Európa egyre jobban felkészül az elektromos autózásra
Kína után négy európai ország – Norvégia, Svédország, Németország és az Egyesült Királyság készült fel leginkább az elektromos autók elterjedésére – derül ki a világ 14 legnagyobb járműpiacát vizsgáló EY kutatásból. Magyarországon 2 év alatt megháromszorozódott a villanyautók száma.
Továbbra is Kína áll a leginkább készen az elektromos járművek térnyerésére mind a kereslet-kínálat, mind pedig a szabályozási környezet szempontjából. A világ 200 legnagyobb lítium-gyárából 122 ebben az országban található, 2021-ig a világ egyenáramú gyorstöltőinek 41 százalékát is ide telepítették. Kína egyben az árammal működő gépkocsik legnagyobb piaca, a vásárlók több mint fele (51%) legközelebb már villanyautót választana.
A szigorodó normák, a gyártási kapacitás és az infrastruktúra egyre felkészültebbé tette Európát is az elektromos autózásra. Norvégiában (2. hely) például adókedvezményekkel, külön forgalmi sávok és parkolóhelyek kialakításával ösztönzik a fogyasztókat, így a 2021-ben vásárolt új kocsik több mint 70 százaléka elektromos hajtású volt. Németország (3.) és az Egyesült Királyság (5.) a helyi akkumulátorgyártással és az elektromos járművek bevezetésével biztosította be előkelő szerepét. Bár Olaszországban a legmagasabb a villanyautót vásárolni szándékozók aránya (73%), az infrastruktúra hiányosságai és a fejlesztésre szoruló energiagazdálkodás miatt lemaradt a többi európai ország mögött.
Érdekesség, hogy a világ egyik legnagyobb piaca, az Egyesült Államok csak a hetedik helyen áll a listán. Az USA-ban elsősorban az alacsony kereslet gátolja a technológia elterjedését. Az újonnan regisztrált autók kevesebb mint 4 százaléka elektromos és a kutatás szerint az amerikai fogyasztók mindössze 29 százaléka szeretne ilyen meghajtású járművet vásárolni, ami a legalacsonyabb a vizsgált országok közül.
A KSH adatai szerint Magyarországon 2021-ben közel 20 ezer tisztán elektromos autó volt forgalomban. Gyors ütemű a fejlődés, mivel 2019-hez képest megháromszorozódott itthon az ilyen típusú járművek száma. Magyarország az elmúlt években az elektromos akkumulátoriparban is megerősítette pozícióját. Eddig összesen 20 cég több mint 2800 milliárd forintot fektetett be ebbe az iparágba idehaza. A CATL idén ősszel bejelentett gyára további 3000 milliárdos beruházást jelent, ami Debrecenben valósul meg.
„Az energiaárak emelkedése és a szigorodó uniós szabályozások hatására itthon is egyre népszerűbbé válnak a villanyautók. A magyar vezetők több mint fele egy kedvező ajánlat esetén megfontolná, hogy alternatív hajtású járműre váltson. Az átalakuló igények a hazai forgalmazók és kereskedők számára is komoly kihívást jelentenek mind technológiai, mind szolgáltatási szempontból. A folyamatok optimalizálásához komoly segítséget jelenthet egy tapasztalt külső szakértő bevonása. A közvetlen szakmai támogatás érdekében bővítette tevékenységét az EY Magyarországon” – emelte ki László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Ésik Róbert az EY partnereként segíti tovább a vállalatokat
- Az EY az Év Transzferár-tanácsadója Magyarországon
- A krízishelyzet sem akasztotta meg a cégfelvásárlásokat
- K&H: megtriplázódott a villanyautók száma Magyarországon
- EY: elkezdhetik lemondani TV- és egyéb digitális előfizetéseiket a vásárlók világszerte
- E-autózásban erősít a Brau Union
- Megváltoztatta a digitális hirdetések világát az EY Az Év Üzletembere világverseny győztese
- A Continental új érzékelőket dob piacra
- Célkeresztben a vezeték nélküli autótöltés
- A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitást
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb rekord a Continentalnál – legyártották a 200 milliomodik radart
A Continental legyártotta kétszázmilliomodik radar szenzorát, ezzel újabb fontos állomáshoz érkezett az autóipari biztonsági technológiák területén. Ez a lenyűgöző szám nemcsak a vállalat technológiai fölényét bizonyítja – több mint 20%-os globális piaci részesedéssel rendelkezik –, hanem rávilágít a mobilitás egyik legmeghatározóbb irányára is: a vezetéstámogató rendszerek (ADAS) és az önvezetés felé tartó fejlődés dinamikájára.
Automotive Summit 2025: Magyarország szerepe a jövő autóiparában
Soha nem volt még ennyire izgalmas és gyors ütemű változásokkal teli időszaka az autóiparnak, mint most. Magyarország kulcsszerephez juthat ebben az átalakulásban, ahol a világmárkák és a technológiai újítások egymásnak feszülnek. A nagy kérdés: szemlélői maradunk a folyamatnak, vagy alakítói leszünk? Ezt a dilemmát járja körül az Automotive Summit 2025 a budapesti MOL Campuson.
Hogyan alakítják át a közlekedést az egymással kommunikáló járművek?
Az autonóm járművek megjelenésével egy olyan jövő képe körvonalazódik, ahol az emberi sofőrök szerepe háttérbe szorul, és az utakon kizárólag önállóan közlekedő autók vesznek részt. De valóban megvalósítható ez a vízió?
Ultragyors töltés vásárlás közben – Országos elektromosautó-töltőhálózat épül
Az E.ON Drive Infrastructure Hungary (EDRI) elektromosautó-töltőket telepít az MMXH Lakberendezési Kft.-hez tartozó XXXLutz, Möbelix és Mömax áruházak parkolóiba. Az első töltők az XXXLutz budapesti üzletének parkolójában már üzemelnek. A projekt célja, hogy az üzletlánc előnyt szerezzen az elektromos járművet használó vásárlók körében.
Új partnerség az EV-piacon: a Slate az SK On akkumulátorait választotta
Az SK On, a világ vezető akkumulátor- és kereskedelmi vállalatai között számon tartott dél-koreai vállalat bejelentette, hogy az amerikai elektromosjármű-gyártó, a Slate őt választotta akkumulátorbeszállítónak. Ez az együttműködés tovább erősíti az SK On szerepét az elektromosjármű-iparág egyik meghatározó akkumulátorgyártójaként.