„Miben segíthetek?” – kérdezi a digitális asszisztens
Az elmúlt esztendőkben számos bank kezdett digitális asszisztenst alkalmazni. A mesterséges intelligencia erejét hasznosítva a digitális asszisztensek időt takarítanak meg az ügyfelek számára az alapvető banki műveletek terén, akik így még egyszerűbben, gyorsabban és kényelmesebben intézhetik pénzügyeiket.
Egyre többen szoknak hozzá, hogy mindennapos online kereséseikhez, útvonaltervezéshez, feladat kiadáshoz olyan hang-vezérelt okos alkalmazásokat vegyenek igénybe otthonukban, mint az Alexa, a Siri vagy a Google Segéd. „Ahogy a hangalapú vezérlés technológiája egyre hatékonyabbá és pontosabbá válik, sokak számára úgy válik egyre egyszerűbbé, hogy banki műveleteiket telefonon keresztül, egyszerű beszédhanggal végezzék, ahelyett, hogy kézzel írnák be a szükséges információkat” – mondja a téma szakértője, Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője. Németh Balázs néhány olyan nemzetközi példát is említ, amelyeket javítják a bankolás élményét és amelyek miatt sokan szívesen kipróbálnák ezeket az új digitális segítőket.
Egyszerűbb keresés
Amennyiben a folyószámlánkról alapvető információra van szükségünk ‒ de nem akarjuk felhívni az ügyfélszolgálatot, vagy nem akarunk belépni az e-bankba ‒, a digitális asszisztens egyszerűen megmondja az egyenlegünket. A legtöbb digitális asszisztens ‒ mint például a Chase Bank Digitális Asszisztense ‒ megmutatja a folyószámla egyenlegét, segíti a számlák kifizetését vagy átutalások kezdeményezését, áttekintést ad a megtakarításokról és ha kérjük, megadja a bankszámla számát is. Képes abban is segíteni, hogy szükség esetén zároljuk a bankkártyánkat, és a legfontosabb banki ügyleteket elintézi a mobilapplikáción keresztül.
Semmit a kéznek
Ha elege van a karakterek bepötyögéséből, a helytelen szavakat átíró javítóprogramokból, a digitális hangasszisztens gyorsabb és egyszerűbb utat kínál a bankszámlával kapcsolatos információk megszerzésére. Egyes digitális asszisztensek beszélnek is, ahogy például Erica, a Bank of America mobilapplikációjában működő virtuális segéd. Vagy a US Bank Smart nevű asszisztense, amellyel lehet beszélgetni, csak gombok nyomogatásával utasításokat adni, vagy éppen be is lehet pötyögni a kérést.
„A digitális hangasszisztensek azoknak az ügyfeleknek jelentenek könnyebbséget, akik szívesen használnak más, hangvezérelt szolgáltatásokat is a telefonjukon, így hasonló élményben részesül egy banki digitális asszisztens esetén is” – teszi hozzá Németh Balázs.
Gyors tranzakciók
Az olyan banki virtuális hangasszisztensek segítségével, mint Erica-val vagy a Smarttal, egyszerűen és gyorsan lehet pénzt utalni, legyen szó akár családtagokról, barátokról vagy például szolgáltatókról. A Smartnak például hangutasításba lehet adni, hogy végezzen el egy átutalást. Elegendő annyit mondani, hogy „Helyezz át pénzt a megtakarítási számláról a folyószámlára!”; vagy „Küldj Gézának ötezer forintot!”; „Jegyezz elő harminc ezer forint határidős átutalást az autó törlesztésére!”.
A jövő bankja
A pénzintézetek világszerte hatalmas összegeket fordítanak a digitális technológiák fejlesztésébe. A digitális bankolás ma már természetes. Ahogy a digitális ügyfélszolgálati technológia fejlődik és egyre inkább elterjed a Sirihez, az Alexához és a Google Segédhez hasonló hangvezérelt applikációk használata, a banki ügyfelek úgy fognak egyre inkább a virtuális asszisztens által nyújtott szolgáltatásokra támaszkodni.
„A K&H Csoport a digitális technológiák innovatív alkalmazása révén igyekszik segíteni ügyfeleit, hogy még sikeresebbek legyenek pénzügyeik terén” – mondja Németh Balázs, aki kiemeli: „a jövőben egyre okosabb digitális eszközöket alkalmaznak majd a bankok, amelyek egyre inkább személyre szabott információkat, később pénzügyi tanácsokat is nyújtanak majd az ügyfeleknek”.
Kapcsolódó cikkek
- K&H: lényegesen kevesebbet szánnak a cégek innovációra
- Mesterséges intelligencia segíti az uszoda szellőztetését
- K&H: megtriplázódott a villanyautók száma Magyarországon
- Az LG és a SoundHound megoldásával akár beszélgethetünk is majd az autónkkal
- A Continental digitális megoldást fejlesztett a raktér kiszámításához
- Így fog minket segíteni a mesterséges intelligencia a következő 10 évben
- A Codecool programozóiskola ügyfélszolgálata is a Talk-a-Bot rendszerét használja
- A generációváltás gyorsíthatja a családi cégek digitalizációját
- Így alakítják a jövőt a Pécsi Tudományegyetem hallgatói
- Túl a százezren az okoseszközzel fizetők száma a K&H-nál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Okos klímatechnológia a jövő otthonaiban
A Samsung részt vesz az ISH 2025 rendezvényen, amely március 17. és 21. között zajlik Frankfurtban, és amely a világ vezető szaniter-, fűtési és légkondicionáló (HVAC) ipari szakkiállítása. A vállalat innovatív megoldásokat mutat be, amelyek célja a kényelmet és az összekapcsolhatóságot javítani lakossági és kereskedelmi környezetekben.
A Wolt és a Yettel együttműködése: Mobiltelefonok és tartozékok egy kattintásra
A Yettel új értékesítési csatornát nyitott: elsőként a hazai mobilszolgáltatók közül a Wolt alkalmazásán keresztül is rendelhetők feltöltőkártyás mobiltelefonok, SIM-kártyák és különféle tartozékok a Yettel üzletekből.
A Xiaomi történelmi pénzügyi eredménnyel zárta a 2024-es évet
A Xiaomi Corporation közzétette a 2024. december 31-én zárult pénzügyi évre vonatkozó, auditált konszolidált eredményeit. A Csoport negyedéves bevétele először lépte át a 100 milliárd jüant a 2024. évi negyedik negyedévben, miközben az éves és negyedéves teljesítménye meghaladta a piaci várakozásokat. A Xiaomi éves árbevétele 35%-kal nőtt az előző évhez képest, és elérte a 365,9 milliárd jüant, míg a korrigált nettó nyereség 41,3%-kal, 27,2 milliárd jüanra emelkedett. A 2024 negyedik negyedévében a teljes árbevétel 109 milliárd jüanra nőtt, ami 48,8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, miközben a korrigált nettó nyereség 69,4%-kal, 8,3 milliárd jüanra emelkedett, így jelentősen túlteljesítette a piaci várakozásokat.
Sintra AI: Az új digitális asszisztens
A mesterséges intelligencia (AI) ügynökök egyre több területen jelennek meg, céljuk pedig a mindennapi munka megkönnyítése. A Sintra AI, egy új platform, azt ígéri, hogy segít automatizálni a napi feladatokat, így csökkentve az adminisztratív terheket. De vajon érdemes belevágni?