BlueVoyant: A médiaipar számos kiberbiztonsági kihívással néz szembe

forrás: Prím Online, 2022. október 5. 12:38

A kiberbiztonsági vállalat jelentése szerint a médiatartalom előállítását és terjesztését támogató, kulcsfontosságú szolgáltatók közel harmadát fenyegetik biztonsági kockázatok a nyilvánosan hozzáférhető felületeik sebezhetősége miatt.

A médiaipar ökoszisztémája az egyik legösszetettebb, ami komoly kihívást jelent a vállalatok számára a tartalmak biztonságos előállítása, terjesztése és kezelése szempontjából. A médiavállalatok ugyanis egészen a tervezéstől a kameráig és a kamerától a fogyasztóig függnek a beszállítóktól, szolgáltatóktól, partnerektől és a különböző technológiáktól. 

 

Az iparágvezető kiberbiztonsági vállalat, a BlueVoyant Media Industry Cybersecurity Challenges: A Vendor Ecosystem Analysis (Médiaipari kiberbiztonsági kihívások: a beszállítói ökoszisztéma elemzése) című jelentése rávilágított, hogy a médiavállalatokat kiszolgáló cégek 30%-át fenyegetik jelentős biztonsági kockázatok a nyilvánosan is hozzáférhető, online felületeiken felfedezett biztonsági rések miatt. Ezeket a kritikus sebezhetőségeket a kiberbűnüzők is könnyen kihasználhatják, ami tartalomvesztéshez és működési zavarokhoz vezethet. 

 

A kutatást a BlueVoyant Terrain: 3PR (beszállítói láncot érintő kiberkockázat-kezelés) platformjának segítségével végezték, amely a kibertámadók által is használt technikák alkalmazásával azonosítja a vállalatok szoftvereinek sebezhetőségeit és a visszaélésekre lehetőséget adó egyéb sérülékenységeket, valamint felméri a lehetséges célpontokat is.

 

 

A tanulmányt Joel Molinoff, a BlueVoyant alelnöke, a CBS Corporation volt vezető alelnöke és információs kockázatokért felelős vezető tisztségviselője, valamint Dan Vasile, a BlueVoyant stratégiai fejlesztésért felelős alelnöke, a Paramount információbiztonságért felelős volt alelnöke vezette.

 

„A médiaipar számos kiberbiztonsági kihívással néz szembe a bevételeket közvetlenül befolyásoló tartalomszivárgástól kezdve a terjesztési csatornák elleni kibertámadásokon át a zsarolóprogramokig – nyilatkozta Molinoff – A jelentésből kiderül, hogy a médiaszolgáltatók kitettsége biztonsági kockázatok tekintetében nagyobb, mint más iparágak beszállítóié. Jó hír azonban, hogy proaktív intézkedésekkel a médiaipar javíthat kibervédelmi helyzetén.”

 

A felmérés egyéb fontos megállapításai:

• A biztonsági kockázatoknak kitett médiaszolgáltatók aránya kétszerese a BlueVoyant által monitorozott vállalatokból álló, több iparágat felölelő referenciaértéknek.

• A tartalomkezelési megoldásokat kínáló, leggyakrabban igénybe vett szolgáltatók felénél azonosítottak potenciális biztonsági kockázatokat rejtő sebezhetőségeket.

• Az is gond, hogy a médiaiparban a fenyegetés megállapítása után a javítások nem történnek meg időben, az azonosított biztonsági résekkel rendelkező rendszerek 60%-a ugyanis hat héttel a kockázat felfedezését követően még mindig védtelen.

 

„A digitális ellátási lánc nemcsak a médiaiparban, hanem az összes többi iparágban is gyakori támadási felület – fejtette ki Vasile. – Kibervédelmi helyzetük javítása érdekében a vállalatoknak folyamatosan monitorozniuk kell szállítói ökoszisztémájukat és prioritásként kezelni a legkritikusabb megállapításokat.”

Biztonság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ki vigyáz az adataidra, ha te nem? – a magyarok 90 százalékánál már próbálkoztak online csalók, adathalászok

Találkoztál már az online térben adathalászokkal? Estél már áldozatául vírusoknak, hackereknek? Ismered az online veszélyeket és védekezel is ellenük? Az ESET biztonsági szoftverek hazai forgalmazója, a Sicontact Kft. 2024 októberében ezeket a kérdéseket tette fel generációs attitűdkutatása során. Jó hír, hogy az online veszélyek ismertsége egyre magasabb és egyre többen védekeznek a tudatosság mellett védelmi szoftverekkel is – de még bőven van tennivalónk.

2024. december 18. 13:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14