Okosgyárat épít Dunavecsén a Schneider Electric
Korunk legmodernebb technológiai és digitális megoldásait használja majd a Schneider Electric új gyártó üzeme Dunavecsén, amelyben várhatóan 2024-ben indulhat meg a termelés. Az üzemben elektromos elosztóberendezésekhez szükséges középfeszültségű termékeket állítanak majd elő. A beruházás értéke eléri az 16 milliárd forintot (40 millió Eurót).
Dunavecsén építi meg legújabb termelő üzemét a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. Az okosgyár területe 20 ezer négyzetméter lesz és az üzem korunk minden technológiai, fenntarthatósági és digitális elvárásának megfelel majd: karbonsemleges működés mellett és a legfejlettebb ipari technológia segítségével gyártanak majd elektromos elosztóberendezésekhez szükséges középfeszültségű termékeket. A helyszínválasztásban nagy szerepe volt az M8-as autópálya, valamint a Schneider Electric Szigetszentmiklóson működő Közép-európai Logisztikai központja (CEELog) közelségének, valamint annak, hogy a társaság globális beszerzési központja (GSC) szintén Magyarországon, Budapesten működik. Az új üzem alkalmas lesz az európai piaci igények teljeskörű kiszolgálására.
„Az új beruházás egyértelmű megerősítése Magyarország kiemelt szerepének a Schneider Electricnél, és tovább növeli versenyképességünk a középfesztültségű termékek európai piacán. Vállalatcsoportunk egyértelmű növekedésre számít a jövőben. Gondoljunk csak a fosszilis tüzelőanyagok kiváltására és a megújuló energiafelhasználás egyre növekvő arányára mind kiskereskedelmi, mind ipari oldalon; az e-mobilitás kiemelkedő térnyerésére; vagy a digitalizáció valamint az adatközpontok iránti egyre erőteljesebb igényekre. Mindezek eredményeképpen folyamatosan fejleszteni kell a közműhálózatokat, optimalizálni energiafelhasználásunkat. Éppen ezért a Schneider Electricnél készen állunk a mostanihoz hasonló beruházásokra és fejlesztésekre, hogy a lehető legkomplexebben és a legmagasabb szakmai színvonal mellett tudjuk kiszolgálni ezeket a felmerülő igényeket” – mondta el a bejelentés kapcsán Veres Zsolt, a Schneider Electric vezérigazgatója.
Az üzemben várhatóan 2024-ben indul majd meg a termelés, és a tervek szerint 500 magasan kvalifikált munkahelyet biztosítanak majd a környéken élőknek 2025 után.
A Schneider Electric 1991 óta van jelen Magyarországon. A hazánkban mintegy 2000 főt foglalkoztató társaságnak jelenleg négy gyára (két zalaegerszegi, egy gyöngyösi és egy kunszentmiklósi üzem) és egy régiós feladatokat ellátó, több mint 20 országot kiszolgáló logisztikai központja (CEElog Szigetszentmiklós) van Magyarországon. Emellett Budapesten működik az üzleti, értékesítési és ügyfélszolgálati központ (Front Office), valamint Energia- és Fenntarthatósági Szolgáltatóközpontjának (SB, Sustainability Business) európai központja. A társaság globális pénzügyi és beszerzési szolgáltatásokat nyújtó központjának (GSC, Global Supply Chain) szintén a magyar főváros ad otthont.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint egymillió embernek vitt zöld áramot a Schneider Electric
- Zöld megoldásokkal segíti az afrikai áramellátást a Schneider Electric
- Egyre több kibertámadásra figyelmeztet az „okosipar”
- Harmadszor is a beszállítói toplista élén a Schneider Electric Európában
- A magyarok negyede már fenntarthatóan működő szálláshelyet keres
- Okos rendszerekkel tizedére eshet az energiafelhasználás
- 200 ezer forint értékű plusz juttatást kapnak a Schneider Electric dolgozói
- Összefognak a nagyágyúk a bolygónkért
- Zöld versenyt hirdet a Schneider Electric
- Munkaerőhiány fenyeget az adatközpontokban – ez lehet a megoldás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?