GLAMI: a magyarok közel fele tervez divatcikkeket vásárolni Black Friday alkalmával
A GLAMI divatkereső e-kereskedelmi felmérése szerint a magyar fogyasztók 47%-a tervez ruházati cikkeket vásárolni az idei Black Friday alkalmával, legtöbben 20.000-40.000 Ft közötti értékben. A pandémia előtti években tapasztalt hosszú sorokra és tömegjelenetekre úgy tűnik idén nem kell számítani: a válaszadók 65% olyan alternatívát keres, amivel elkerülheti a bolti vásárlással járó zsúfoltságot.
A GLAMI legfrissebb Fashion Re(search) felmérése* szerint a magyar fogyasztók 47%-a biztosan tervez valamilyen divatcikket vásárolni az idei Black Friday alkalmával. A kutatásban résztvevő másik 40% nem döntötte el előre, hogy vásárol-e ruházati termékeket ezekben a napokban, de már csak 1%-ra tehető azon fogyasztók aránya, akik még soha nem találkoztak a Black Friday fogalmával.
Költések tekintetében a megkérdezettek 40%-a 20.000-40.000 Ft-ot, 22% 20.000-80.000 Ft-ot, 21% kevesebb mint 20.000 Ft-ot, 9% pedig 80.000 Ft-nál többet tervez költeni a november végi leértékelések időszakában. A felmérés arra is rákérdez, hogy az ilyenkor várható megnövekedett forgalom miatti tömeg mennyire befolyásolja fogyasztókat. A válaszok szerint a többség (65%) már nem vállalja a zsúfoltságot, és csak 21% mondta, hogy egy hosszabb sorbanállás sem riasztja vissza a vásárlástól.
A vásárolni készülő fogyasztókon belül 47% azoknak az aránya, akik az akciós termékek és ajánlatok között fognak válogatni, 18% előre eldönti, hogy milyen konkrét termékeket keres majd (ezen belül 11% listát is készít magának, ill. a kedvenc webáruházainak kívánságlistáin elmentett tételek közül fog válogatni), valamint 23% azoknak az aránya, akiknek a kérdőív kitöltése idején még nem volt határozott elképzelésük ebben a kérdésben.
A szeptemberben készült felmérés szerint annak ellenére, hogy a magyar fogyasztók 85%-a tapasztalt áremelkedést a nyári hónapokban a ruházati- és divatcikkek területén, az ünnepi időszakban a magyarok csak 28%-a tervezi a ruházkodásra szánt kiadásainak jelentősebb csökkentését, 49% pedig maximum az árleszállításokon próbál majd spórolni valamennyit. A felmérés szerint 94% elsősorban a közeli hozzátartozóknak vásárol karácsonyi ajándékokat, 24% barátait, illetve 8% munkatársait is megajándékozza.
________________
* GLAMI Fashion Research, 2022. szeptember. A felmérés 9 országban (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Románia, Görögország, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Olaszország) összesen 28.151 internetező (Magyarországon 2036 fő) megkérdezésével történt. Az adatfelvétel időpontja 2022. szeptember 4-18.
Kapcsolódó cikkek
- Ragaszkodunk a minőséghez: az infláció ellenére sem szeretnénk mindig az olcsóbbhoz nyúlni
- Black Friday 2022: a megélhetési válság ellenére is növekedhet a magyarok költekezési kedve
- GLAMI: a magyarok többsége az emelkedő költségek ellenére sem tervez kevesebbet költeni divatcikkekre
- Jobban fogy a napelem, de még többen rendeltek kandallót az eMAG-tól júliusban
- A GLAMI új megoldása hiper-személyreszabott marketing technológiát kínál
- Jóval tudatosabban vásárolunk online 2022-ben, mint eddig bármikor
- A ruházat mindent visz, de az egészséget is online vesszük
- A GLAMI divatkereső tovább terjeszkedik Európában
- Glami.hu: nem várható visszaesés az online divatkereskedelemben
- Glami.hu: jelentős értékesítési csatornává nőtte ki magát a livestream vásárlás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.