesterséges intelligenciát (MI) ötvözve képes lesz a gumiabroncsok és járművek együttes szimulációjára, amely fellendíti az innovatívfejlesztési folyamatokat, és a fenntarthatósági törekvéseket, miközben csökkenti a piacra jutási időt.