Országos pályaorientációs programot indít a Huawei
A 16-19 éves fiatal lány korosztályt célozza a Huawei Technologies országos pályaorientációs programja, annak érdekében, hogy vonzóvá tegye a nők, lányok számára az IT- és mérnökszakmákat, valamint a technológiai ágazatot. A „Women in Technology” programsorozat részeként az érdeklődők idén először négy helyszínen, Győrben, Kecskeméten, Budapesten és Oroszlányban hat alkalomból álló ingyenes műhelyfoglalkozásokon vehetnek részt, amely betekintést nyújt a gyakorlati mérnöki munkába, és az infokommunikációs cégek életébe.
Az Eurostat 2020-as évi adatai szerint az Európai Unióban infókommunikációs (IKT) szakértőként foglalkoztatott személyek túlnyomó többsége férfi volt, és csak kevesebb mint egyötöde, 18,5%-a volt nő.* Magyarországon az EU országok között ez a hányad az egyik legkisebb, mindössze 12,3%, így a nők számának növelése a technológiai területeken kiemelt érdekké vált.
A pályaválasztás előtt álló 16-19 éves női korosztály támogatását tűzte ki célul a Huawei Technologies Hungary a globálisan is futó Women in Technology elnevezésű társadalmi programsorozatával, amely egy hat alkalomból álló workshop keretében igyekszik arra ösztönözni a fiatal lányokat, hogy informatikai- vagy mérnökképzést válasszanak. Országszerte négy helyszínen, Győrben, Kecskeméten, Budapesten és Oroszlányban hat csoport indul: a résztvevők egy-egy tudományos projekt keretében többek között megismerhetik a folyamattervezést és -irányítást, a kihívást jelentő műszaki feladatokat, és a csapatban gondolkodást, amelyek révén közelebb kerülhetnek napjaink digitálizált mérnöki szerepeinek megértéséhez. Az edukációs program kialakítása a Maker’s Red Box alkotópedagógiai tananyagára épült, amelynek lényege, hogy megtanítsa a digitális és analóg eszközök kreatív használatát, valamint lehetővé tegye a munka világában is releváns, 21. századi készségek elsajátítását például egy marsjáró megtervezésével és munkába állításával. A programsorozat december végéig tart.
A workshopok mellett a tanulóknak lehetőségük nyílik a Huawei a kontinensen egyedülálló technológiákat alkalmazó Európai Ellátó Központját is meglátogatni Pátyon, hogy mélyebb bepillantást nyerjenek a csúcstechnológia előnyeibe; láthatják, hogy hogyan segíti az 5G, az AR, a mesterséges intelligencia, vagy egy automatizált szállítórobot a hatékonyabb munkavégzést. Mindemellett a biztonságos internetezéssel és eszközhasználattal kapcsolatos, illetve egyéb edukációs előadásokat hallgathatnak meg, továbbá kerekasztal-beszélgetéseket, melyek keretében az IKT-iparban dolgozó, sikeres nők osztják meg velük szakmai tapasztalataikat.
A Women in Technology programsorozat első alkalmát Győrben, a Mobilis Interaktív Kiállítási Központban rendezték meg. Az ünnepélyes megnyitón Gecse Mariann, Huawei Technologies magyarországi és nyugat-balkáni kormányzati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója elmondta: „A Huawei Technologies mint a világ egyik vezető távközlési és infokommunikációs megoldásszállítója kiemelten fontosnak tartja, hogy népszerűsítse a műszaki területeket a lányok és a nők körében. Például, hogy bemutassuk, hogy a mérnök szakma nem száraz és elvont, hanem színes és izgalmas. Ennek egyik leghatékonyabb módja, ha a pályaválasztás előtt álló lányok kisebb feladatok keretében próbálhatják ki magukat mérnök szerepekben.
A vállalat globálisan és helyi szinten is számos olyan projektet támogat, amely kifejezetten a nők szerepvállalását igyekszik elősegíteni az IKT szektorban és ez a munkaerőhiánnyal küzdő Magyarország esetében is kulcsfontosságú társadalmi és gazdasági érdek.”
Keszthelyi Bernadett, a Mobilis Interaktív és Élményközpont ügyvezetője hozzátette: „Nagyon fontos, hogy a mérnöki területek ne csak fiúk, férfiak számára legyenek különlegesek. Szeretnénk bebizonyítani a foglalkozássorozat keretében, hogy ezek a mérnöki területek izgalmasak lehetnek lányok számára is.”
_________________
* https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/ddn-20210716-1
Kapcsolódó cikkek
- A felhasználók mostantól közvetlenül az AppGalleryn keresztül férhetnek hozzá a legnépszerűbb alkalmazásokhoz
- Vadonatúj kameratechnológiával jön a Mate 50 Pro
- Magyarországra is megérkezett a HUAWEI nova 10 okostelefon
- Budapesten mutatkoztak be a legújabb nemzetközi technológiai innovációk
- Már az EKG-t is figyeli a Huawei WATCH GT 3 Pro okosóra
- A Huawei Kínában bemutatta legújabb csúcskategóriás okostelefon-szériáját
- Új, innovatív termékeket mutatott be a Huawei a 2022-es berlini IFA kiállításon
- Fejlesztőknek hirdetett versenyt a Huawei
- Két új okostelefonnal bővíti kínálatát a Huawei
- Csúcstechnológiájú okoseszközök sorát mutatta be a Huawei
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.